  • 1. Data: 2009-04-24 12:50:23
    Temat: Elektroniczna faktura VAT bez podpisu + faktura drukowana
    Od: Reeno <r...@g...com>

    Witam,

    Wiem, ze temat faktur elektronicznych jak i bez podpisu byl omawiany
    wiele razy i jest pelno materialow w internecie, ale ostatnio dochodza
    mnie rozne sluchy i sam juz nie wiem, ktore informacje sa aktualne.

    Prowadze serwis internetowy, gdzie uzytkownicy placa za dane uslugi.
    Po zakupie wystawiam fakture VAT proforma i wysylam droga
    elektroniczna, natomiast po zaksiegowaniu wplaty wystawiam normalna
    fakture VAT i rowniez wysylam ja droga elektroniczna w postaci PDF.

    Czy musze rowniez wysylac fakture wydrukowana, skoro ja sam robie
    wydruk dla mojego biura rachunkowego?

    Oraz czy to ma jakies znaczenei czy faktura jest podpisana czy nie, z
    tego co wiem nie ma juz takiego obowiazku, czy to tyczy sie rowniez
    faktur elektronicznych czy potrzebne tam sa jakies podpisy cyfrowe?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2009-04-24 12:52:24
    Od: KohanaNoob <r...@g...com>

    Jeszcze jedno pytanko do powyzszego... czy mozna zrobic tak, ze
    fakture drukowana wysylam tylko gdy klient wyrazi chec otrzymania jej
    w postaci drukowanej?

  • 3. Data: 2009-04-24 13:02:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Reeno" <r...@g...com> napisal w wiadomosci news:

> [...]
    > fakture VAT i rowniez wysylam ja droga elektroniczna w postaci PDF.
    >
    > Czy musze rowniez wysylac fakture wydrukowana,

    Nie.
    Mozesz kazac userowi po nia sobie przyjsc.

  • 4. Data: 2009-04-24 13:11:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Reeno wrote:

    > po zaksiegowaniu wplaty wystawiam normalna
    > fakture VAT i rowniez wysylam ja droga elektroniczna w postaci PDF.

    Czy robisz to zgodnie z rozporzadzeniem w sprawie wystawiania
    oraz przesylania faktur w formie elektronicznej, a takze przechowywania
    oraz udostepniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych
    faktur?

    > Czy musze rowniez wysylac fakture wydrukowana, skoro ja sam robie
    > wydruk dla mojego biura rachunkowego?

    Nie ma w ogóle obowiazku wysylania faktur.

    > Oraz czy to ma jakies znaczenei czy faktura jest podpisana czy nie, z
    > tego co wiem nie ma juz takiego obowiazku, czy to tyczy sie rowniez
    > faktur elektronicznych czy potrzebne tam sa jakies podpisy cyfrowe?

    Czyli rozporzadzenia nie czytal.

  • 5. Data: 2009-04-24 13:14:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 05:50:23 -0700, Reeno napisał(a):

    > Po zakupie wystawiam fakture VAT proforma i wysylam droga elektroniczna,
    > natomiast po zaksiegowaniu wplaty wystawiam normalna fakture VAT i
    > rowniez wysylam ja droga elektroniczna w postaci PDF.

    Zatem wysyłasz jakiś plik, nie fakturę. Jak ma wyglądać faktura
    elektroniczna mówią przepisy i tego nie przeskoczysz.

    Inna sprawa, że tak naprawdę jest to istotne tylko przy nabywcach nie
    będących przedsiębiorcami. I: jeśli taki nabywca (przedsiębiorca) to
    sobie wydrukuje i dołączy do tej swojej dokumentacji, to żaden US też
    raczej nie pozna, czy to było z pdf drukowane, czy dostał taki papier
    pocztą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2009-04-24 13:17:15
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Reeno <r...@g...com> pisze:
> [...]
    > tego co wiem nie ma juz takiego obowiazku, czy to tyczy sie rowniez
    > faktur elektronicznych czy potrzebne tam sa jakies podpisy cyfrowe?

    A tak "nie prawnie" tylko "zdroworozsądkowo":
    Na jakie (orientacyjnie) kwoty są te faktury?

    Bo inaczej powinni się ciebie potem czepiać o jedną fakturę dla danego
    człowieka za parędziesiąt złoty a inaczej o jedną fakturę za paręnaście
    tysięcy złotych albo o "setki" faktur po parędziesiąt złoty dla jednej
    osoby.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nie należy ani okrętu przytwierdzać do jednej kotwicy,

  • 7. Data: 2009-04-24 13:35:30
    Od: KohanaNoob <r...@g...com>

    Sa to kwoty w granicach 20-200 zl. Nie sa to setki faktur na osobe,
    maksymalnie kilka, zazwyczaj jedna rocznie.

    Czyli jak w koncu nalezy robic, zeby bylo zgodnie z prawem i bez
    problemow?
    Najlepiej drukowac i wysylac i niec swiety spokuj (wolalbym tego
    uniknac z oczywistych powodow)?
    Jezeli moga pozostac elektroniczne to co musza zawierac, zeby nie byly
    zwyklymi pikami, tylko fakturami?

  • 8. Data: 2009-04-24 13:41:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    http://www.vat.pl/efaktura/

  • 9. Data: 2009-04-24 15:47:21
    Od: <s...@a...pl>

    > http://www.vat.pl/efaktura/

    Nie wierzę widząc, kto poleca ten kłamliwy i beznadziejny serwis... Nie chce mi
    się sprawdzać, ale stawiam że jak zawsze i w tym artykule bajki z faktami
    pomieszali.

  • 10. Data: 2009-04-24 15:48:41
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > elektroniczna, natomiast po zaksiegowaniu wplaty wystawiam normalna
    > fakture VAT i rowniez wysylam ja droga elektroniczna w postaci PDF.

    Jestes swiadomy co robisz zle?