  • 1. Data: 2009-04-25 06:33:55
    Temat: Parkowanie - stacja benzynowa
    Od: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>

    Witam,

    Czy wlasciciel - w koncu prywatnej - stacji benzynowej moze mi zakazac
    parkowania na miejscu parkingowym (nieoznaczonym, ale ewidentnie do tego
    celu przygotowanym na ok 4-5 aut) ? Na logike moze, chociaz do jest miejsce
    parkingowe dla klientów, a ja takim tez w koncu jestem - mam fakture VAT na
    paliwo :) Tyle, ze jesli moze i poprosi mnie, o to bym nie parkowal w tym
    miejscu (ok 9h dziennie), a ja sie nie dostosuje to moze mi:

    - odholowac samochód ?
    - okleic samochód z informacja o zakazie ?

    Dodam tylko, ze nie ma na terenie stacji informacji o zakazie parkowania,
    ale tez niema informacji, ze mozna parkowac. Przedstawiciel sieci twierdzi,
    ze ich wewnetzne przepisy teoretycznie dopuszczaja, aby kazdy z klientów
    mógl parkowac na jej terenie do 5 minut...

    Jak to wyglada od strony prawnej ?

    Dzieki za sugestie

    Vonn79

  • 2. Data: 2009-04-25 07:37:24
    Temat: Re: Parkowanie - stacja benzynowa
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > twierdzi, ze ich wewnetzne przepisy teoretycznie dopuszczaja, aby kazdy z
    > klientów mógl parkowac na jej terenie do 5 minut...

    Dogadaj sie z kolesiem i daj mu 50zl / m-c i po problemie. Chyba ze wawa lub
    jakas inna wielka m-c to licz okolo 150zl :)

  • 3. Data: 2009-04-25 08:32:42
    Od: stebi <m...@n...pl>

    Na 90% nie może nic Ci zrobić, bo stacja jest dla użytku publicznego i
    nie odholuje Ci auta. Tak mi mówiła kierowniczka jak ja pracowałem na
    stacji i mieliśmy "pełen parking".

  • 4. Data: 2009-04-25 08:39:04
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 25 Kwi, 08:33, "Vonnegut79onVAIO"
    <v...@V...onet.pl> wrote:

    > Jak to wyglada od strony prawnej ?

    Wszelkie naklejanie, odholowanie nie.

    Wewnętrzne przepisy zobowiązują wyłącznie jego.

    Właściciel może dochodzić odszkodowania cywilnego na zasadach ogólnych
    - czyli musi wykazać szkodę, co może być trudne. Racjonalne z jego
    strony byłoby prawidłowe, zgodne z kodeksem drogowym, oznaczenie
    miejsca parkingowego jako płatnego (np. do 15 min 0 zł, każda następna
    godzina 5 zł) i dochodzenie szkody z tytułu nieopłacenia tej opłaty.

  • 5. Data: 2009-04-25 09:08:05
    Od: "Andy" <p...@p...de>

    "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl> schrieb im
    Newsbeitrag news:gsub0n$8uo$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > fakture VAT na paliwo :) Tyle, ze jesli moze i poprosi mnie, o to bym nie
    > parkowal w tym miejscu (ok 9h dziennie), a ja sie nie dostosuje to moze

    Stacja benzynowa to nie jest parking. Na jego miejscu regularnie spuszczal
    bym Ci powietrze z wszystkich kol (i mial "zepsuta" sprezarke).

    A dlaczego? Bo chamstwo mozna tylko chamstwem zwalczyc!

  • 6. Data: 2009-04-25 09:22:29
    Od: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>

    Użytkownik "Andy" <p...@p...de> napisał w wiadomości

    > Stacja benzynowa to nie jest parking. Na jego miejscu regularnie spuszczal
    > bym Ci powietrze z wszystkich kol (i mial "zepsuta" sprezarke).
    >
    > A dlaczego? Bo chamstwo mozna tylko chamstwem zwalczyc!

    Zanim jakieś zachowanie nazwiesz chamskim upewnij się co do okoliczności.
    Nie znasz szczegółów - wiesz tylko to o co ja pytam. Nie pytam o ocenę
    moralną.

    Spuszczanie powietrze z czyjegoś auta jest naruszeniem jego dobra osobistego
    / mienia - jesli byś tak robił nazwałbym ciebie wandalem :) Pomyśl co
    mógłbym zrobić gdybym Ci to udowdonił.

    Pozdrawiam

    Vonn79

  • 7. Data: 2009-04-25 09:25:48
    Od: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

[...]

    Dla mnie taka informacja o opłacie byłaby logiczna itp. Ale tutaj tak nie
    ma, nie ma też oznaczenia, że jest to miejsce parkingowe. De facto jedyną
    rzeczą, którą robię w tej sytuacji "źle" jest iż mój samochód utrudnił jego
    pracownikowi pomalowanie krawężnika - czyli utrudniłem mu prace porządkowe.
    Ale nie zrobiłem, tego umyślnie. Gdybym wiedział to bym przestawił auto, a
    on gdyby wiedział, gdzie pracuej być może by mnie poinformował. Ale sam fakt
    parkowania - i naklejania kartki (juz to zrobił, czym sprowokoał mnie do
    całej dyskusji), oraz "straszenie", że mi odholuje auto to juz przegięcie :)

    Vonn79

  • 8. Data: 2009-04-25 09:39:15
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sat, 25 Apr 2009 11:22:29 +0200, Vonnegut79onVAIO napisał(a):

    > Spuszczanie powietrze z czyjegoś auta jest naruszeniem jego dobra osobistego
    > / mienia - jesli byś tak robił nazwałbym ciebie wandalem :) Pomyśl co
    > mógłbym zrobić gdybym Ci to udowdonił.

    Stawianie na cały dzień samochodu na stacji benzynowej jest naruszeniem
    dobra osobistego/mienia właściciela stacji. Parkowanie na stacji to
    wandalizm. Raczej właścicielowi będzie to łatwo udowodnić, że przez Ciebie
    nie mógł dysponować swoją własnością.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 9. Data: 2009-04-25 10:03:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Vonnegut79onVAIO napisal:
    [ ciach wynurzenia amatora darmowego parkowania na cudzym terenie ]

    Hm, gdyby tak na twojej wycieraczce przed drzwiami zaparkowac
    duza szafe pelna papierow. Zawsze masz mozliwosc wyjscia oknem :)

    I dziwic sie, ze ludzie pozniej agresywnie reaguja na samochody,
    gdy taki ciec trafi sie co pewien czas. Na miejscu wlasiciela
    stacji zainwestowalbym w podnoszone blokady najazdu, tabliczke
    z wysoka oplata za parkowanie powyzej godziny i skrupulatne
    egzekwowanie tej oplaty pod rygorem nieopuszczenia blokady - zastaw
    na samochodzie :)
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2009-04-25 10:18:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    Vonnegut79onVAIO pisze:

    > Spuszczanie powietrze z czyjegoś auta jest naruszeniem jego dobra
    > osobistego / mienia - jesli byś tak robił nazwałbym ciebie wandalem :)
    > Pomyśl co mógłbym zrobić gdybym Ci to udowdonił.

    Nic?

    --
    spp