  • 1. Data: 2011-11-14 19:05:31
    Temat: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Spore zakupy w najczęściej odwiedzanym zwykle sklepie. Próba płatności
    kartą kredytową, środki na koncie są - błąd połączenia, nie mogę czekać,
    więc płacę gotówką.
    Na wydruku z kasy o anulowaniu transakcji na skutek braku połączenia
    ukazuje się PEŁNY NUMER mojej karty kredytowej! - zauważyłam to kilkanaście
    dni po fakcie.
    Zwykle na wydrukach są gwiazdki i tylko 4 ostatnie cyfry, a tutaj pełny
    numer.

    Czyli: moim numerem karty kredytowej dysponuje pani w kasie (kopia kwitu z
    kasy jest w jej rękach) tudzież ew. jej koleżanki (kilkanaście osób), jak
    również przypuszczalnie firma, która dostarczyła oprogramowanie do
    terminali w tym sklepie.

    Pan w telefonicznym BOK banku mówi, ze to nie wina banku, tylko terminala i
    właśnie oprogramowania. Sugeruje zastrzeżenie karty i wydanie nowej z nowym
    pinem.

    Tylko że to nie załatwia sprawy, bo sytuacja może sie powtórzyć. I co,
    znowu 15 zł za nową kartę? I zdenerwowanie?

    Co z tym fantem?
    Mało mi się to wszystko podoba.

    Jesli NTG, proszę o sugestie, która będzie dobra.

  • 2. Data: 2011-11-14 19:16:37
    Temat: Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Co z tym fantem?
    > Mało mi się to wszystko podoba.

    Przy takich rozterkach powinieneś zrezygnować z używania karty.
    Wszak ten numer każdy kto stoi obok Ciebie w kolejce może zobaczyć!

    mp.

  • 3. Data: 2011-11-14 19:29:23
    Od: "Serb" <S...@w...pl>

    >Przy takich rozterkach powinieneś zrezygnować z używania karty.

    olej, to Kolina

    Serb

  • 4. Data: 2011-11-14 19:53:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 1:05 PM, Ikselka wrote:
> [...]
    > kasy jest w jej rękach) tudzież ew. jej koleżanki (kilkanaście osób), jak
    > również przypuszczalnie firma, która dostarczyła oprogramowanie do

    no i?

    dysponują nią jeszcze w tysiacach innych miejsc gdzie robiles zakupy.

    > Pan w telefonicznym BOK banku mówi, ze to nie wina banku, tylko terminala i
    > właśnie oprogramowania. Sugeruje zastrzeżenie karty i wydanie nowej z nowym
    > pinem.

    bez sensu.

    rownie dobrze pani sobie mogla cyferki zapamietac. wystarczy jej kilka
    ostatnich.
    najlepiej zastrzegaj karte po kazdorazowym uzyciu.

    > Tylko że to nie załatwia sprawy, bo sytuacja może sie powtórzyć. I co,
    > znowu 15 zł za nową kartę? I zdenerwowanie?
    >
    > Co z tym fantem?

    zmielic, szczatki spalic.

    > Mało mi się to wszystko podoba.
    >
    > Jesli NTG, proszę o sugestie, która będzie dobra.

    tak dzialaja karty.
    i albo je akceptujes i zyjesz, albo nie i wowczas nie poslugujesz sie
    karta, skoro to dla ciebie za nerwowe.

  • 5. Data: 2011-11-14 21:39:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 20:16:37 +0100, Michał Pysz napisał(a):

    > Przy takich rozterkach powinieneś zrezygnować z używania karty.
    > Wszak ten numer każdy kto stoi obok Ciebie w kolejce może zobaczyć!

    Widzę, że tu sami "mondrzy". No ale i wam się trochę nauki przyda -
    znalazłam, podaję:

    http://www.ikanobank.pl/uploaded/file/pdf/f35_regula
    min_karty_kredytowej.pdf
    "5.3. Posiadacz Karty zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić
    Bank, w przypadku gdy: Karta Kredytowa zostanie zagubiona,
    skradziona lub zniszczona lub, jeśli będzie prawdopodobne,
    że Karta Kredytowa może być wykorzystana
    w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem z innego powodu,
    jeśli Posiadacz Karty ma uzasadnione powody, aby przypuszczać,
    że dowolna inna osoba zna lub może znać numer
    PIN lub dowolna inna osoba zna lub może znać numer Karty
    Kredytowej lub gdy Rachunek Karty uwzględnia Transakcję,
    która może być nieprawidłowa. Zawiadomienie Posiadacza
    Karty powinno być dokonane telefonicznie pod numerem
    podanym na Karcie Kredytowej lub w Miesięcznym Wyciągu
    lub za pomocą innych dostępnych środków komunikacji
    oraz powinno zawierać numer Karty Kredytowej, dane
    osoby składającej zawiadomienie oraz okoliczności utraty,
    zniszczenia, kradzieży lub wykorzystania Karty Kredytowej
    w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem.
    5.4. Posiadacz Karty Głównej odpowiada za Transakcje
    dokonane przez osoby, którym Posiadacz Karty Głównej
    lub Posiadacz Karty Dodatkowej przekazał Kartę lub
    ujawnił numer Karty lub Numer PIN."

    Polecam też:
    http://webhosting.pl/Dwa.dolary.za.dane.z.karty.kred
    ytowej
    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,85253,645
    3005,Numer_karty_kredytowej_sprzedany_za_10_dolarow.
    html
    http://pl.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g60616-d11
    4041-r89650209-Kauai_Coast_Resort_at_the_Beachboy-Ka
    paa_Kauai_Hawaii.html#mtreview_89650209

    Myślę, że wy nie macie kart kredytowych i słusznie, bo nie powinniście -
    jak to się bowiem mówi, g..no chłopu, nie zegarek. Jak się czegoś używa, to
    oprócz czerpania korzyści powinno się mieć świadomość zagrożeń - jeśli
    nawet nie co do samej ich istoty technicznej, to na pewno co do obszarów i
    ewentualności; wyobraźnia jest tu pomocna w ich eliminacji.

  • 6. Data: 2011-11-14 21:40:56
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał
    > Jesli NTG, proszę o sugestie, która będzie dobra.

    pl.biznes.banki?

    --
    M.

  • 7. Data: 2011-11-14 22:35:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 3:39 PM, Ikselka wrote:

> [...]
    > nawet nie co do samej ich istoty technicznej, to na pewno co do obszarów i
    > ewentualności; wyobraźnia jest tu pomocna w ich eliminacji.

    no to pozostalo ci zawiadamiac bank po kazdej transakcji.
    Amen,

  • 8. Data: 2011-11-14 22:58:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 16:35:54 -0600, witek napisał(a):

> [...]
    paa_Kauai_Hawaii.html#mtreview_89650209

    > no to pozostalo ci zawiadamiac bank po kazdej transakcji.

    NIE O TO CHODZI, wiem, jak się zabezpieczyć - kartę już zastrzegłam, a póki
    co nie będe robiła zakupów w tym sklepie. To na pewno.

    Chodzi o to, że system/oprogramowanie zainstalowane w tym sklepie jest złe,
    gdyż naraziło mnie na utratę danych karty - i nie wiem, jak spowodować,
    żeby go uszczelniono!
    A bank się wypina, jak widać z cytatów i z rozmowy telefonicznej.

    Postanowiłam, że zacznę od rozmowy z kierownikiem sklepu, aby się
    dowiedzieć, kto im instalował system - a jeśli się nie dowiem, zwrócę się z
    oficjalnym pismem w tej sprawie.
    Jeśli się dowiem, zwrócę się z kolei z zawiadomieniem do owej firmy i
    żądaniem wyjaśniającej odpowiedzi w trybie urzędowym.
    I o to chciałam tutaj zapytać - tzn czy to jest sensowna droga.

    Jeśli nie zabezpieczą systemu, nie odpuszczę i zwrócę się wyżej. Bo się
    wkurzyłam na maksa.

  • 9. Data: 2011-11-14 23:10:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 20:29:23 +0100, Serb napisał(a):

    > olej, to Kolina

    Miło mi, ale nie.
    :->

  • 10. Data: 2011-11-14 23:11:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:40:56 +0100, Maciek. napisał(a):

    > Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał
    >
    > pl.biznes.banki?

    Być może. Moze spróbuję.