    From: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Parkowanie - stacja benzynowa
    Date: Sat, 25 Apr 2009 11:25:48 +0200

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:3f36f871-8d5b-4504-b898-933edf6d4e28@r33g2000yq
    n.googlegroups.com...

    Wszelkie naklejanie, odholowanie nie.

    Wewnętrzne przepisy zobowiązują wyłącznie jego.

    Właściciel może dochodzić odszkodowania cywilnego na zasadach ogólnych
    - czyli musi wykazać szkodę, co może być trudne. Racjonalne z jego
    strony byłoby prawidłowe, zgodne z kodeksem drogowym, oznaczenie
    miejsca parkingowego jako płatnego (np. do 15 min 0 zł, każda następna
    godzina 5 zł) i dochodzenie szkody z tytułu nieopłacenia tej opłaty.

    Dla mnie taka informacja o opłacie byłaby logiczna itp. Ale tutaj tak nie
    ma, nie ma też oznaczenia, że jest to miejsce parkingowe. De facto jedyną
    rzeczą, którą robię w tej sytuacji "źle" jest iż mój samochód utrudnił jego
    pracownikowi pomalowanie krawężnika - czyli utrudniłem mu prace porządkowe.
    Ale nie zrobiłem, tego umyślnie. Gdybym wiedział to bym przestawił auto, a
    on gdyby wiedział, gdzie pracuej być może by mnie poinformował. Ale sam fakt
    parkowania - i naklejania kartki (juz to zrobił, czym sprowokoał mnie do
    całej dyskusji), oraz "straszenie", że mi odholuje auto to juz przegięcie :)

    Vonn79