  • 1. Data: 2005-03-03 10:14:47
    Temat: fałszowanie dokumentów - polityka luty 05
    Od: "Melex" <m...@o...pl>

    Przepraszam za poprzedni wątek i złym temacie.
    Ponawiam treść

    Czesc!
    Ostatnio czytając politykę (numer luty) natknąłem się na artykuł o fałszowaniu
    dokumentów.
    Różne rzeczy tam opisują, m.in. sytuację człowieka, który studiował mając
    fałszywe świadectwo.
    Zastanawiam się nad jedną rzeczą. Jak wygląda sprawa takiego człowieka?
    Dokładnie chodzi mi o opisywaną sytuację i nie tylko. Np. człowiek posłużył
    się fałyszym świadectwem w szkole wyższej w 1995 roku,skończył magistra i
    załóżmy doktorat - rzeczywiście "chodząc". Minęło ponad 10 lat. Czy
    przedawniło mu się przestępstwo czy też nikt już nie może zakwestionować
    takiego dyplomu ???
    Melex

  • 2. Data: 2005-03-03 12:11:19
    Temat: Re: fałszowanie dokumentów - polityka luty 05
    Od: "edges" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Melex" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > załóżmy doktorat - rzeczywiście "chodząc". Minęło ponad 10 lat. Czy
    > przedawniło mu się przestępstwo czy też nikt już nie może zakwestionować

    chodzi zapewne o swiadectwo dojrzalosci?

    1.nie przedawnilo sie
    2.mozna zakwestionowac

    pozdr
    ed

  • 3. Data: 2005-03-03 12:27:10
    Od: "Melex" <m...@o...pl>

    > chodzi zapewne o swiadectwo dojrzalosci?
    >
    > 1.nie przedawnilo sie
    > 2.mozna zakwestionowac

    Dziękuję za udział w dyskusji.
    Kiedy w takim razie ulega przedawnieniu posłużenie się takim dokumentem ? 10
    lat od momemntu czego ... bo tak niby wynika z KK.
    Mam wrażenie, że jest to sytuacja podobna do posiadania prawa "lewego", w
    momencie wykrycia traci sie prawo do prowadzenia pojazdów i pewnie jest sprawa
    karna. W przypadku świadectwa zastanawiam mnie fakt posłużenia się nim
    jednorazowo w danym czasie.

  • 4. Data: 2005-03-03 12:53:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    sprawa
    > karna. W przypadku świadectwa zastanawiam mnie fakt posłużenia się nim

    Od strony karnej przedawnienie oczywiście biegnie od chwili posłużenia się
    sfałszowanym dokumentem. Nie zmienia to jednak faktu, że w każdym czasie
    można unieważnić uzyskane na jego podstawie tytuły.

  • 5. Data: 2005-03-03 14:56:14
    Od: "Kaczorek" <k...@b...pl>

> [...]
    > sfałszowanym dokumentem. Nie zmienia to jednak faktu, że w każdym czasie
    > można unieważnić uzyskane na jego podstawie tytuły.

    To ja się dołączę :)
    Ile lat ma obowiązek szkoła trzymać kopię świadectwa ? Co się dzieje jak
    szkoła zostaje zamknięta (co często się zdrarza w prywatnych ) i ktoś musi
    dostac odpis a minęło dobre 14 lat ... czy w kuratorium coś takiego istnieje ?
    Jesli tak to czy kuratorium też ma jakieś terminy trzymania takich odpisów?

    Kaczorek

  • 6. Data: 2005-03-03 17:05:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaczorek" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    istnieje ?
    > Jesli tak to czy kuratorium też ma jakieś terminy trzymania takich

    W szkołach jest coś takiego, jak księga uczniów. Ta się wpisuje każdego
    ucznia i na podstawie tego można odtworzyć wydane świadectwo. Nie wiem jak
    długo się to przechowuje, ale w każdym razie bardzo długo. Myślę, ze później
    idzie albo do kuratorium, albo do jakiegoś archiwum.