  • 1. Data: 2005-06-05 15:00:05
    Temat: [PRZEPISY IMPORTOWE]: Wysłanie pocztą notebooka.
    Od: "jr" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    planujemy z kumplem, ktory za moment bedzie rezydowal w Stanach Zjednoczonych
    Makdonaldow, ze wysle mnie notebooka.

    No i teraz pytanie.
    Jak sie maja przepisy importowe do takiego manewru? Czy, i jesli, to ile bede
    musial zaplacic cla ?
    Czy placi sie od wartosci rynkowej czy od wartosci zadeklarowanej w liscie
    przewozowym ? Czy przeszedlby numer z deklaracja wartosci 1$ i oplaceniu od
    tego cla ?

    No i troche off-topic od prawa. Czy moze orientujecie sie, czy mozliwe jest
    ubezpieczenie takiej paczki? W szczegolnosci interesuje mnie mozliwosc otwarcia
    paczki, stwierdzenia ze sprzet jest uszkodzony lub nie i podjecie dalszych
    krokow (realizacja ubezpieczenia) lub schowanie go do plecaka i szczesliwe
    pogrywanie w pasjansa w pociagu ;)

    pozdrawiam,
    j.

  • 2. Data: 2005-06-05 23:10:53
    Temat: Re: [PRZEPISY IMPORTOWE]: Wys?anie poczt? notebooka.
    Od: Miernik <m...@f...org>

    jr <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > No i teraz pytanie. Jak sie maja przepisy importowe do takiego
    > manewru? Czy, i jesli, to ile bede musial zaplacic cla ?

    Jeśli to będzie 1 sztuka, z adresu prywatnego na prywatny, pocztą z
    trąbka, to powinno Ci się udać bez oclenia i owatowania.

    Tylko nie ślij żadnym DHLem czy innym FedExem bo wtedy dowalą na pewno.

    Najbezpieczniejsza jest poczta morska (4-6 tygodni z USA).

    A jeśli Ci się nie uda to 22% VAT, cło zobacz gdzieś na stronie, ale 0%
    lub 9%, coś koło tego.

    > Czy placi sie od wartosci rynkowej czy od wartosci zadeklarowanej w
    > liscie przewozowym ? Czy przeszedlby numer z deklaracja wartosci 1$ i
    > oplaceniu od tego cla ?

    Gdybyś rozkręcił na dwie części (tak żeby żadna z nich samodzielnie nie
    działała) i wysłał w dwóch paczkach pod dwa różne
    adresy, a w PL sobie złożył to wtedy to przejdzie.

    A jak chcesz w całości to lepiej zaznacz gift, wartość to nie wiem jaką
    napisać, ja bym nie pisał w ogóle i zobaczył co się stanie.

    Wolne od cła między osobami prywatnymi jest 45 EUR (liczy się to razem z
    ceną przesyłki).

    > No i troche off-topic od prawa. Czy moze orientujecie sie, czy mozliwe
    > jest ubezpieczenie takiej paczki?

    Tak, ale wtedy najprawdopodobniej policzą cło (w praktyce VAT 22%) od
    wartosci ubezpieczenia.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 3. Data: 2005-06-06 19:09:33
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    ain.local...
    > A jak chcesz w całości to lepiej zaznacz gift, wartość to nie wiem jaką
    > napisać, ja bym nie pisał w ogóle i zobaczył co się stanie.

    W USPS takie cos nie przejdzie. Zawsze sprawdzaja to przy nadawaniu paczki.

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu