  • 1. Data: 2014-02-08 20:38:18
    Temat: PRAWA KLIENTA PODEJRZANEGO KRADZIEŻ w hipermarkecie?
    Od: t...@g...com

    Ostatni kryzys sprawił, że ostatnio obsługa hipermarketów stała się jakaś nerwowa i
    często atakuje całkiem przyzwoitych klientów tuż po zapłaceniu przy kasie.
    I czyni to tylko i wyłącznie z takiego powowdu, że "monitoring zauważył" (znaczy
    jakaś zaspana osoba mająca na monitorze komputerowym obrazy z kamer miała
    PRZYWIDZENIE).

    Wyobraź sobie miły kliencie, że chcesz mieć trochę spokoju i wybierasz się zrobić
    wieczorem zakupy na śniadanie do Teeco.
    Spokojnie i nieco smętnie kręcisz się wśród półek do muzyczki płynącej z głośników, w
    międzyczasie pogadasz z kimś przez telefon, poprzebierasz powybierasz, spotkasz
    znajomego, zbliżasz się do kasy, płacisz, pakujesz i w dobrym nastroju zbliżasz się
    do wyjścia a tu...
    PROSZĘ POKAZAĆ SIATKI I PARAGON
    MONITORING ZAUWAŻYŁ, ŻE PAN/PANI KRADNIE
    CZY ZGADZA SIĘ PAN/PANI PÓJŚĆ Z NAMI NA ZAPLECZE?
    WIĘC PROSZĘ POKAZAĆ KIESZENIE
    GDZIE PNA/PANI UKRYŁ/ŁA <tu_nazwa_artykułu_przywidzeniowego>
    JEŻELI NIE TO MUSIMY WEZWAĆ POLICJĘ
    itd itp

    W każdym razie potem obsługa suma summarum potem przzyna i ustali, że monitoring
    pomylił się, ale i tak pół nocy masz bezsenne.

    A i sąsiedzi (znajomy napotkany w sklepie) od tamtej chwili zaczną patrzyć na ciebie
    jakoś... krzywo.

    PYTANIE: jakie prawa ma osoba podejrzana (niesłusznie) kiedy obsługa chce
    skontrolować i zrewidować?

  • 2. Data: 2014-02-09 03:00:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t...@g...com wrote:
> [...]
    ciebie jakoś... krzywo.

    > PYTANIE: jakie prawa ma osoba podejrzana (niesłusznie) kiedy obsługa chce

    Obsułga nie może cię ani skontrolować ani zrewidować. Oni mogę cię
    poprosić, a ty ich prośbę możesz spełnić lub nie.
    Do żadnego pokoju też isc nie musisz, a wrecz nie powinienes.
    Chcą zajrzeć do siatek jak się zgodzisz, to niech zrobią to tam gdzie
    stoisz.

    Jak spełnisz ich zachcianki to za 5 minute pewnie pojdziesz do domu.
    Jak nie spełnisz, to wspolnie sobie poczekacie na policję.
    Robert Tomasik wyłuszczy ci co może zrobić policja i czego ty mozesz
    domagać się od policji.

  • 3. Data: 2014-02-09 10:33:51
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Ja w takiej sytuacji kiedyś się zgodziłam, ale definitywnie zabroniłam
    zamknięcia za sobą dżwi do tego zaplecza. Duży hipermarket. Ohroniaż z
    trudem, ale się zgodził (nie zamknąć dżwi).
    Nic nie znalazł, nie pszeprosił. Czasu straciłam niewiele, ale uciekł mi
    pociąg.
    Myślę, że czasem celem jest zajęcie czasu.
    Właściwie uważam, że za taki pomyłki powinna być taksa odszkodowawcza,
    pszynajmniej dobra czekolada. Im się pszestanie opłącać.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
    i program dietetyczny Ananas1_3a

  • 4. Data: 2014-02-09 13:15:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:38:18 -0800, trzytrzytrzy napisał(a):

    > PROSZĘ POKAZAĆ SIATKI I PARAGON MONITORING ZAUWAŻYŁ, ŻE PAN/PANI KRADNIE

    Przede wszystkim zażądać okazania legitymacji ochroniarza. 99,9% to nie
    ochroniarze. Im możesz pokazać, możesz nie - zależy od tego ile chcesz
    poświęcić czasu na tę sprawę.

    > CZY ZGADZA SIĘ PAN/PANI PÓJŚĆ Z NAMI NA ZAPLECZE?

    Nigdy!!!!!!!! Na zapleczu nie ma monitoringu więc tam może się zdarzyć
    wszystko i nigdy nie udowodnisz, że oni kłamią.

  • 5. Data: 2014-02-09 18:05:48
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-02-09 13:15, jureq pisze:

> [...]
    >
    > Nigdy!!!!!!!! Na zapleczu nie ma monitoringu więc tam może się zdarzyć
    > wszystko i nigdy nie udowodnisz, że oni kłamią.

    Jest sobie taki głupawy ochroniarzyk (wygląd jak Jasio Fasola, normalnie
    sobowtór)- w Euro AGD w Sadyba Best Mall przy ul. Powsińskiej. Trzyma w
    łapie jakieś urządzonko w futerale i poluje na kogo chce ( ja mu się
    spodobalam). Wchodzę na teren sklepu, bramka wyje, wychodzę, bramka
    wyje, a ten głupawy się uśmicha pod nosem. Dawniej ktoś mi
    podpowiedział, żeby wchodzić środkową bramką, to nie zawyje, ale
    człowiek zapomina. Wczoraj kupiłam tusz do drukarki, pooglądałam
    kuchenki gazowe i wychodzę. Jeszcze nie przeszłam przez bramkę, a bramka
    wyje. Zbliża się tej przygłup z urzdzonkiem w futerale i trzyma paluch
    na jakimś guziczku na tym urzdzonku. Wylazł za mną i chce kontroli. Nie
    oglądając się powiedziałam mu, że zaraz wezwę na niego policję i poszłam
    dalej.
    Pomyślałam sobie, ze wreszcie coś trzeba z tym typem zrobić, bo człowiek
    się stresuje już jak ma wejść na teren sklepu i widzi mordę tego
    ochroniarza. Kto go tam zatrudnił, przecież ten typek powiniem trotuary
    czyścić. Muszę się skontaktować z jakimś dyrektorem sklepów Euro AGD i
    wyłuszczyć całą sprawę, jak to nie pomoże, to gdzieś wyżej.

    --
    animka

  • 6. Data: 2014-02-09 19:28:26
    Od: "gosc" <k...@w...pl>

    jureq napisał:
    > Przede wszystkim zażądać okazania legitymacji ochroniarza. 99,9% to
    > nie ochroniarze. Im możesz pokazać, możesz nie - zależy od tego ile
    > chcesz poświęcić czasu na tę sprawę.

    Ja bym się nawet nie bawił w okazywanie legitymacji, tylko od razu dzwonił
    na policjię, bo jakaś obca osoba mnie zaczepia i oskarża o kradzież, oraz
    chce dokonać czynności do których nie ma prawa. Policja przyjedzie, spisze
    was oboje, zabezpieczy dowody, pojedziecie na komendę i potem gościa
    przynajmniej możesz oskarżyć o publiczne pomówienia i fałszywe oskarżenia o
    kradzież i oczywiście odszkodowanie od supermarketu. Tak to trzeba
    załatwiać.

    > Nigdy!!!!!!!! Na zapleczu nie ma monitoringu więc tam może się zdarzyć
    > wszystko i nigdy nie udowodnisz, że oni kłamią.

    Dokładnie, mogą cię pobić, coś podrzucić a nawet okraść, więc pierwszą
    rzeczą w takiej sytuacji to telefon na policję.

  • 7. Data: 2014-02-10 01:43:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-08 20:38, t...@g...com pisze:
    > PYTANIE: jakie prawa ma osoba podejrzana (niesłusznie) kiedy obsługa chce
    skontrolować i zrewidować?
    Ma prawo całkowicie zignorować tą obsługę.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2014-02-11 11:21:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BartekK <s...@d...org> wrote:

    > Ma prawo całkowicie zignorować tą obsługę.

    Ok, powie że nie będzie z nimi dyskutował, oddali się, oni użyją siły - co
    dalej?

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 9. Data: 2014-02-11 21:35:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Wysocki wrote:

    > Ok, powie że nie będzie z nimi dyskutował, oddali się, oni użyją siły - co
    > dalej?

    Nie oddalać się. Wezwać policję.

  • 10. Data: 2014-02-12 01:51:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Feb 2014, Adam Wysocki wrote:

    > Ok, powie że nie będzie z nimi dyskutował, oddali się, oni użyją siły - co
    > dalej?

    Po przybyciu policji wyjdzie, czy miało miejsce "zatrzymanie
    obywatelskie", czy przeciwnie, naruszenie wolności :>

    pzdr, Gotfryd