  • 1. Data: 2006-08-01 19:13:46
    Temat: PZU i samochód - wasza opinia
    Od: "KatMar" <U...@o...pl>

    W dniu 2.07.2005r. zakupiłam samochód. W dniu 7.07.2005r. udałam się do PZU
    zamiarem opłacenia składki OC. Pani w ajencji/agencji PZU przejrzała
    wszystkie dokumenty, zadzwoniła gdzieś i przedstawiła następującą sytuację.
    Zbywca samochodu miał naliczoną za okres 14.03.2005r. do 13.03.2006r.
    składkę w wysokości 417,00 zł z czego zapłacił tylko jedną ratę 209,00 zł. W
    dniu 7.07.2005r. w PZU Pani ustaliła, że składka zainkasowana od zbywcy
    wynosi 149,00 zł (dane spisuję z arkusza zawierającego info : Składka za
    OC - po ponownej kalkulacji) natomiast w miejscu, gdzie jest miejsce na
    Składkę należną od nabywcy od dnia nabycia pojazdu jest kwota 103,00 zł, a
    niżej w miejscu potwierdzenie przyjęcia składki jest kwota 46,00 zł.

    Wszystko miło i fajnie, 13.03.2006r. opłaciłam kolejną składkę na kolejny
    rok tj. na okres od 14.03.2006r. do 13.03.2007r. w wysokości 199,00 zł.
    Posiadam pełną zniżkę ubezpieczeniową.

    Dzisiaj przyszło do mnie listem zwykłym z PZU wezwanie do zapłaty i mam
    zapłacić za okres od 2.07.2005r. do 13.03.2006r. (tj. za rok przeszłty)
    kwotę 36,00 zł. W wezwaniu pisze, że nie wpłynęła do nich składka należna z
    tytułu OC. Nie wiem jakim cudem, skoro panienka z PZU w dniu 7.07.2005r.
    wszystko wyliczyła i zapłaciliśmy zgodnie z jej wyliczeniem. I jeszcze
    jedno, wezwanie do zapłaty przyszło zupełnie z inspektoratu PZU niż
    zawierałam umowę.

    Numer umowy się zgadza, nie wiem skąd się wzięła ta kwota do zapłaty i co to
    wogóle jest. Czyżby ta panienka się pomyliła i mam za to płacić? Proszę o
    waszą opinię na ten temat. Czuję się jakby ktoś próbował mnie naciągnąć.
    Przecież nie musiałam ubezpieczać samochodu w PZU, gdyby kwota jaką
    wyliczyła Pani w ajencji/agencji mi nie odpowiadała. Gdyby ta kwota była
    wyższa o 36zł, wtedy mogłabym ubezpieczyć samochód w innej firmie. Czy PZU
    ma prawo tak postąpić?

    Z góry dziekuję za opinie, wskazówki i wszelkie rady
    Katarzyna

  • 2. Data: 2006-08-01 22:40:35
    Temat: Re: PZU i samochód - wasza opinia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KatMar" <U...@o...pl> napisał w wiadomości

    Też tak miałem. Odpisz im, że umowę zawarłeś na warunkach przedstawionych przez
    ich przedstawiciela i zgodnie z tymi warunkami uregulowałeś stosowną kwotę. Ich
    cenniki Cię nie interesują i gdybyś wiedział, że masz zapłacić te 36 zł więcej,
    to wybrał byś innego tańszego ubezpieczyciela. UI mnie chwyciło. Tylko jeszcze
    raz zadzwoniła jakaś kobieta i próbowała coś marudzić. Minęło od tego czasu
    jakieś trzy lata i spokój.

  • 3. Data: 2006-08-01 23:40:55
    Od: "KatMar" <U...@o...pl>

> [...]
    > chwyciło. Tylko jeszcze raz zadzwoniła jakaś kobieta i próbowała coś
    > marudzić. Minęło od tego czasu jakieś trzy lata i spokój.

    Zeskanowałam dokumenty:
    wezwanie do zapłaty:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ebd54570cd
    afc05c.html
    poprzedniego właściciela:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0e40eabe8c
    73c88a.html
    moje po kalkulacji:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f21951c6f2
    597705.html

    Swoja drogą, to gdyby to było legalne, to ... zakładamy firmę
    ubezpieczeniową, oferujemy ubezpieczenie samochodów za 1 zł, zdobywamy cały
    rynek, po jakimś czasie wysyłamy wezwanie do zaplaty ... pozostałych 2000 zł

    Kasia

  • 4. Data: 2006-08-02 14:56:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Swoja drogą, to gdyby to było legalne, to ... zakładamy firmę ubezpieczeniową,
    > oferujemy ubezpieczenie samochodów za 1 zł, zdobywamy cały rynek, po jakimś
    > czasie wysyłamy wezwanie do zaplaty ... pozostałych 2000 zł

    Toteż właśnie z tego powodu jest to bezskuteczne żądanie.