eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy. › Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
    ews.dfn.de!feeder.erje.net!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder2.cambriumusene
    t.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newsh
    osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news
    .neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Reply-To: i...@g...pl
    References: <3vdw9etk7voy$.1mj4obkgcf5at.dlg@40tude.net>
    <j9rnib$aos$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <m...@4...net> <j9s54b$1ib$11@inews.gazeta.pl>
    Date: Mon, 14 Nov 2011 23:58:03 +0100
    Message-ID: <1ou5azg7ik8y1$.1e5swvzbqcqt4$.dlg@40tude.net>
    Lines: 76
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.185.201.152
    X-Trace: 1321311487 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2192 79.185.201.152:50773
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:691468
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 16:35:54 -0600, witek napisał(a):

    > On 11/14/2011 3:39 PM, Ikselka wrote:
    >> Dnia Mon, 14 Nov 2011 20:16:37 +0100, Michał Pysz napisał(a):
    >>
    >>>> Co z tym fantem?
    >>>> Mało mi się to wszystko podoba.
    >>>>
    >>>
    >>> Przy takich rozterkach powinieneś zrezygnować z używania karty.
    >>> Wszak ten numer każdy kto stoi obok Ciebie w kolejce może zobaczyć!
    >>>
    >>
    >> Widzę, że tu sami "mondrzy". No ale i wam się trochę nauki przyda -
    >> znalazłam, podaję:
    >>
    >> http://www.ikanobank.pl/uploaded/file/pdf/f35_regula
    min_karty_kredytowej.pdf
    >> "5.3. Posiadacz Karty zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić
    >> Bank, w przypadku gdy: Karta Kredytowa zostanie zagubiona,
    >> skradziona lub zniszczona lub, jeśli będzie prawdopodobne,
    >> że Karta Kredytowa może być wykorzystana
    >> w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem z innego powodu,
    >> jeśli Posiadacz Karty ma uzasadnione powody, aby przypuszczać,
    >> że dowolna inna osoba zna lub może znać numer
    >> PIN lub dowolna inna osoba zna lub może znać numer Karty
    >> Kredytowej lub gdy Rachunek Karty uwzględnia Transakcję,
    >> która może być nieprawidłowa. Zawiadomienie Posiadacza
    >> Karty powinno być dokonane telefonicznie pod numerem
    >> podanym na Karcie Kredytowej lub w Miesięcznym Wyciągu
    >> lub za pomocą innych dostępnych środków komunikacji
    >> oraz powinno zawierać numer Karty Kredytowej, dane
    >> osoby składającej zawiadomienie oraz okoliczności utraty,
    >> zniszczenia, kradzieży lub wykorzystania Karty Kredytowej
    >> w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem.
    >> 5.4. Posiadacz Karty Głównej odpowiada za Transakcje
    >> dokonane przez osoby, którym Posiadacz Karty Głównej
    >> lub Posiadacz Karty Dodatkowej przekazał Kartę lub
    >> ujawnił numer Karty lub Numer PIN."
    >>
    >> Polecam też:
    >> http://webhosting.pl/Dwa.dolary.za.dane.z.karty.kred
    ytowej
    >> http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,85253,645
    3005,Numer_karty_kredytowej_sprzedany_za_10_dolarow.
    html
    >> http://pl.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g60616-d11
    4041-r89650209-Kauai_Coast_Resort_at_the_Beachboy-Ka
    paa_Kauai_Hawaii.html#mtreview_89650209
    >>
    >> Myślę, że wy nie macie kart kredytowych i słusznie, bo nie powinniście -
    >> jak to się bowiem mówi, g..no chłopu, nie zegarek. Jak się czegoś używa, to
    >> oprócz czerpania korzyści powinno się mieć świadomość zagrożeń - jeśli
    >> nawet nie co do samej ich istoty technicznej, to na pewno co do obszarów i
    >> ewentualności; wyobraźnia jest tu pomocna w ich eliminacji.
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>
    >
    > no to pozostalo ci zawiadamiac bank po kazdej transakcji.

    NIE O TO CHODZI, wiem, jak się zabezpieczyć - kartę już zastrzegłam, a póki
    co nie będe robiła zakupów w tym sklepie. To na pewno.

    Chodzi o to, że system/oprogramowanie zainstalowane w tym sklepie jest złe,
    gdyż naraziło mnie na utratę danych karty - i nie wiem, jak spowodować,
    żeby go uszczelniono!
    A bank się wypina, jak widać z cytatów i z rozmowy telefonicznej.

    Postanowiłam, że zacznę od rozmowy z kierownikiem sklepu, aby się
    dowiedzieć, kto im instalował system - a jeśli się nie dowiem, zwrócę się z
    oficjalnym pismem w tej sprawie.
    Jeśli się dowiem, zwrócę się z kolei z zawiadomieniem do owej firmy i
    żądaniem wyjaśniającej odpowiedzi w trybie urzędowym.
    I o to chciałam tutaj zapytać - tzn czy to jest sensowna droga.

    Jeśli nie zabezpieczą systemu, nie odpuszczę i zwrócę się wyżej. Bo się
    wkurzyłam na maksa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1