    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: POLICJA czy wymusza kasę ??
    Date: Fri, 24 Mar 2006 06:15:20 +0100

    A napisał(a):

    > Nie neguje potrzeby pokrycia szkody ale w życiu często szkoda przekracza
    > możliwości finansowe sprawcy więc po to wymyślono ubezpieczenie. Płacisz
    > składkę zdrowotną w "groszowej" wysokości wobec potencjalnych kosztów bardziej
    > złozonego leczenia.

    Ale co to ma do rzeczy? Po to ma ubezpieczenie OC, że nawet jak sam
    zapłaci to ubezpieczyciel musi mu zwrócić. To że poszkodowany pozwał
    tylko sprawcę szkody nie zwalnia od odpowiedzialności ubezpieczyciela.

    > Weźmy taką sytuację. Policjant wchodzi na prywatną posesję i się przewraca
    > o jakiegoś śmiecia po czym łamie nogę więc mamy zwolnienie i koszta. I co
    > potem ??? Sąd i wielotysięczne koszta ?? Nie ma tu śmieszności ??.

    Nie ma śmieszności. Powstaje tylko pytanie czy taką sprawę policja by
    wygrała - w to akurat wątpię.

    > Prawo wymyślono po to aby służyło społeczeństwu i tak należy "czytać" prawo, tak
    > interpretować aby było na służbie człowieka.

    Myślę że powinieneś się zapisać do PIS. Oni operują takim sloganami. Gdy
    wymyślano prawo nie było jeszcze pojęcia społeczeństwo.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"