  • 41. Data: 2009-04-26 17:39:07
    Temat: Re: Parkowanie - stacja benzynowa
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 26 Kwi, 19:17, "B.Z." <bolivar@bleble.....autograf.pl> wrote:

    > Zadzwonic na policje, ze na terenie stacji paliw zostal pozostawiony podejrzany
    > samochód z prosba o sprawdzenie. Co zrobi z tym policja to juz inna sprawa...
    > np. przyjada i wezwa saperów ;-)

    Będziesz miał te same problemy, co w sprawie każdego nieuzasadnionego
    zgłoszenia. Nie miałoby w takim przypadku zasadniczo znaczenia, gdzie
    ten samochód stoi.

  • 42. Data: 2009-04-26 18:30:52
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik przypadek napisał:

    > Idea świetna ale polskie sądy tak nie działają. Odszkodowaniu podlega
    > tylko rzeczywista, a nie potencjalna strata.

    no dobra, nie działają, sek w tym, że takie zostawanie samochodu na
    cały dzien nie jest do konca ok (dobrze ze przy dystrybutorze nie
    zostawia :) ).
    na miejscu stacji zrobiłbym parking bezpłatny dla klientów stacji do
    godziny czasu za okazaniem paragonu.
    prawnie stacja nie może nic zrobić, co najwyżej poprosić o nie
    zostawianie samochodu

  • 43. Data: 2009-04-26 18:34:58
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    przypadek pisze:

    > Idea świetna ale polskie sądy tak nie działają. Odszkodowaniu podlega
    > tylko rzeczywista, a nie potencjalna strata.

    O, a lucrum cessans już usunęli z kc?

    Ja bym wnosił o biegłego do oszacowania średniego zysku z jednego
    klienta i dalej by dało radę coś zdziałać

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 44. Data: 2009-04-26 18:36:59
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    > Będziesz miał te same problemy, co w sprawie każdego nieuzasadnionego
    > zgłoszenia. Nie miałoby w takim przypadku zasadniczo znaczenia, gdzie
    > ten samochód stoi.

    no wiesz, uzasadnić zgłoszenie zawsze jakoś można (a bo miałem dziwny
    telefon z pogróżkami, że stację mi wysadzą i teraz wie pan, ten samochód
    tak stoi od dwóch godzin... :) )

  • 45. Data: 2009-04-26 19:55:49
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 26 Kwi, 20:34, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

    > O, a lucrum cessans już usunęli z kc?
    >
    > Ja bym wnosił o biegłego do oszacowania średniego zysku z jednego
    > klienta i dalej by dało radę coś zdziałać

    Z ciekawością zobaczyłbym jakieś podobne orzeczenie. Ktoś ma?

  • 46. Data: 2009-04-26 20:01:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:gsub0n$8uo$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jak to wyglada od strony prawnej ?

    Od strony prawnej wyglada to tak, ze co do zasady ogólnej wlasciciel stacji
    moze zaczac dochodzic jakichkolwiek roszczen dopiero od momentu, gdy bedzie
    mógl dowiesc, ze zgodziles sie na oplate za parkowanie - przy czy owa zgoda
    moze byc dorozumiana i wynikajaca z faktu, ze pozostawiles pojazd na
    miejscu, co do którego wiedziales, ze jego wlasciciel oczekuje za nie
    zaplaty. W praktyce moze to byc albo jakakolwiek czytelna informacja w
    miejscu parkowania (znak, tablica itp.) albo wzajemne uzgodnienie pomiedzy
    Wami (umowa) lub w ostatecznosci jego jednostronne oswiadczenie wobec
    Ciebie.(przykladowo pismo). Od tego momentu wlasciciel moze domagac sie
    ustalonej zaplaty, dochodzic jej przed sadem (skutecznie) jak równiez
    stosowac inne przewidziane prawem zabiegi w celu dochodzenia swoich praw.

    Naklejanie jakis dziwnych informacji o oplatach stanowi przewaznie
    uszkodzenie mienia, które jest karalne - poszukaj watku w archiwum, bo bylo
    tu juz w tamtym roku o gosciach, którzy w szczytnym celu ochrony miejsc
    parkingowych dla inwalidów wyczyniali takie sztuki. U mnie w miescie jeden
    aktywista - stary, a glupi zreszta - dostal od jednego kierujacego po
    twarzy oraz od sadu rok w zawieszeniu na trzy lata oraz nakaz naprawienia
    szkody na swój koszt, czyli pokrycia kosztów skrobania szyby. Przy czym ów
    rok na trzy lata byl glównie nie za uszkodzenie mienia, tylko za grozby
    karalne, bo kierujacy naszedl aktywiste na tym lepieniu i doszlo do scysji
    pomiedzy panami. Odholowanie pojazdu w takim wypadku jest juz zupelnie
    niedorzecznym pomyslem, bo to normalna kradziez. W praktyce chyba zaden
    holownik by na cos takiego nie poszedl.

  • 47. Data: 2009-04-27 05:44:40
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 26 Apr 2009 09:06:30 -0700 (PDT), przypadek napisał(a):

    > każdej godziny? Może akurat w ciągu tej godziny pies z kulawą nogą by
    > nie przyjechał?

    moze nie, a moze wydalby 50zl
    pisze o zasadzie, a nie konkretnych kwotach

    > , kazda robi dodatkowe
    > Każda???

    jw

    --
    marcin

  • 48. Data: 2009-04-27 05:46:12
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 26 Apr 2009 18:20:01 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A udowodnisz to, że skorzystaliby?
    > A udowodnisz, że by te zakupy zrobili? Albo że nie zrobili z tego powodu?

    mozna by porobic dzienne raporty :) imo wystarczylby regulamin. w wielu
    miejscach jest tak, ze np pierwsza godzina gratis za okazaniem paragonu
    czy cos w tym stylu
    --
    marcin

  • 49. Data: 2009-04-27 14:24:37
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 26-04-2009 o 18:06:30 przypadek <p...@g...pl> napisał(a):

    , kazda robi dodatkowe

    > Każda???

    jezeli parkuje na terenie poza dystrybutorami to nalezy przyjac ze jakis
    zakupow dokona.
    Ci co TYLKO tankuje tego nie robia.

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 50. Data: 2009-04-27 14:33:33
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 25-04-2009 o 17:39:54 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Zauważ, że w niniejszym wątku nawet nie postawił zwykłego znaku
    > drogowego informującego o zakazie parkowania czy odpłatności za
    > parkowanie.

    Nie wystawil rowniez znaku ze jest tam parking. To jest stacja typu
    podjedz->zatankuj->jedz dalej.
    Wobec czego to podpada po utrudnianie korzystania ze swojej wlasnosci.

    leon