  • 1. Data: 2011-11-14 10:54:02
    Temat: Wezwanie do US w sprawie spadku po kilku latach
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    WItam.

    Mam taki "problem" - choc jeszcze nie wiem czy to problem
    Dostalem dzis wezwanie do US (razem z moimi bracmi i mama) w sprawie spadku
    po moim zmarlym w 2005 roku Ojcu.
    Problem w tym ze spadku jako takiego nie bylo, zadnej kasy - raczej
    zadluzenie na koncie, mieszkanie - spoldzielcze lokatorskie wtedy ( po
    smierci Taty, jakies 3 lata, Mama skorzystala z mozliwosci wykupu, ale to PO
    )i samochod skoda favorit w stanie agonalnym, z ktorego to powodu wlasciwie
    przeprowadzono cale postepowanie spadkowe - tzn etap pierwszy, o nabycie
    spadku, bez dzialu, bo inaczej nie dalo sie go legalnie ani sprzedac zni
    zezlomowac, ostatecznie zezlomowany
    I teraz pytanie, czego US od nas chce,na co sie mamy przygotowac? Czy fakt
    ze mileo od tego czasu juz 6 lat ma jakies znaczenie?
    Ciezko bedzie zgromadzic dokumenmty z przed tego czasu, w krotkim czasie (7
    dni), zwlaszcza ze zycza sobie np wyciag z konta Ojca z dnia smierci, czy
    zaswiadczenie ze spoldzielni - lub odpis z KW

    --
    Mark

  • 2. Data: 2011-11-14 11:21:58
    Temat: Re: Wezwanie do US w sprawie spadku po kilku latach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.11.2011 11:54, Mark pisze:

    > I teraz pytanie, czego US od nas chce,na co sie mamy przygotowac? Czy fakt

    Na pytania lub pełną kontrolę.

    > ze mileo od tego czasu juz 6 lat ma jakies znaczenie?

    Lata liczy się od końca roku podatkowego w którym powstało ewentualne
    zobowiązanie podatkowe.

    > Ciezko bedzie zgromadzic dokumenmty z przed tego czasu, w krotkim czasie (7
    > dni), zwlaszcza ze zycza sobie np wyciag z konta Ojca z dnia smierci, czy
    > zaswiadczenie ze spoldzielni - lub odpis z KW

    A wiesz już jakich dokumentów będą wymagać? Może np. będzie to jakieś
    jedno proste pytanie, jak mnie np. kiedyś wzywali w sprawie podatku od
    nabycia motocykla, bo zapomniałem wpisać w deklarację rocznik pojazdu.

  • 3. Data: 2011-11-14 11:30:14
    Od: "Fitlz" <f...@v...pl>

    wiadomości news:j9qtkn$sgm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > jedno proste pytanie, jak mnie np. kiedyś wzywali w sprawie podatku od
    > nabycia motocykla, bo zapomniałem wpisać w deklarację rocznik pojazdu.

    Potwierdzam. Często US w oficjalnym wezwaniu każe przynieść mnóstwo
    dokumentów. Wystarczy telefon i pytanie o co chodzi. W moim wypadku zamiast
    dowodów wpłat do US / ZUS + ksiąg i dokumentów za któryś tam rok podatkowy
    (co kazali w pisemku tachać) okazało się że jest drobna pomyłka w PIT. W
    wezwaniu jest telefon. Zadzwon, powiedza o co chodzi.

  • 4. Data: 2011-11-14 14:34:15
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 12:21:58 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Lata liczy się od końca roku podatkowego w którym powstało ewentualne
    > zobowiązanie podatkowe.

    Ano tak sobie wlasnie wyliczylem ze to sie jeszcze zazebia.

    > A wiesz już jakich dokumentów będą wymagać? Może np. będzie to jakieś
    > jedno proste pytanie, jak mnie np. kiedyś wzywali w sprawie podatku od
    > nabycia motocykla, bo zapomniałem wpisać w deklarację rocznik pojazdu.

    Ano, dowiedzialem sie. US po prostu trudno zrozumiec fakt ze mozna
    przeprowadzic postepowanie spadkowe w celach innych niz uzyskanie spadku
    (czytaj - wzbogacic sie) ale np by moc wyprostowac rozne sprawy formalne, na
    koncie byl debet a mieszkanie bylo lokatorskie (ale na pewno byl jakis wklad
    lokatorski, jak zasugerowala pani z US, no bo po cos to postepowanie
    spadkowe bylo).
    Ano po cos bylo. Bo sie nie dawalo w zaden inny, legalny sposob pozbyc
    starego trupa udajacego samochod, a przeciez nie bede wiecznie placil
    ubezpieczenia za cos co sie nie dawalo do jazdy
    Takie to paradoksy prawne mamy:)
    Teraz tylko udowodnic ze sie nie jest wielbladem, polatac za paroma
    zaswiadczeniami i moze spokoj bedzie.

    --
    Mark

  • 5. Data: 2011-11-14 14:46:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 4:54 AM, Mark wrote:

> [...]
    > przeprowadzono cale postepowanie spadkowe - tzn etap pierwszy, o nabycie
    > spadku, bez dzialu, bo inaczej nie dalo sie go legalnie ani sprzedac zni

    pewnie papierkologi, ktorej nie zlozyliscie.

    na co sie mamy przygotowac? Czy fakt
    > ze mileo od tego czasu juz 6 lat ma jakies znaczenie?

    Nie. Darowizny sie nie "przedawniaja".

    > Ciezko bedzie zgromadzic dokumenmty z przed tego czasu, w krotkim czasie (7
    > dni),

    w 7 dni masz sie zjawic, a dokumenty bedziesz donosil jak beda chcieli.
    ja tam pani w us na termin 7 dni przyslalem dokumenty po 3 miesiacach
    jak sie dwa razy upomniala i tez nikt mnie za to nie powiesil.

    zwlaszcza ze zycza sobie np wyciag z konta Ojca z dnia smierci, czy
    > zaswiadczenie ze spoldzielni - lub odpis z KW

    no to narazie zbierajcie co sie da,a reszte bedziecie donosic pozniej.

  • 6. Data: 2011-11-14 15:29:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-14 11:54, Mark pisze:

> [...]
    > dni), zwlaszcza ze zycza sobie np wyciag z konta Ojca z dnia smierci, czy
    > zaswiadczenie ze spoldzielni - lub odpis z KW

    Poszukaj numeru telefonu do US i zapytaj co macie przygotować.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 7. Data: 2011-11-15 17:46:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Nov 2011, witek wrote:

    > On 11/14/2011 4:54 AM, Mark wrote:

    [...]
    [...]
    > Nie. Darowizny sie nie "przedawniaja".

    Ale nie ma mowy o darowiźnie, lecz postępowaniu spadkowym
    stwierdzonym notarialnie lub sądownie. A takie już się
    przedawniają licząc od terminu "stwierdzenia", zgadza
    się?
    Niewykluczone że właśnie z tego powodu wszczęli "śledztwo"
    dlaczego 0 zł do zapłacenia :]

    pzdr, Gotfryd