  • 1. Data: 2009-04-24 14:51:37
    Temat: wąska działka - nowe możliwości usytuowania budynku
    Od: "kasia" <c...@w...pl>

    Drodzy grupowicze, prośba o opinię.

    Najpierw jednak wstęp:
    7 lipca 2009 wejdzie w życie rozporządzenie ministra infrastruktury,
    zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych,
    jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

    Dobra wiadomość dla właścicieli wąskich działek (do 16 m):
    "3. W zabudowie jednorodzinnej, uwzględniając przepisy odrębne [...],
    dopuszcza się:
    1) sytuowanie budynku ścianą bez otworów okiennych [...] w
    odległości nie mniejszej niż 1,5 m na działce budowlanej o szerokości
    mniejszej niż 16 m".

    Zmiana ważna, bo do tej pory odległość ta nie mogła wynosić poniżej
    3 m. Dopuszczano jednak odstępstwa, wymagające między innymi
    zgody sąsiada.

    I moje pytanie:
    Czy oznacza to, że po 7 lipca gmina już o zgodę sąsiada nie zapyta?
    Czy nie zapyta go także wówczas, gdy na danym terenie brak planu
    zagospodarowania, i gmina ustala i wydaje warunki zabudowy?

    Dziękuję i czekam na opinie.
    Fajnego weekendu!
    Kasia

  • 2. Data: 2009-04-24 20:08:40
    Od: "zorby" <z...@p...beztego.onet.pl>

    Użytkownik "kasia" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy nie zapyta go także wówczas, gdy na danym terenie brak planu
    > zagospodarowania, i gmina ustala i wydaje warunki zabudowy?

    odpowiem troszke inaczej

    Ja załatwiałem wybudowanie budynku w granicy działki jako odstepstwo
    budowlane ( nie potrzebowałem zgody sasiadów) posłałem tylko pismo z prosba
    do Warszawy ( tak jakby kur... w stolicy wiedzieli o co chodzi) z prosba o
    wybudowanie w granicy działki i sie zgodzili .

  • 3. Data: 2009-04-27 16:22:21
    Od: "kasia" <c...@w...pl>

    Dzięki za podpowiedź.
    K.