  • 1. Data: 2009-04-24 15:18:32
    Temat: wlasciwosc sadu o zmniejszenie alimentow
    Od: "miedza" <p...@p...a>

    witam, spodziewam sie pozwu ojca dziecka o zmniejszenie alimentow, ktorych i
    tak nie placi jak ma zasadzone (750 zl). Placi pol bo jest kryzys jak mowi,
    a kase ma, bo pracowal 5 lat w Irlandii i oszczedzal na wszystkim. Mam
    pytanie: do jakiego Sadu powinien zlozyc pozew? Czy powinien to byc Sąd
    wlasciwy dla mojego zamieszkania, zameldowania czy wlasciwy dla jego
    zamieszkania czy tez zameldowania? Zalezaloby mi by sprawa odbyla sie w
    miejscu mojego zamieszkania, bo mam dosc daleko do miejsc innych w/w. Czy
    otrzymujac juz wezwanie z Sadu dla innego miejsca niz zamieszkania moge
    zlozyc wniosek o przeniesienie sprawy do mojego miejsca zamieszkania
    listownie? Jak Sąd do takich spraw podchodzi? Czy odbywa się wtedy jakaś
    rozprawa niejawna i przenoszą czy jak to wygląda?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-24 16:06:25
    Temat: Re: wlasciwosc sadu o zmniejszenie alimentow
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    miedza wyskrobał(a):
> [...]
    > sprawy do mojego miejsca zamieszkania listownie? Jak Sąd do takich
    > spraw podchodzi? Czy odbywa się wtedy jakaś rozprawa niejawna i

    Właściwym będzie sąd miejsca zamieszkania pozwanej, czyli Ciebie. Miejsce
    zamieszkania czyli to miejsce gdzie faktycznie przebywasz z zamiarem stałego
    przebywania w przyszłości. Nie musi to być miejsce zameldowania. Po
    otrzymaniu pozwu piszesz do sądu i wskazujesz na niewłaściwość sądu, gdyż
    nie masz miejsca zamieszkania w jego okręgu.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-04-24 16:08:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    .B:artek. pisze:

    > Właściwym będzie sąd miejsca zamieszkania pozwanej, czyli Ciebie.

    Czyli dziecka ...

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 4. Data: 2009-04-24 17:29:00
    Od: "miedza" <p...@p...a>

    > Czyli dziecka ...

    dziekuje za odpowiedzi

  • 5. Data: 2009-04-24 18:36:21
    Od: kam <...@...pl>

    Johnson pisze:

    > Czyli dziecka ...

    a niech pozywa ją...

    KG

  • 6. Data: 2009-04-26 08:55:22
    Od: "diablica1" <d...@m...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > a niech pozywa ją...
    >
    > KG

    a moze jednak dzieko ? moze sie myle ?

    z zaswiatow

    ps. i nikt niech nie odwarzy pisac sie do mnie prywatnie jak niejaki nie
    wymienie jego danych:) chyba na tej grupie ma prawo kazdy sie odezwac a nie
    tylko bufony nadymane :)
    sory jesli ktos to wezmie to do siebie :)

  • 7. Data: 2009-04-26 18:09:43
    Od: "miedza" <p...@p...a>

    > a moze jednak dzieko ? moze sie myle ?

    jaka roznica - dziecko i mama mieszkaja razem...

  • 8. Data: 2009-04-26 18:47:20
    Od: "diablica1" <d...@m...pl>

    Użytkownik "miedza" <p...@p...a> napisał w wiadomości

    > jaka roznica - dziecko i mama mieszkaja razem...

    chyba dziecko jest pozwanym w tej sprawie a mam tylko je reprezentuje :( czy
    sie myle ?

  • 9. Data: 2009-04-27 16:24:58
    Od: "miedza" <p...@p...a>

    > chyba dziecko jest pozwanym w tej sprawie a mam tylko je reprezentuje :(
    > czy sie myle ?

    Pozywa mame reprezentujaca dziecko - tak powinien brzmiec pozew. Do tej pory
    mnie, czyli mamie, ojciec dziecka winien placic alimenty zgodnie z ostatnim
    wyrokiem Sadu sprzed niespełna roku.

  • 10. Data: 2009-04-27 16:28:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    miedza pisze:

    > Pozywa mame reprezentujaca dziecko - tak powinien brzmiec pozew.

    Nie. Normalny człowiek powinien pozwać tego na kogo ma płacić. Jak zrobi
    inaczej to winien sprawę przegrać.

    > Do tej pory mnie, czyli mamie, ojciec dziecka winien placic alimenty zgodnie z
    > ostatnim wyrokiem Sadu sprzed niespełna roku.

    To że coś jest "płatne do rąk" matki nie oznacza że są ta jej alimenty.
    Pieniążki są dziecka.

    A *Kam* to się tylko zgrywa ...

    --
    @2009 Johnson