  • 11. Data: 2018-01-16 14:56:31
    Temat: Re: Pchanie samochodu pod wpływem alkoholu
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.01.2018 o 14:37, Shrek pisze:

    > Jest na to odzielny paragraf - napisany wprost.

    > Można - ale nie kojarzę, żeby było wprost napisane, ze jesteś pieszym.
    > Ja tam kiedyś motocykl pchałem 800 metrów do chałupy, to normalnie jezdnią.

    Owszem, jest wprost w definicji pieszego, że pchając motocykl jesteś
    pieszym.

    Ale pchania samochodu to oczywiście nie dotyczy.

    MJ

  • 12. Data: 2018-01-16 15:29:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-01-18 o 14:17, Marcin Debowski pisze:

    > winny

    Ale winny jest kierujący, a nie pchający - dla uściślenia.

    d) Będący pod wpływem alkoholu kieruje pojazdem za pośrednictwem fal
    radiowych stojąc w innym powiecie i obserwując to przez kamery - też
    będzie winny :-)

  • 13. Data: 2018-01-16 15:32:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-01-18 o 14:24, J.F. pisze:

    > Ale kara jest za prowadzenie pojazdu o napedzie mechanicznym, a na
    > miesniowy sa inne paragrafy i inne kary.

    Samochód z wyłączonym silnikiem nadal jest pojazdem mechaniczny.

    > Poza tym pchac rower czy wózek po pijaku wolno.
    > Ba, mozna pchac motocykl czy motorower ... ale samochodu to tak wprost
    > nie zapisano :-)

    Z pchaniem motocykla bym nie ryzykował. To również prowadzenie pojazdu.
    Podobnie, jak pędzenie zwierząt.

  • 14. Data: 2018-01-16 15:37:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > d) Będący pod wpływem alkoholu kieruje pojazdem za pośrednictwem fal
    > radiowych stojąc w innym powiecie i obserwując to przez kamery - też

    A jak to się ma do wcześniejszej dyskusji o tandemie? ...w sumie byłem
    skonny tam się z Liwiuszem zgodzić. Skoro ktoś pcha to raz wprawia w ruch,
    a dwa nadaje kierunek ruchu, więc siłą rzeczy kieruje.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-01-16 15:52:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 14:56, Michał Jankowski pisze:

    > Owszem, jest wprost w definicji pieszego, że pchając motocykl jesteś
    > pieszym.

    Rzeczywiście - masz rację.

    Shrek

  • 16. Data: 2018-01-16 16:41:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-01-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No ale jak?

    >Art. 45. 1. Zabrania się:
    >1) kierowania pojazdem, prowadzenia kolumny pieszych, jazdy wierzchem
    >lub
    >pędzenia zwierząt osobie w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu
    >alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu;

    >co mi umknęło?

    Pchanie samochodu tu gdzies widzisz ? :-)

    Michal zacytowal ... w tym drugim pchania samochodu tez nie ma :-)

    J.

  • 17. Data: 2018-01-17 01:17:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pchanie samochodu tu gdzies widzisz ? :-)

    Widze kierowanie. Przeciez kierowanie to nie wyłącznie czynność
    polegająca na trzymaniu za kierownice i majtanie nią w lewo bądź w
    prawo.

    > Michal zacytowal ... w tym drugim pchania samochodu tez nie ma :-)

    Czyli, że jak, moge byc nawalony w 3D o ile tylko kieruję samochodem
    przez otwarte okno tuptając sobie po chodniku? No weź :)

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-01-17 11:20:04
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Czy siedzący na siodełku rowerowym i dla nadania ruchu rowerowi odpychający się od
    ziemi stopami jest rowerzystą, czy pieszym (istotne w przypadku "zebr" / przejść dla
    pieszych)?
    A nie siedzący, lecz stojący nad rowerem okrakiem?

    -----
    > za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower,
    motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się
    w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką
    osoby dorosłej;

  • 19. Data: 2018-01-17 11:44:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Czy siedzący na siodełku rowerowym i dla nadania ruchu rowerowi
    >odpychający się od ziemi stopami jest rowerzystą, czy pieszym
    >(istotne w przypadku "zebr" / przejść dla >pieszych)?

    Ja bym tam nie ryzykowal - policjanci zlapia, powiedza ze jechal,
    monitoring zarejestruje, ze na siodelku i nogami machal - PJ zabiora.

    Ale ... pozostaja modne ostatnio hulajnogi.
    Dlugo by dyskutowac czy to rower czy nie,
    IMO - mozna uznac za rower, ale jadący niewątpliwie go pcha, wiec jest
    pieszy :-)

    -----

  • 20. Data: 2018-01-17 11:49:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-01-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >Czyli, że jak, moge byc nawalony w 3D o ile tylko kieruję samochodem
    >przez otwarte okno tuptając sobie po chodniku? No weź :)

    Nie, nie - samochodu nie ma wymienionego, wiec nie wiadomo.
    Mozna nawet wnioskowac, ze gdyby wola ustawodawcy taka byla, to by
    wpisal, a skoro nie wpisal, to znaczy ze nie chcial, aby pijaki pchaly
    samochody.

    Ale motocykl to juz mozesz pchac, trzymajac go za kierownice :-)

    J.