  • 1. Data: 2005-12-29 19:07:50
    Temat: Zastrzeżenie w biurze meldunkowym.
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Uprzejmie proszę o informację. Czy jeśli się jest wspólwłaścicielem domu
    wpisanym do księgi wieczystej, lecz nie jest się w nim zameldowanym i się tam
    nie mieszka , można zastrzec w biurze meldunkowym aby nie meldowano w tym
    domu nowych lokatorów bez zgody tegoż współwlaściciela ? Z góry dzięki za
    chęć pomocy. M.

  • 2. Data: 2005-12-29 19:34:08
    Temat: Re: Zastrzeżenie w biurze meldunkowym.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    m...@N...gazeta.pl napisał(a):
> [...]
    > nie mieszka , można zastrzec w biurze meldunkowym aby nie meldowano w tym
    > domu nowych lokatorów bez zgody tegoż współwlaściciela ?

    A niby po co?

    KG

  • 3. Data: 2005-12-29 23:21:18
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    m...@N...gazeta.pl napisał(a):
> [...]
    > nie mieszka , można zastrzec w biurze meldunkowym aby nie meldowano w tym
    > domu nowych lokatorów bez zgody tegoż współwlaściciela ?
    Zameldowanie nie ma zwiazku z prawem do decydowania o zameldowaniu
    innych osob.
    Jesli ktos faktycznie przebywa w danym miejscu, wlasciciel/wlasciciele
    maja *obowiazek* zameldowac taka osobe chociazby czasowo. I sprzeciw
    ktoregokolwiek ze wspolwlascicieli nie ma znaczenia.
    Nie wiem jak jest z meldunkiem stalym ale ihmo wymagana jest zgoda
    wszystkich wspolwlascicieli (ale tylko tak mi sie wydaje)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-12-30 01:14:52
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    m...@N...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > domu nowych lokatorów bez zgody tegoż współwlaściciela ? Z góry dzięki za

    Nie ma takiej możliwości.
    Osoba mieszkająca w danym domu ma obowiązek się zameldować. Fakt jej
    pobytu może potwierdzić dowolny współwłaściciel lub najemca.
    Próba zastrzeżenia, żeby meldunek nie został przyjęty jest próbą
    zmuszenia innych osób do popełnienia wykroczenia.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 5. Data: 2005-12-30 08:19:11
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dp21mh$pd8$2@atlantis.news.tpi.pl>, Marta Wieszczycka wrote:

    > Nie ma takiej możliwości.
    > Osoba mieszkająca w danym domu ma obowiązek się zameldować.

    badzio:
    "Jesli ktos faktycznie przebywa w danym miejscu,
    wlasciciel/wlasciciele maja *obowiazek* zameldowac taka osobe"

    To na kim spoczywa ten obowiązek?

    Renata

  • 6. Data: 2005-12-30 17:03:23
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > "Jesli ktos faktycznie przebywa w danym miejscu,
    > wlasciciel/wlasciciele maja *obowiazek* zameldowac taka osobe"
    >
    > To na kim spoczywa ten obowiązek?

    Na właścicielu oraz innym podmiocie dysponującym tytułem prawnym do lokalu
    (art. 29 ustawy o ewidencji ludności i dow.os.). Czyli każdy
    (współ)właściciel, najemca, etc. ma obowiązek podkablować (nie zameldować,
    to zadanie lokatora) każdego kto mieszkając w lokalu się nie zameldował.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 7. Data: 2005-12-30 19:30:01
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > To na kim spoczywa ten obowiązek?

    Na osobie, która zamieszkała w danym lokalu.
    Ma na to cztery dni (art. 10 ustawy o ewidencji ludności)

    Dopiero jeśli ta osoba nie dopełni swojego obowiązku na czas i nie
    zamelduje się,wówczas osoby dysponujące tytułem prawnym do lokalu
    (właściciel, współwłaściciel, najemca) mają obowiązek
    niezwłocznie po upływie tego terminu zawiadomić urząd o tym, że przebywa
    u nich osoba, która nie dopełniła na czas obowiązku meldunkowego. (art.
    29 tej samej ustawy).

    A zatem obowiązek właściciela, współwłaściciela, najemcy itp. jest
    jedynie obowiązkiem uzupełniającym, wprowadzonym na wypadek, gdyby
    zainteresowany się nie zameldował.

    Formalnie zresztą obowiązek właściciela itp. nie jest obowiązkiem
    "zameldowania" danej osoby, a jedynie obowiązkiem zawiadomienia urzędu o
    pobycie osoby, która się na czas nie zameldowała. Szczególnie, że przy
    rzeczywistym zameldowaniu należy podać informacje dotyczące tej osoby,
    których właściciel lokalu może w ogóle nie posiadać.

  • 8. Data: 2005-12-30 22:56:17
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka"
> [...]
    > Szczególnie, że przy rzeczywistym zameldowaniu należy podać
    > informacje dotyczące tej osoby, których właściciel lokalu może w

    jak panu X do niezamieszkalego domu (pustostanu) wprowadzi sie Y
    to X ma obowiazek to zglosic, a Y potem moze przyjsc (a moze zostac
    doprowadzonym) i sie zameldowac :-)
    *** blad ***

  • 9. Data: 2005-12-31 14:14:02
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dp41ru$kus$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marta Wieszczycka wrote:

    > Na osobie, która zamieszkała w danym lokalu.
    > Ma na to cztery dni (art. 10 ustawy o ewidencji ludności)

    Na grupie było, że kara jest 5000zł. Prawda to?

> [...]
    > niezwłocznie po upływie tego terminu zawiadomić urząd o tym, że przebywa
    > u nich osoba, która nie dopełniła na czas obowiązku meldunkowego. (art.

    A tu jaka jest kara za niedopełnienie?

    A w ogóle to przejrzałam sobie ustawę i polecam, można się ubawić.
    Np.:
    "Zakład pracy jest obowiązany sprawdzić przy zatrudnieniu osoby w tym
    zakładzie, czy dopełniła ona obowiązku meldunkowego.
    2. O niedopełnieniu przez tę osobę obowiązku meldunkowego zakład pracy
    jest obowiązany zawiadomić niezwłocznie właściwy organ wymieniony w
    art. 11 ust. 1."

    Dlaczego takie głupoty przeżyły komunizm o tyle lat?

    Renata