  • 11. Data: 2005-04-25 17:14:23
    Temat: Re: Parking przed Promenadą Płatny!!
    Od: "Athorgal" <a...@w...pl>

    Tzn że ten parking miał już swoje problemy tylko jakoś się obronił
    tzn pan prezes parkingu bo jak moge się domyślać to za tym i kilkoma innymi
    on stoi
    w ważnych ( drogich ) rejonach Wawy też ta firma mam swoje parkingi
    Ja osobiście korzystam tylko z miejskiego sposobu parkowania ale
    przypuszczam że ten np. naprzeciw PKiN to też ta firma obsługuje

  • 12. Data: 2005-04-25 18:39:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > (a nie widzę takich...), to nie widzę podstaw by realizacja ustawowych
    > uprawnień nie mogła nastąpić w ten sposób.

    Moim zdaniem jest to cokolwiek niezgodne z art. 130a PoRD. Zgodnie z
    pkt. 9 "Pojazd unieruchamia Policja lub straż gminna (miejska)" . Nie
    widzę tu miejsca dla prywatnej firmy. Dalej czytamy, że "minister
    właściwy do spraw wewnętrznych, kierując się zasadą zagwarantowania
    ochrony prawa własności oraz potrzebą zapewnienia porządku na drogach
    publicznych i bezpieczeństwa ruchu drogowego, określi, w drodze
    rozporządzenia tryb oraz warunki współdziałania z Policją i innymi
    podmiotami uprawnionymi do podejmowania decyzji o usunięciu pojazdu
    jednostek usuwających pojazdy lub prowadzących strzeżone parkingi." Ja
    znam tylko rozporządzenie w sprawie usuwania pojazdów i tam słowem o
    blokowaniu kół przez prywaciarza nie wspomniano.

    Koncepcja wyrażona przez prawnika Urzędu Miasta jest warta rozważenia.
    No ale widzę tu dwa problemy. Po pierwsze nie za bardzo podoba mi się
    koncepcja uznania pojazdu, jako rzeczy wniesionej do przedmiotu najmu.
    Ale załóżmy, ze to by nawet obleciało.

    Pozostaje rzecz druga. Zastaw można stosować tylko na przedmiotach
    podlegających zajęciu. No a kpc niektóre spośród nich wyłącza. Załóżmy
    taksówkarzowi samochodu raczej się nie zajmuje (art. 829 pkt. 4). Ale
    takich wątpliwości jest więcej. Przychodzą mi do głowy możliwości
    komplikacji opartych na art. 845 kc czy też 846 kc. W konsekwencji mam
    wątpliwość, czy samochód pozostawiony na parkingu może być przedmiotem
    zabezpieczenia w ten sposób.

  • 13. Data: 2005-04-25 19:47:03
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > znam tylko rozporządzenie w sprawie usuwania pojazdów i tam słowem o
    > blokowaniu kół przez prywaciarza nie wspomniano.

    pomijając to co juz pisałem o uprawnieniach administracji i osoby
    prywatnej, art.130a odnosi się do pojazdów na "drodze"
    czy taki teren jest drogą... można dyskutować

> [...]
    > Ale załóżmy, ze to by nawet obleciało.
    >
    > Pozostaje rzecz druga. Zastaw można stosować tylko na przedmiotach

    skąd to ograniczenie?

> [...]
    > komplikacji opartych na art. 845 kc czy też 846 kc. W konsekwencji mam
    > wątpliwość, czy samochód pozostawiony na parkingu może być przedmiotem

    to, że w niektórych przypadkach zastaw nie będzie możliwy, nie powoduje
    raczej że jest w ogóle niemożliwy
    w ten sposób każde ustawowe prawo zastawu okazuje się być mało warte, bo
    przecież może się okazać, że jest kierowane do rzeczy niepodlegających
    zajęciu...

    KG

  • 14. Data: 2005-04-25 20:52:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > pomijając to co juz pisałem o uprawnieniach administracji i osoby
    > prywatnej, art.130a odnosi się do pojazdów na "drodze"
    > czy taki teren jest drogą... można dyskutować

    Z jednej strony moim zdaniem bardzo słuszna uwaga w odniesieniu do
    parkingów i innych placy. Z drugiej strony skoro ustawodawca ogranicza
    użycie takich przyrządów do ograniczonych służb, to moim zdaniem nie ma
    znaczenia, gdzie tego sie dokonuje.

    > skąd to ograniczenie?

    Z kodeksu cywilnego: Art. 670. § 1. Dla zabezpieczenia czynszu oraz
    świadczeń dodatkowych, z którymi najemca zalega nie dłużej niż rok,
    przysługuje wynajmującemu ustawowe prawo zastawu na rzeczach ruchomych
    najemcy wniesionych do przedmiotu najmu, * chyba że rzeczy te nie
    podlegają zajęciu.*

> [...]
    bo
    > przecież może się okazać, że jest kierowane do rzeczy niepodlegających

    Pewnie tak. W tym wypadku, to głownie moje obawy budzi znaczna
    dysproporcja pomiędzy zajmowanym mieniem, a należnością. Zatrzymujesz
    samochód wart 100.000 zł jako zabezpieczenie zapłaty 5 zł opłaty
    parkingowej. Choć z drugiej strony, jakoś ten parking musi się bronić
    przed lecącymi w kulki.

  • 15. Data: 2005-04-25 20:55:09
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek"
    > A co do Promenady - większość klientów tak postepowała ;-) Przez
    > jakiś czas mieli zasadę, że wjeżdżając na ogrodzoną część parkingu
    > bodajże 1/2 godziny bylo gratis.

    bylo kiedys 2 godziny gratis, potem 1/4 - moja malzonka zrobila niezly
    korek jak szlaban nie chcial jej wypuscic i dopiero poszla placic :-)
    Ale jak jest szlaban to przynajmniej czlowiek spodziewa sie ze trzeba
    placic a z ta czescia przy Ostrobramskiej to faktycznie niezla pulapka
    !

    Trzeba Promenade olac i juz - kiedys podniesli ceny w biletow do
    kina - chyba ponad 50% - juz po miesiacu zmiekli i wrocili do starych
    cen bo wszyscy ich zbojkotowali. Tam gdzie nie ma darmowego parkingu
    (lub rozsadnego - sprobujcie wjechac pod ziemie w Media Markt przy
    Ostrobramskiej !!!) tam nie jezdze i juz!
    *** blad ***