  • 11. Data: 2020-03-12 15:26:26
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 15:15:20 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Przejazd
    > rowerowy nie jest skrzyżowaniem,

    Ejże :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2020-03-12 16:12:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie da rady. Albowiem jeden znak daje rorzerzyście pierwszeństwo
    > przejazdu a drugi nakazuje go udzielić. I wytłumacz, skoro oba znaki
    > dotyczą przejazdu, to jakie mają zastosowanie *po* przejeździe? :)

    A który znak w tym wypadku daje pierwszeństwo rowerzyście?

  • 13. Data: 2020-03-12 16:25:28
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-03-12 o 16:12, nadir pisze:

    > A który znak w tym wypadku daje pierwszeństwo rowerzyście?

    Żaden nie daje pierwszeństwa. Zagalopował się.
    A skoro P-11 stoi za przejazdem to nie wiem dlaczego
    ktokolwiek może uważać że dotyczy przejazdu?
    Bardzo chętnie przeczytam tłumaczenie tej ciekawostki.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2020-03-12 16:33:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 16:12:11 +0100, nadir napisał(a):

    > A który znak w tym wypadku daje pierwszeństwo rowerzyście?

    Raczej oczywiste że P-11 :)

    art. 27 ustawy -- prawo o ruchu drogowym
    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2020-03-12 16:40:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 16:25:28 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > A skoro P-11 stoi za przejazdem to nie wiem dlaczego
    > ktokolwiek może uważać że dotyczy przejazdu?

    Radosławie, masz braki. Uzupełnij zanim podejmiesz dyskusję. P-11 nie
    stoi tylko leży :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2020-03-12 16:43:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 12 marca 2020 16:33:23 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    > rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    _NA_ przejeździe, a nie _PRZED_ przejazdem.

  • 17. Data: 2020-03-12 16:46:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    >A skoro P-11 stoi

    Gdzie?

  • 18. Data: 2020-03-12 16:48:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Raczej oczywiste że P-11 :)

    Z czego wynika ta oczywistość?

> [...]
    > obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    > rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    NA PRZEJEŹDZIE, nie przed.

  • 19. Data: 2020-03-12 17:10:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 08:43:37 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > _NA_ przejeździe, a nie _PRZED_ przejazdem.

    Zatem wystarczy się znaleźć na przejeździe by mieć pierwszeństwo. I
    jeśli kierowca auta nie zdąży wyhamować, to już jego wina. Nie zachował
    nakazanej ostrożności.Twoja wykładnia to czysta manipulacja. Jest to
    nawiązanie do uchylonego art.33 p4, tu objaśnienie:

    BEZWZGLĘDNE PIERWSZEŃSTWO NA PRZEJEŹDZIE DLA ROWERZYSTÓW

    Jednak jedną z najważniejszych zmian, jakie nowa ustawa wprowadza na
    płaszczyźnie rowerzysta - kierowca samochodu, budzącą zarazem największe
    kontrowersje w ocenie wielu ekspertów z dziedziny bezpieczeństwa ruchu
    drogowego, jest uchylenie przepisu art. 33 ust. 4 ustawy Prawo o ruchu
    drogowym. To ten przepis (analogicznie jak ma to miejsce w przypadku
    pieszych na przejściu dla pieszych), zabraniał do tej pory kierującemu
    rowerem na przejeździe dla rowerzystów wjeżdżania bezpośrednio przed
    jadący pojazd oraz zabraniał zwalniania lub zatrzymywania się bez
    uzasadnionej przyczyny. Wykreślenie przepisu spowoduje, iż rowerzysta na
    przejeździe będzie miał bezwzględne pierwszeństwo, choćby jego wjazd na
    przejazd nastąpił w bezpośredniej odległości przed zbliżającym się
    pojazdem samochodowym. Warto więc w tych miejscach zachować podwójną
    szczególną ostrożność.

    Obowiązująca wykładnia nakazuje kierowcy auta zbliżającego się do
    przejazdu dla rowerzystów przedsięwziąść wszelkie środki dla uniknięcia
    kolizji, włącznie z obserwacją dojazdowych odcinków drogi rowerowej oraz
    zatrzymaniem się jeśli widoczność jest zła. Zasady analogiczne jak w
    przypadku gdy kierowca dojeżdża do drogi z pierwszeństwem. Nikt przecież
    nie wydziwia w tym przypadku że pojazd poruszający się drogą z
    pierwszeństwem "wtargiwa" :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2020-03-12 17:11:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 16:48:18 +0100, nadir napisał(a):

    > NA PRZEJEŹDZIE, nie przed.

    Odpowiedź dałem Dawidowi, przeczytaj.
    --
    Jacek