eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPROGI ZWALNIAJACE !!! › PROGI ZWALNIAJACE !!!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Kasek <k...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PROGI ZWALNIAJACE !!!
    Date: Fri, 09 Apr 2004 07:13:17 +0200
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 100
    Message-ID: <5...@4...com>
    Reply-To: k...@f...onet.pl
    NNTP-Posting-Host: zeus.polsl.gliwice.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1081487598 17591 157.158.1.3 (9 Apr 2004 05:13:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Apr 2004 05:13:18 +0000 (UTC)
    X-User: klassic
    X-No-Archive: yes
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93 PL unofficial/32.576 Polski (Polish)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:206410
    [ ukryj nagłówki ]

    No i mamy - na poziomie uniwersyteckim - badanie skutkow
    debilnych progow, ktore w Polsce sa stosowane z gorliwoscia odwrotnie
    proporcjonalnie do stosowania wszystkich innych niezbednych dla
    kierowcow elementow, ze wspomne tylko brak reakcji na dziurawe drogi,
    brak swiatel na skrzyzowaniach gdzies skret jednego samochodu w lewo
    zajmuje 5-8 minut, likwidacja strzalek, ktore wlasnie Niemcy
    wprowadzaja, itp.


    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Na kazdego 1 pieszego uratowanego przez
    zwolnienie ruchu przez progi zwalniajace, 37 ludzi
    umrze przez opozniony czas reakcji sluzb medycznych.
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


    Oczywiscie przy tak porazajacym argumencie pisanie
    o zanieczyszczeniu powietrza(alerting him to the increase
    in pollution caused by speed humps), halasie, drganiach i
    uszkodzeniu samochodu (Humps damage cars - especially older cars)
    pomine.


    "The Decatur Daily News" WEDNESDAY, APRIL 7, 2004
    "Council slows speed humps"
    "University of Texas study suggests that for every pedestrian killed
    by a speeder, 37 people may die as a result of the delayed response
    times caused to police, fire and ambulance services"

    "Speed trapped" 8/16/00
    By Jeffrey C. Billman
    "Using a detailed formula developed by Boulder, Colo., scientist Ray
    Bowman, Bunte determined that in Austin, at least 37 people would die
    because of slower emergency-response time for every one life saved by
    slower traffic. Since Bunte took into account only deaths from sudden
    cardiac arrest -- and not from delayed fire response or any other
    condition -- that number could be higher."


    Cytat z PDF'a z oryginalnym raportem, calosc 276 stron:
    "A policy analysis was conducted specifically for the conflict that
    had
    arisen in Austin, Texas. Based on quantitative processes, this
    analysis showed
    that Austin would lose an additional 37 lives per year with patients
    of sudden
    cardiac arrest if the Fire and EMS Departments experienced a 30 second
    delay
    in response times due to traffic calming. The analyses also concluded
    that at
    best, only one pedestrian life could be saved each year from traffic
    calming as
    pedestrian fatalities rarely occurred within residential
    neighborhoods. A
    risk/benefit analyses also demonstrated that traffic-calming devices
    have more
    of a negative impact than a positive impact to the community."


    A jak wyglada w Polsce sytuacja prawna w tej dziedzinie?

    Zdaje sie, ze od czasu, gdy w 1999 z powodu reformy samorzadowej
    i uchylenia aktow prawnych wyzszego rzedu gdy moc stracilo
    rozporzadzenie nr 17/94 GDDP z 1994
    wraz z zal. nr 1 "Tymczasowe wytyczne stosowania progow zwalniajacych"
    i kwetia ta przeszla pod samorzady (obecnie jest w gestii wojtow,
    burmistrzow i prezydentow miast) - sluzby drogowe im podlegle moga
    zrobic wszystko. I niestety robia :-(
    Ostatnio raport NIK
    "KKT-41000/02 Nr ewid. 5/2003/P/02/117/KKT
    INFORMACJA o wynikach kontroli wykonywania zadań przez organy
    zarządzające ruchem drogowym w zakresie bezpieczeństwa na drogach
    publicznych"
    stwierdzil.....:
    "Żaden akt prawny, do dnia opracowania niniejszej informacji, nie
    określa warunków umieszczania na drodze urządzeń bezpieczeństwa ruchu
    drogowego, nie zawiera też definicji tych urządzeń."
    "Stan prawny w zakresie przepisów dotyczących zapewnienia
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym nie jest do końca uregulowany. Od
    ponad 3 lat , minister właściwy do spraw transportu nie wydał
    rozporządzenia określającego szczegółowe warunki techniczne dla znaków
    i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a
    także warunki ich umieszczania na drogach. "(Od 2 lipca 1999 r., w
    którym to dniu utraciło moc zarządzenie Ministra Transportu i
    Gospodarki Morskiej
    z dnia 3 marca 1994 r. w sprawie szczegółowych przepisów określających
    znaki i sygnały drogowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu.)
    a w wnioskach pokontrolnych:
    " Wnioski pokontrolne skierowane do Ministra Infrastruktury
    dotyczyły:
    - niezwłocznego zrealizowanie upoważnienia do wydania
    rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla
    znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu
    drogowego, a także warunków ich umieszczania na drogach,"

    ....stwierdzil.....

    i na tym sprawa ucichla.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1