  • 1. Data: 2006-08-01 18:39:54
    Temat: Jaka umowa bedzie dla mnie korzystniejsza?
    Od: p...@g...com

    Chcialbym zasiegnac malej rady prawnej, mam nieskonczone 18 lat, nadal
    sie ucze. Na okres wakacji dostalem prace, ale przedemna jeszcze
    podpisanie umowy i tutaj moj pracodawca powiedzial ze mam sobie wybrac
    umowe, albo umowa o dzielo albo umowa zlecenie. Na prawie mam znikome
    pojecie dlatego zwracam sie do was z prosba o rade - jaka umowe mam
    wybrac? I czy zostanie zwrocony mi podatek?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-01 20:41:30
    Temat: Re: Jaka umowa bedzie dla mnie korzystniejsza?
    Od: wombi <j...@d...pl>

    p...@g...com napisał(a):
    > tutaj moj pracodawca powiedzial ze mam sobie wybrac
    > umowe, albo umowa o dzielo albo umowa zlecenie.

    Napisz co konkretnie bedziesz robil. To czy umowa jest umowa o dzielo
    czy umowa zlecnia nie zalezy od tego jak ja sobie nazwiecie ale od tego
    jaki rodzaj pracy wykonujesz.

    >Na prawie mam znikome

    O prawie

    > I czy zostanie zwrocony mi podatek?

    To zalezy od tego ile zarobisz.Jesli Twoj dochod wyniesie powyzej 2790zł
    to nie bedziesz mial zwroconego podatku.

  • 3. Data: 2006-08-01 21:00:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    wombi napisał(a):

    > To zalezy od tego ile zarobisz.Jesli Twoj dochod wyniesie powyzej 2790zł
    > to nie bedziesz mial zwroconego podatku.

    Będzie zwrot, ale tylko podatku od tej granicznej kwoty. Pozostałe
    zarobki będą opodatkowane.

    M.

  • 4. Data: 2006-08-01 21:12:49
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Będzie zwrot, ale tylko podatku od tej granicznej kwoty. Pozostałe
    > zarobki będą opodatkowane.

    Do tej kwoty a nie "od tej". 2790x19%-530,08 zł=0.Widzisz gdzies tu
    podatek?

  • 5. Data: 2006-08-02 03:40:20
    Od: Boczkowski <b...@g...dot.pl>

    Dnia 1 sie o godzinie 23:12, na pl.soc.prawo, wombi napisał(a):

    > Do tej kwoty a nie "od tej". 2790x19%-530,08 zł=0.Widzisz gdzies tu
    > podatek?

    Tak - pobrana zaliczka przez płatnika.
    W umowach cywilno-prawnych nie ma kwoty wolnej od podatku - jest tylko KUP
    - i płatnik pobierze "cały podatek" - nawet z 1000zł czy z 500zł. Dopiero w
    rozliczeniu rocznym pytający dostanie "zwrot" z tego tytułu. Maciej ma
    rację.

  • 6. Data: 2006-08-02 04:40:27
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    p...@g...com wrote:
> [...]
    > pojecie dlatego zwracam sie do was z prosba o rade - jaka umowe mam
    > wybrac? I czy zostanie zwrocony mi podatek?

    Co masz w tej pracy robić?