  • 21. Data: 2009-04-25 18:38:41
    Temat: Re: Parkowanie - stacja benzynowa
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4498a1c3-276e-4cc8-aad5-0ac466c5dccf@s1g2000prd
    .googlegroups.com...
    On 25 Kwi, 16:30, Andrzej <a...@p...de> wrote:
    > Użytkownik przypadek napisał:> On 25 Kwi, 11:39, Przemysław Bernat

    > tak, w pln: podjezdza potencjalny klient na zakupy w sklepiku, ale widzi
    > ze wszystkie miejsca zajete - jedzie dalej, nie kupuje.

    I sąd zapyta: a tak dokładnie ile by kupili ci klienci którzy się nie
    zatrzymali? Nie do udowodnienia.

    Na chu.. marnujesz bajty w internecie skoro nie interesuje Cie odpowiedz
    tylko potwierdzenie Twoich racji.
    Ty jakie poniesiesz straty jak Ci spusci powietrze
    Żadne, Tylko bedziesz musiał dymać.
    Czy jak ja posiedzę w Twoim domu po 5 godzin dziennie to Ci nie bedzie
    przeszkadzac?
    W końcu nic nie stracisz

  • 22. Data: 2009-04-25 20:40:33
    Od: BK <b...@g...com>

    On 25 Kwi, 19:37, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > I on zajął wszystkie miejsca sztuk jeden? ;) Cienki ten sklepik, skoro
    > jest w stanie obsłużyć max. jednego na raz.
    >
    > To po pierwsze.
    >
    > Po drugie - skoro to sklepik przy stacji, to kupujący zatrzyma się przy
    > dystrybutorze, zatankuje i pójdzie na zakupy i przy okazji zapłacić za
    > paliwo.
    >
    > Po trzecie - a jesteś w stanie udowodnić, że ktoś coś by kupił, gdyby
    > było jedno miejsce więcej? A może by napadł na sklep albo coś ukradł.

    Ale dlaczego wy sie spieracie o jakas strate w swietle prawa cywilnego
    jak to nie ma nic do rzeczy?

    Jak ktoremus z was zaparkuje na podrowku to do poki nie bedzie strat
    materialnych to moge sobie stac? :)

    Wlasciciel stacji zawsze moze powiedziec, ze sobie najzwyczajniej w
    swiecie nie zyczy zeby ktos parkowal mu na jego terenie auto przez 8
    godzin dziennie i koles musi "wy*****c".

    Co innego gdyby to nie byla stacja tylko parking. Wtedy odmowic uslugi
    parkowania bez przyczyny odmowic nie mozna.

    Ale to jest stacja benzynowa: paliwa i hotdoga Ci nie odmowi, ale
    melinowac nikogo nie musi.

    Nawet wystarczy, ze mu sie czyjas twarz nie podoba i ma prawo go od
    siebie z terenu wygonic.

  • 23. Data: 2009-04-25 20:56:22
    Od: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>

    t.googlegroups.com...
    wrote:
> [...]

    godzin dziennie i koles musi "wy*****c".

    Nawet wystarczy, ze mu sie czyjas twarz nie podoba i ma prawo go od
    _____-

    Dla uściślenia:

    - stacja jest bezobsługowa - poza dystrybutorami nie ma nic więcej - no jest
    ten nieszczęsny parking i śmietnik. Typ stacji: NESTE :)
    - stacja znajduje się przy biurowcu, który również posiada swoje miejsca
    parkingowe. W tym biurowcu pracuję m.in. ja :) Nie mniej, jeśli miejsc
    parkingowych w danym momencie jest za mało - to korzystam z innych - w tym
    ze stacji. Ale też nie zawsze. Na 100% ja zajmuje miejsce dla klienta stacji
    (chociaż sam nim też jestem), ale klienci stacji, też zajmują miejsce przy
    biurowcu (np. przerwa na kanapki w czasie podróży).
    - na parkingu należącym do stacji parkują również inne osoby, w tym wielu
    dłużej niż moje "8h"
    - racja - właściciel stacji może mnie z niej wywalić nawet za to, że mu się
    nie podoba mój samochód, czy dezodortant - ja zadałem pytanie, czy może to
    zrobić w świetle prawa i jak. Na pewno nie poprzez oklejanie mojego
    samochodu, jak również poprzez straszenie w rozmowie m.in. holowaniem :)
    - ja tam nie muszę parkować - o ile używając jego argumentów - jego klienci
    nie muszą parkować na miejscu przeznaczonym dla innych firm w biurowcu.
    Tyle, że nikt nie robi z tego problemu, bo jak nie stanie na swoim, to
    stanie obok. Ot co. Cwaniactwo w stylu: ja Panu zabraniam, niech Pan zabroni
    moim klientom, to retoryka nie dla mnie :)

    - nie odpuszczę tej sprawy z uwagi na zachowanie kierownika, który kilka
    miesięcy temu również zwrócił mi uwagę, ale w sposób chamski, bezczelny i
    nieznoszący sprzeciwu... Chyba nikt nie lubi być tak traktowany.

    Vonn79

  • 24. Data: 2009-04-25 21:04:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BK pisze:

    > Jak ktoremus z was zaparkuje na podrowku to do poki nie bedzie strat
    > materialnych to moge sobie stac? :)

    Podwórko w takim kontekście to zwykle ogrodzony teren, który nie został
    publicznie udostępniony - działają zupełnie inne zasady.

    > Wlasciciel stacji zawsze moze powiedziec, ze sobie najzwyczajniej w
    > swiecie nie zyczy zeby ktos parkowal mu na jego terenie auto przez 8
    > godzin dziennie i koles musi "wy*****c".

    Móc może, ale tylko we właściwy sposób. Np. stawiają jako zarządca
    terenu właściwi, ogólnie znany znak drogowy.

    > Co innego gdyby to nie byla stacja tylko parking. Wtedy odmowic uslugi
    > parkowania bez przyczyny odmowic nie mozna.

    Ale tu właśnie chodzi o wyznaczone do parkowania miejsce.

    > Ale to jest stacja benzynowa: paliwa i hotdoga Ci nie odmowi, ale
    > melinowac nikogo nie musi.

    Ano nie musi. Ale musi wszystko właściwie oznaczyć.

    Przez analogię: masz sklep i masz zaplecze, które nie jest dostępne dla
    klientów. Ale żeby móc mieć pretensje do ludzi się tam plączących musisz
    drzwi na zaplecze zamykać lub przynajmniej stosownie oznaczyć - a nie
    ganiać jak głupi za każdym, kto wszedł przez otwarte i nieoznaczone drzwi.

    > Nawet wystarczy, ze mu sie czyjas twarz nie podoba i ma prawo go od
    > siebie z terenu wygonic.

    A tu już raczysz mijać się z prawdą. Teren udostępnił publicznie - więc
    ochrona miru domowego nie działa. Co więcej zapewne teren nie jest
    ogrodzony, więc nawet jeśli byłby to tylko taki plac ni przypiął i
    przyłatał - naruszenia miru nie będzie.

  • 25. Data: 2009-04-25 21:41:07
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Generalnie przed Twoją wycieraczką też nie ma znaku, że nie wolno na nią nas...ć.
    JaC

    -----

    > Zauważ, że w niniejszym wątku nawet nie postawił zwykłego znaku drogowego
    informującego o zakazie parkowania czy odpłatności za parkowanie.

  • 26. Data: 2009-04-25 21:41:53
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No co mógłbyś zrobić?
    JaC

    -----

  • 27. Data: 2009-04-25 21:56:54
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-04-25 23:41, ąćęłńóśźż pisze:

    > No co mógłbyś zrobić?
    > JaC

    Poprawne cytowanie przerasta twoje możliwości?

  • 28. Data: 2009-04-26 00:07:45
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 25 Apr 2009 05:34:14 -0700 (PDT), przypadek napisał(a):

    > No i jakie straty poniósł? W liczbach?

    a jakie straty w liczbach ponislby wlasciciel kol ze spuszczonym
    powietrzem? powietrze w kolach bylo jego wlasnoscia? jakis dowod zakupu
    mial?

    --
    marcin

  • 29. Data: 2009-04-26 04:11:00
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Poprawne cytowanie przerasta twoje możliwości?

    Ten pan tak już ma od zawsze ;-) Niereformowalny przypadek.

  • 30. Data: 2009-04-26 05:52:49
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 26 Kwi, 02:07, zly <b...@N...fm> wrote:

    > a jakie straty w liczbach ponislby wlasciciel kol ze spuszczonym
    > powietrzem? powietrze w kolach bylo jego wlasnoscia? jakis dowod zakupu
    > mial?

    Ten kolega wezwie pomoc drogową, która w miarę możliwości napompuje
    pojazd na miejscu bądź zholuje na warsztat. Przydałaby się też może
    jakaś kontrola stanu technicznego takiego samochodu, który sobie
    postał na felgach kilka godzin (+ew. naprawa?). Nadto właściciel przez
    te parę godzin będzie jeździł taksówkami tam gdzie normalnie
    pojechałby samochodem.

    Te wszystkie fakturki są roszczeniem do sprawcy czynu niedozwolonego.

    Jest jeszcze odp. karna, ale mi się nie chce w tej chwili zastanawiać
    ani sięgać do archiwum.