  • 1. Data: 2006-05-23 22:42:46
    Temat: PORD - za co odpowiada e-L-ka?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Mam nastepujace pytanie - jak wiadomo, istnieja pewne grupy pojazdow, ktore
    w okreslonych sytuacjach moga nie stosowac sie do niektorych przepisow
    drogowych. I tak na przyklad "karetce" na sygnale nie wlepi nikt mandatu za
    przejazd na czerwonym swietle, a pojazdowi z zoltymi sygnalami blyskowymi za
    zatrzymanie w miejscu niedozwolonym...
    Czy duze L na dachu, oraz fakt zasiadania za kolkiem osoby bez PJ, a obok
    instruktora tez zwalnai z odpowiedzialnosci za pewne wykroczenia drogowe? Za
    ktore?
    No bo np. trudno byloby wlepic kursantowi czy instruktorowi mandat za
    przejechanie ciaglej linii czy nawet jakies niegrozne w danym momencie
    wyprzedzenie na przejsciu dla pieszych... - wiadomo, ze sie uczy.
    Ale jednak np. jazda pod prad ulicy jednokierunkowej nie powinna miec
    miejsca i instruktor nie powinien do tego dopuscic. Tak samo jakas kolizja
    lub wypadek z udzialem pieszego w sytuacji, gdy instruktor mogl, poprzez
    uzycie swojego sprzegla i hamulca uniknac takiej kolizji a nie uniknal
    jej... Jak w takiej sytuacji wyglada odpowiedzialnosc? - nie mam na mysli
    odpowiedzialnosci z kodeksu karnego, ktorej w sytuacji np. nieumyslnego
    zabojstwa podlegac pewnie takze bedzie i kursant, ale o odpowiedzialnosci z
    PORD i KW...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2006-05-23 22:52:05
    Temat: Re: PORD - za co odpowiada e-L-ka?
    Od: "woocashewski" <w...@g...com>

    w kilka dni temu widzialem jak kursant, z instruktorem obok wjechal
    pod prad w jednokierunkowa, i nie zeby tak "z rozpedu" ale czekal
    na to przed swiatlami, dal migacz, i sru :) ja nei wiem gdzie ci
    instruktorzy maja oczy :)

  • 3. Data: 2006-05-23 23:12:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    SDD [###s...@t...wszechwiedza.pl.###] napisał:

    Prawo nie zwalnia L-ek ze stosowania przepisów. Zauważ, że zanim
    zostaniesz dopuszczony do jazd, to zdajesz egzamin wewnętrzny z
    przepisów (przynajmniej tak dawniej było). Oczywiście, można przymknąć
    oko na takie czy inne formalne wykroczenie wynikające z faktu, że
    siedzący za kierownicą się uczy, ale na pewno nie na wyprzedzanie na
    przejściu dla pieszych, czy wjazd w ulice jednokierunkową.

    Jedynym zwolnieniem z tego co pamiętam, jest prawo do nieużywana przez
    instruktora pasów bezpieczeństwa. Nie chce mi się szukać, czy czasem
    się to nie zmieniło ostatnio, ale pewnie nie.

  • 4. Data: 2006-05-23 23:48:28
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Za wykroczenia kursanta odpowiada instruktor. Kursant jest kierujacym, ale
    instruktor kierowca (cytuje za instruktorem, z ktorym jezdze).

    Pozdrawyam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-05-24 00:02:29
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Tiger wrote:
    > Za wykroczenia kursanta odpowiada instruktor. Kursant jest kierujacym, ale
    > instruktor kierowca (cytuje za instruktorem, z ktorym jezdze).

    W praktyce odpowiedzialność ponoszą i instruktor i kursant :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 6. Data: 2006-05-24 05:46:35
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    woocashewski wrote:
    > w kilka dni temu widzialem jak kursant, z instruktorem obok wjechal
    > pod prad w jednokierunkowa,

    normalna praktyka, tak sie sprawdza czy biedni kursanci zwracaja
    uwage na znaki i czy znaja miasto.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2006-05-24 09:06:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:e5059o$lit$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Prawo nie zwalnia L-ek ze stosowania przepisów. Zauważ, że zanim
    > zostaniesz dopuszczony do jazd, to zdajesz egzamin wewnętrzny z
    > przepisów (przynajmniej tak dawniej było).

    ???????
    nigdy tak nie bylo, a w kazdym razie nikt sie do tego nie stosowal

  • 8. Data: 2006-05-24 09:44:47
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    szerszen napisał(a):

    > nigdy tak nie bylo, a w kazdym razie nikt sie do tego nie stosowal

    U mnie tak nie bylo, ale wiem ze teraz mocniej na to zwracaja uwage :)

    Jacek

  • 9. Data: 2006-05-24 09:45:20
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    buraxta napisał(a):

    > W praktyce odpowiedzialność ponoszą i instruktor i kursant :)

    A ze niby dlaczego? W teori i praktyce odpowiedzialnosc ponosi instruktor.

    Jacek

  • 10. Data: 2006-05-24 10:05:52
    Od: buraxta <b...@g...com>

    castrol wrote:
    > A ze niby dlaczego? W teori i praktyce odpowiedzialnosc ponosi instruktor.

    Ano dlatego, że jak moja koleżanka uczyła się jeździć i skręcała w lewo,
    a jakiś taksówkarz się śpieszył i w nią przywalił to Sąd dowalił karę
    jej (bez punktów bo nie miała prawka) i instruktorowi...

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\