  • 1. Data: 2007-01-11 15:36:25
    Temat: POMOCY! JAK ODZYSKAC DLUG?!
    Od: "Michal" <m...@w...pl>

    Witam,

    Mam niecodzienny problem. Znajomemu pozyczylem
    kilka tysiecy zlotych. Jednakze zapomnialem wziac
    potwierdzenie przekazania tej kwoty.
    Znajomy nie chce oddac. Czy moge cos prawnie zrobic?

    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2007-01-11 15:57:16
    Temat: Re: POMOCY! JAK ODZYSKAC DLUG?!
    Od: "PayMay" <r...@g...com>

    Umowa pożyczki nie musi być zawarta w formie pisemnej, a może masz świadków?

  • 3. Data: 2007-01-11 17:39:17
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Thu, 11 Jan 2007 16:36:25 +0100, "Michal" wrote:

> [...]
    >kilka tysiecy zlotych. Jednakze zapomnialem wziac
    >potwierdzenie przekazania tej kwoty.
    >Znajomy nie chce oddac. Czy moge cos prawnie zrobic?

    A kto płacił podatek (te 2%) od tej pożyczki (art. 7 pkt. 1 pdpkt. 4
    "Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności
    cywilnoprawnych" (Dz.U. 2000 nr 86 poz. 959))? Jeśli on lub wspólnie,
    to może da się jakoś zdobyć potwierdzenie wpłaty podatku? To mógłby
    być całkiem dobry dowód na to, że umowa została zawarta.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 4. Data: 2007-01-11 17:51:11
    Od: "Moonwalker" <t...@m...pl>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to może da się jakoś zdobyć potwierdzenie wpłaty podatku? To mógłby
    > być całkiem dobry dowód na to, że umowa została zawarta.

    hehehe :)

  • 5. Data: 2007-01-11 19:56:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości

    > A kto płacił podatek (te 2%) od tej pożyczki

    Możesz przybliżyć, co ma zapłacenie lub nie tego podatku wspólnego z istnieniem
    lub nie zobowiązania?