    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PRAWA KLIENTA PODEJRZANEGO KRADZIEŻ w hipermarkecie?
    Date: Sat, 08 Feb 2014 20:00:42 -0600

    t...@g...com wrote:
    > Ostatni kryzys sprawił, że ostatnio obsługa hipermarketów stała się jakaś nerwowa i
    często atakuje całkiem przyzwoitych klientów tuż po zapłaceniu przy kasie.
    > I czyni to tylko i wyłącznie z takiego powowdu, że "monitoring zauważył" (znaczy
    jakaś zaspana osoba mająca na monitorze komputerowym obrazy z kamer miała
    PRZYWIDZENIE).

    > Wyobraź sobie miły kliencie, że chcesz mieć trochę spokoju i wybierasz się zrobić
    wieczorem zakupy na śniadanie do Teeco.
    > Spokojnie i nieco smętnie kręcisz się wśród półek do muzyczki płynącej z głośników,
    w międzyczasie pogadasz z kimś przez telefon, poprzebierasz powybierasz, spotkasz
    znajomego, zbliżasz się do kasy, płacisz, pakujesz i w dobrym nastroju zbliżasz się
    do wyjścia a tu...
    > PROSZĘ POKAZAĆ SIATKI I PARAGON
    > MONITORING ZAUWAŻYŁ, ŻE PAN/PANI KRADNIE
    > CZY ZGADZA SIĘ PAN/PANI PÓJŚĆ Z NAMI NA ZAPLECZE?
    > WIĘC PROSZĘ POKAZAĆ KIESZENIE
    > GDZIE PNA/PANI UKRYŁ/ŁA <tu_nazwa_artykułu_przywidzeniowego>
    > JEŻELI NIE TO MUSIMY WEZWAĆ POLICJĘ
    > itd itp
    >
    > W każdym razie potem obsługa suma summarum potem przzyna i ustali, że monitoring
    pomylił się, ale i tak pół nocy masz bezsenne.

    > A i sąsiedzi (znajomy napotkany w sklepie) od tamtej chwili zaczną patrzyć na
    ciebie jakoś... krzywo.

    > PYTANIE: jakie prawa ma osoba podejrzana (niesłusznie) kiedy obsługa chce
    skontrolować i zrewidować?

    Obsułga nie może cię ani skontrolować ani zrewidować. Oni mogę cię
    poprosić, a ty ich prośbę możesz spełnić lub nie.
    Do żadnego pokoju też isc nie musisz, a wrecz nie powinienes.
    Chcą zajrzeć do siatek jak się zgodzisz, to niech zrobią to tam gdzie
    stoisz.

    Jak spełnisz ich zachcianki to za 5 minute pewnie pojdziesz do domu.
    Jak nie spełnisz, to wspolnie sobie poczekacie na policję.
    Robert Tomasik wyłuszczy ci co może zrobić policja i czego ty mozesz
    domagać się od policji.