  • 1. Data: 2005-04-30 09:53:39
    Temat: Spólka cywilna
    Od: "Marcin Pachla" <x...@c...cy>

    witam
    przeglądając archiwum, znalazłem kilka postów dotyczących wystąpienia ze
    spółki cywilnej, jednak wszędzie chodziło o to, że wystąpienie odbywało
    się na hmmm "wojennej ścieżce" :-)
    trzeba było jakieś sądy itp.
    natomiast chciałbym wiedzieć jak to mozna zrobić, z marszu, pokojowo.
    spólka cywilna między dwiema osobami, każda ma własną działalność
    gospodarczą, udziały 50na50
    jestem gotów zrzec się wszystkiego, byleby jak najszybciej wystąpić ze
    spółki, zawiesić działalność i móc wyjechac za granice.
    jakie formalności czekają na mnie w ZUSach, Urzędach, bankach itp?
    czy wspólnik może prowadzić dotychczasową działalność pod szyldem
    spólki?
    dziękuję z góry wszystkim którzy zechcą mi pomóc

    --
    Z pozdrowieniem
    Marcin Pachla kinta(at)wp(kropka)pl

  • 2. Data: 2005-04-30 10:46:58
    Temat: Re: Spólka cywilna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Pachla" <x...@c...cy> napisał w wiadomości

    To musicie po prostu tę spółkę rozwiązać i tyle. Przede wszystkim art.
    869 kc i okoliczne. Co do ZUS i US, to po prostu likwidujesz działalność
    i tyle. Nie ma większego znaczenia, czy to była spółka, czy własna
    działaność.

  • 3. Data: 2005-04-30 11:35:28
    Od: "Marcin Pachla" <x...@c...cy>

    Razu pewnego niejaki(a): Robert Tomasik <r...@g...pl>
    wrzucił(a) na grupę:

    > To musicie po prostu tę spółkę rozwiązać i tyle.

    hmm, ale jak to sie robi formalnie?
    wystarczy moje oświadczenie o wystąpieniu ze spółki i pojście do ZUS i
    UF?

    > Przede wszystkim art.
    > 869 kc i okoliczne.

    czyli nie moge od razu tego zrobić?
    znalazłem taką poradę
    http://www.poradaprawna.pl/artykul.php?id=5201&Sessi
    on=f278c25fe7eeb7e7db649ae28e9fb318

    i nie wynika z niej jasno jak to sie moze odbyc, czy jest potrzebna
    odpowiednia umowa (a raczej jej wypowiedzenie itp, itd.)

    > Co do ZUS i US, to po prostu likwidujesz
    > działalność i tyle. Nie ma większego znaczenia, czy to była spółka,
    > czy własna działaność.

    oczywiście, znakiem tego spółka przestaje istnieć jako spółka, natomiast
    wspólnik może kontynuować działalność na swój rachunek, na podstawie
    własnego wpisu do ewidencji, czy tak?

  • 4. Data: 2005-04-30 12:11:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > hmm, ale jak to sie robi formalnie?
    > wystarczy moje oświadczenie o wystąpieniu ze spółki i pojście do ZUS i
    > UF?

    No, jeszcze musicie podzielić schedę :-)

> [...]
    >
    > i nie wynika z niej jasno jak to sie moze odbyc, czy jest potrzebna
    > odpowiednia umowa (a raczej jej wypowiedzenie itp, itd.)

    Jeśli jest zgoda obydwu współników, to po prostu spisujecie ją jako
    dokument. W takim dokumencie należało by określić podział majątku spółki
    oraz inne kwestie. Jak choćby parwo do użtywania nazwy przez drugiego
    wspólnika, który chce nadal prowadzić dzialaność. Jesli są wierzyciele,
    to należalo by sie z nimi ułożyć. Spłacić. Zwrzeć porozumienia, o do
    przejęcia zobowiazań przez osobę, która bedzie prowadzić nadal
    działaność (tu już muszą zgodę wyrazić).

    Gorzej, jak zgody nie ma, bo wówczas własnie sa te opisywane na grupie
    kłopoty. geeralnie zalecał bym ugodowe załatwienie sparwy. jesli nie ma
    wierzycieli, to sie da to zrobić naparwdę szybko i bezboleśnie.

    > oczywiście, znakiem tego spółka przestaje istnieć jako spółka,
    natomiast
    > wspólnik może kontynuować działalność na swój rachunek, na podstawie
    > własnego wpisu do ewidencji, czy tak?

    Oczywiście.