    From: "KatMar" <U...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PZU i samochód - wasza opinia
    Date: Tue, 1 Aug 2006 21:13:46 +0200

    W dniu 2.07.2005r. zakupiłam samochód. W dniu 7.07.2005r. udałam się do PZU
    zamiarem opłacenia składki OC. Pani w ajencji/agencji PZU przejrzała
    wszystkie dokumenty, zadzwoniła gdzieś i przedstawiła następującą sytuację.
    Zbywca samochodu miał naliczoną za okres 14.03.2005r. do 13.03.2006r.
    składkę w wysokości 417,00 zł z czego zapłacił tylko jedną ratę 209,00 zł. W
    dniu 7.07.2005r. w PZU Pani ustaliła, że składka zainkasowana od zbywcy
    wynosi 149,00 zł (dane spisuję z arkusza zawierającego info : Składka za
    OC - po ponownej kalkulacji) natomiast w miejscu, gdzie jest miejsce na
    Składkę należną od nabywcy od dnia nabycia pojazdu jest kwota 103,00 zł, a
    niżej w miejscu potwierdzenie przyjęcia składki jest kwota 46,00 zł.

    Wszystko miło i fajnie, 13.03.2006r. opłaciłam kolejną składkę na kolejny
    rok tj. na okres od 14.03.2006r. do 13.03.2007r. w wysokości 199,00 zł.
    Posiadam pełną zniżkę ubezpieczeniową.

    Dzisiaj przyszło do mnie listem zwykłym z PZU wezwanie do zapłaty i mam
    zapłacić za okres od 2.07.2005r. do 13.03.2006r. (tj. za rok przeszłty)
    kwotę 36,00 zł. W wezwaniu pisze, że nie wpłynęła do nich składka należna z
    tytułu OC. Nie wiem jakim cudem, skoro panienka z PZU w dniu 7.07.2005r.
    wszystko wyliczyła i zapłaciliśmy zgodnie z jej wyliczeniem. I jeszcze
    jedno, wezwanie do zapłaty przyszło zupełnie z inspektoratu PZU niż
    zawierałam umowę.

    Numer umowy się zgadza, nie wiem skąd się wzięła ta kwota do zapłaty i co to
    wogóle jest. Czyżby ta panienka się pomyliła i mam za to płacić? Proszę o
    waszą opinię na ten temat. Czuję się jakby ktoś próbował mnie naciągnąć.
    Przecież nie musiałam ubezpieczać samochodu w PZU, gdyby kwota jaką
    wyliczyła Pani w ajencji/agencji mi nie odpowiadała. Gdyby ta kwota była
    wyższa o 36zł, wtedy mogłabym ubezpieczyć samochód w innej firmie. Czy PZU
    ma prawo tak postąpić?

    Z góry dziekuję za opinie, wskazówki i wszelkie rady
    Katarzyna