  • 11. Data: 2011-11-14 23:27:30
    Temat: [OT] Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał
    > A bank się wypina, jak widać z cytatów i z rozmowy telefonicznej.

    Ty się wypnij na bank, tym bardziej gdy jego własny regulamin uznaje taką
    pracę terminala za naruszenie bezpieczeństwa.

    > Postanowiłam, że zacznę od rozmowy z kierownikiem sklepu, aby się
    > dowiedzieć, kto im instalował system - a jeśli się nie dowiem, zwrócę
    > się z oficjalnym pismem w tej sprawie.

    A na potwierdzeniu transkacji nie ma nazwy operatora terminala? Jeśli już
    chcesz drążyć :)

    > I o to chciałam tutaj zapytać - tzn czy to jest sensowna droga.

    Ale Ciebie nie powinno interesować co się dzieje w sklepie czy w firmie
    obsługującej transkacje kartowe. Dla sklepikarza czy dla serwisanta
    terminali jesteś nikim. Nie macie prawa ze sobą rozmawiać.

    > Jeśli nie zabezpieczą systemu, nie odpuszczę i zwrócę się wyżej.

    Zgłoś papierowo w swoim banku żądając zwrotu opłaty za zastrzeżenie karty.
    Pewnie tych 15 zł nie dostaniesz ale przynajmniej będziesz miała gotową
    odpowiedź na pytanie o powód zamknięcia rachunku. I na tym bym poprzestał...

    Idź na *.banki. Ciekaw jestem opinii tamtejszych speców od kart ;)

    --
    M.

  • 12. Data: 2011-11-15 00:04:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 4:58 PM, Ikselka wrote:
    > NIE O TO CHODZI, wiem, jak się zabezpieczyć

    NTG -> alt.pl.seks.

  • 13. Data: 2011-11-15 18:33:51
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Chodzi o to, że system/oprogramowanie zainstalowane w tym sklepie jest złe,
    > gdyż naraziło mnie na utratę danych karty - i nie wiem, jak spowodować,
    > żeby go uszczelniono!

    nijak, nikt tam nie musi z toba gadac

    > Postanowiłam, że zacznę od rozmowy z kierownikiem sklepu, aby się
    > dowiedzieć, kto im instalował system - a jeśli się nie dowiem, zwrócę się z
    > oficjalnym pismem w tej sprawie.

    i co z tego? skoro ci nie odpowie w rozmowie to na 'oficjalne pismo'
    tez nie musi

    > Jeśli się dowiem, zwrócę się z kolei z zawiadomieniem do owej firmy i
    > żądaniem wyjaśniającej odpowiedzi w trybie urzędowym.

    ladnie brzmi, ale nic nie znaczy, tez moga cie spuscic na drzewo

    > I o to chciałam tutaj zapytać - tzn czy to jest sensowna droga.

    jak ci sie uda to owszem, ale nikt tu nie musi ci zadnych informacji
    udzielac ani sie przed toba tlumaczyc

  • 14. Data: 2011-11-18 12:35:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Widzę, że tu sami "mondrzy". No ale i wam się trochę nauki przyda -
    > znalazłam, podaję:

    Sama jesteś "mondra" jeśli ta transakcja doszła by do skutku, to na slipie
    również by był pełny numer karty. Zobacz jak drukowane są slipy (najpierw
    drukuje się nagłówek z nr karty, kwotą), a później następuje autoryzacja.
    Jeśli pójdzie OK. to drukowany jest kod autoryzacji i miejsce na podpis/pin
    zgodny. A jeśli nie dojdzie do autoryzacji/jest ona negatywna, to drukowany
    jest kod błędu i tekst typu "transakcja odrzucona", "zatrzymać kartę", czy
    "whatever else".

    To że na odcinku klienta nie ma pełnego nr karty, wcale nie oznacza, że nie
    ma go również na slipie sprzedawcy. Kiedyś drukował się pełen numer karty na
    obu slipach (dla klienta i dla sprzedawcy), obecnie w większości przypadków
    jest tak, że klient ma "gwiazdki", a sprzedawca pełny numer. A podobno
    obecnie nowe terminale drukują gwiazdki na obu slipach a pełne numery mają
    tylko w pamięci terminala do momentu wysłania rozliczenia.

  • 15. Data: 2011-11-18 12:38:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Być może. Moze spróbuję.

    Nie próbuj, bo Cię śmiechem "zabiją".
    Właśnie odkryłaś przypadkiem jak działają karty. Obszerniejsze
    wyjaśnienie masz w moim wcześniejszym poście).

  • 16. Data: 2011-11-21 01:59:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:38:09 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Nie próbuj, bo Cię śmiechem "zabiją".

    A wiesz, jakoś nie zabili.
    Czyli problem jest.

  • 17. Data: 2011-11-22 09:32:17
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

    > A wiesz, jakoś nie zabili.
    > Czyli problem jest.

    A co Ci powiedzieli?
    Generalnie z samym numerem karty nie da się zrobić żadnego fraudu, ponieważ
    w zdecydowanej większości przypadków musisz podać dodatkowo datę ważności
    karty i nr CVV/CVV2. Plus oczywiście imię i nazwisko. Prawdopodobieństwo, że
    kasjerka zdołała to sobie wszystko zapisać albo zapamiętać jest na tyle
    małe, że nie ma co panikować. Chociaż oczywiście beztroskie
    rozpowszechnianie pełnego numeru karty jest niewskazane :)

    N.