  • 1. Data: 2009-04-25 08:54:44
    Temat: kupno mieszkania - wydanie kluczy pózniej a śmieci
    Od: "koment" <p...@p...onet.pl>

    Witam!
    Zamierzam na dniach (do końca tego miesiąca) podpisać umowe kupna mieszkania
    (własne z kw) i w nocy naszła mnie myśl, że nie rozpoznałem jeszcze tematu
    śmieci.
    Ze sprzedającym umówiłem się, że wydanie kluczy nastąpi w późniejszym terminie
    (przełom lipiec/sierpień) i w akcie notarialnym będzie to uwzględnione.
    W urzędzie gminy dowiedziałem się, że z aktem notarialnym mam się zgłosić do
    urzędu i zostanie naliczony podatek od maja na mnie. Woda, gaz, prąd - nie są
    problemem, bo w dniu przekazania kluczy sporządzimy protokół z licznikami i
    udamy się do wymienionych firm i przepiszemy umowy na mnie.
    Nie wiem natomiast jak podejść do tematu śmieci, gdyż w miejscu gdzie mieszkam
    obecnie ponosze z rodziną opłaty z tego tytułu, a w nowym miejscu nie będę
    mieszkał przez 3 miesiące. Nie chcę płacić za czyjeś śmieci, zwłaszcza, że przy
    wyprowadzeniu powstanie na pewno sporo odpadów po poprzednim właścicielu.

    Czy ktoś z Grupowiczów przerabiał ten temat i może dać podpowiedź?

    Dziękuję serdecznie za wszelką pomoc.

    Koment

  • 2. Data: 2009-04-25 12:43:17
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 25 Kwi, 10:54, "koment" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wyprowadzeniu powstanie na pewno sporo odpadów po poprzednim właścicielu.
    >
    > Czy ktoś z Grupowiczów przerabiał ten temat i może dać podpowiedź?

    Użyczasz więc mieszkania na ten okres. Użyczenie jest opisane w
    kodeksie cywilnym i między innymi stoi tam:

    Art. 713.
    Biorący do używania ponosi zwykłe koszty utrzymania rzeczy użyczonej.

    Więc nawet jeśli gmina od ciebie pobiera opłatę za śmieci, to nawet
    bez dodatkowych zapisów masz roszczenie o te koszty od biorącego do
    używania (czyli w tym wypadku sprzedawcy mieszkania).

    Warto natomiast w umowie zastrzec, że mieszkanie ma być przekazane
    puste.