  • 1. Data: 2005-03-03 10:50:53
    Temat: POMOCY!!!!!!
    Od: "Anna_M" <n...@w...pl>

    POMOCY!!!!
    moja córka płaci alimenty na mojego by łego męża w wysokości 150,00 zł
    miesięcznie
    obecnie jest w ciąży ale ma zaległości w płaceniu alimentów ok.1300,00 zł
    ( zabiera jej z pensji komornik)
    czy istnieje jakieś prawo żeby nie zabierał jej komornik tych alementów na
    rzecz ojca ( pijaka)
    ona jest osobą samotną ( czyli jak urodzi się dziecko to nie będzie miało
    ojca)
    bardzo proszę o jakąś pomoc
    dziękuję
    anna

  • 2. Data: 2005-03-03 14:41:35
    Temat: Re: POMOCY!!!!!!
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > ( zabiera jej z pensji komornik)
    > czy istnieje jakieś prawo żeby nie zabierał jej komornik tych alementów na

    Jeśli sąd raz zdecydował, że alimenty się należą i nie odwoływaliście się
    (lub odwołanie nie zostało uznane) to raczej nie uda się to bez
    udowodnienia, że sytuacja ojca się poprawiła na tyle, że alimenty nie są już
    potrzebne. Mimo to można próbować, nie kosztuje to wiele.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-03-03 14:55:49
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    już
    > potrzebne. Mimo to można próbować, nie kosztuje to wiele.

    Ale pogorszyła/pogorszy się sytuacja córki - mając małe dziecko będzie miała
    ograniczone możliwości zarobkowe za to większe potrzeby. Jej dziecko będzie
    "pierwsze w kolejce" do jej pieniędzy.

    pozdrawiam

    Monika

  • 4. Data: 2005-03-03 14:59:00
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > miała
    > ograniczone możliwości zarobkowe za to większe potrzeby. Jej dziecko

    Tak, ale to są alimenty praktycznie w minimalnej wysokości, nie udowodni, że
    jej możliwości zarobkowe (nie faktyczne zarobki) uniemożliwiają jej
    ponoszenie takich obciążeń - zwłaszcza jeśli jest młoda i zdrowa.
    Ale jak pisałem - warto próbować, nawet jak szansa niewielka.

  • 5. Data: 2005-03-03 15:12:58
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

> [...]
    > ponoszenie takich obciążeń - zwłaszcza jeśli jest młoda i zdrowa.
    > Ale jak pisałem - warto próbować, nawet jak szansa niewielka.

    Jeden dochód zaczyna się dzielić na dwie osoby i to nie ma znaczenia ?

    pozdr

    Monika

  • 6. Data: 2005-03-03 15:57:53
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Anna_M wrote:

    1)To jest do zrobienia, ale musi się zgłosić do sądu rodzinnego.

    2)Żaden sąd rodzinny nie postawi dziadka-pijaka przed samotną kobietą w
    ciąży.

    3)Niech wystąpi zatem do sądu o zwolnienie jej z obowiązków płacenia
    alimentów.

    4)Jeśli boi się kosztów sądowych, to niech wnioskuje też o zwolnienie
    jej z tych kosztów.

    5)Kiedy tylko zaszła w ciążę, mogła od razu zgłosić się do sądu, bo
    przecież jej sytuacja znacząco się zmieniła. Niepotrzebnie traciła czas.

    6)Natychmiast musi coś z tym zrobić.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 7. Data: 2005-03-03 16:17:10
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Beniamin wrote:

> [...]
    > (lub odwołanie nie zostało uznane) to raczej nie uda się to bez
    > udowodnienia, że sytuacja ojca się poprawiła na tyle, że alimenty nie są już
    Sąd zadecydował, zanim ona zaszła w ciążę. Teraz zatem nastąpiła
    nadzwyczajna zmiana warunków.

    Żaden sąd rodzinny nie postawi dziadka-pijaka przed samotną kobietą w
    ciąży - takie są realia.

    Nie ma znaczenia, czy jego sytuacja się poprawiła. Ważne, że jej się
    pogorszyła.

    > Mimo to można próbować, nie kosztuje to wiele.
    Nie, jeżeli sąd zwolni ją z kosztów.

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2005-03-03 20:06:46
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Marta Wieszczycka napisał(a):
    > Anna_M wrote:
    >
    > 1)To jest do zrobienia, ale musi się zgłosić do sądu rodzinnego.

    Prawda

    > 2)Żaden sąd rodzinny nie postawi dziadka-pijaka przed samotną kobietą w
    > ciąży.

    Nie byłbym tego taki pewien.

    > 3)Niech wystąpi zatem do sądu o zwolnienie jej z obowiązków płacenia
    > alimentów.

    Wystąpić sobie może. Ale sąd raczej jej nie zwolni.

    > 4)Jeśli boi się kosztów sądowych, to niech wnioskuje też o zwolnienie
    > jej z tych kosztów.

    Wnioskować sobie może.

    > 5)Kiedy tylko zaszła w ciążę, mogła od razu zgłosić się do sądu, bo
    > przecież jej sytuacja znacząco się zmieniła. Niepotrzebnie traciła czas.

    Nie przesadzasz trochę z tą zmianą sytuacji po zajsciu w ciążę? Jakie
    dodatkowe koszty z ciążą związane ponosiła gdy była w 1, 2, 3 , 4
    miesiącu ciązy?

    > 6)Natychmiast musi coś z tym zrobić.

    Zasięgnac porady trzeźwo myślącego prawnika

  • 9. Data: 2005-03-03 21:34:42
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > że
    >
    > Jeden dochód zaczyna się dzielić na dwie osoby i to nie ma znaczenia ?

    Dla sądu na razie nie ma drugiej osoby, a ciąża teoretycznie nie kosztuje
    wiele. Lepiej zaczekac na poród. Po drugie piszę jeszcze raz - to są
    alimenty w wysokości 150zł. Jeżeli dziewczyna jest młoda i zdrowa to może
    (według sądu) spokojnie zarobić na siebie, dziecko i 150zł alimentów.
    Zwłaszcza, że na dziecko może wystąpić o alimenty od ojca dziecka.
    Życzę jej oczywiście powodzenia, jeśli sytuacja jest taka jak w poście,
    natomiast z ostrożnością wypowiadam się o szansach w sądzie.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 10. Data: 2005-03-04 06:53:59
    Od: "Anna_M" <n...@w...pl>

    Bardzo mi dużo wszyscy pomogliście i pragnę serdecznie podziękować
    ania