  • 221. Data: 2009-01-30 13:55:21
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 11:52:13 +0100, Cavallino napisał(a):

    > W 50 metrowym otoczeniu?
    > Ale jakąś podpórkę masz?

    Czemu akurat 50 metrów? W otoczeniu. Dajmy na to - na skrzyżowaniu.

    > Bo piesi którzy nas interesują, czyli tacy zamierzają wejść na przejście są
    > w okolicach 1-2 m od niego i taka obserwacja z górką wystarczy.
    > Nic innego przepisy nie wymagają.

    Ale fizycznie jest prawie niemożliwe, żeby widzieć tylko to, co znajduje
    się o 2 metry od krawędzi jezdni... chyba, że ktoś jest bardzo wysoki, ma
    duży samochód i malutkie okienko na dole w prawych drzwiach. Kierowca
    musiał(*) widzieć tego rowerzystę (ale np. nie zarejestrował jego
    obecności) albo patrzył się nie tam gdzie trzeba (na jakiś staw, wypatrując
    niebezpiecznych narciarzy wodnych).

    (*) - w znaczeniu potocznym, nie jako wymóg prawny.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 222. Data: 2009-01-30 13:59:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czemu akurat 50 metrów?

    A czemu nie 2 metrów?

    > Ale fizycznie jest prawie niemożliwe, żeby widzieć tylko to, co znajduje
    > się o 2 metry od krawędzi jezdni

    Jak to nie?
    Te 2 metry to jest to co widzisz w szybie przedniej i bocznej w momencie
    skręcania.
    Jest pusto - skręcasz.

    A obowiązku kontroli chodnika z tyłu NIE MA.
    Więc ani w prawe lusterko patrzeć nie musisz, ani tym bardziej nie musisz
    mieć go tak ustawionego, żeby obejmowało chodnik.

  • 223. Data: 2009-01-30 14:03:28
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 08:24:46 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > No zgadza się, tylko o ile pieszego przewidzę, to ten rowerzysta
    > popylający po chodniku skromne 20km/h, czyli jakieś 6 m/s, w cięgu 3
    > sekund przejedzie 18-20 metrów... a to 4 długości samochodu...
    > Jesli skręcam w prawo, a rowerzysta jedzie chodnikiem prosto (ten sam
    > kierunek co ja tylko ja skrecam a on leci prosto) to w jak się zbliżam
    > do skrętu gość może być i 30m za mną...

    A przecież wystarczy lekko łypnąć okiem w prawo :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 224. Data: 2009-01-30 14:15:49
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 12:51:52 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > No właśnie. A rowerzystę mogę dostrzec wyłącznie we wstecznym lusterku.

    I może pieszych też? Rozpocząłeś manewr skrętu i rowerzysta nie jest za
    samochodem tylko po jego prawej stronie. Załóżmy, że dalej ignorancko
    patrzysz przed siebie. Mimowolnie *widzisz* co się dzieje ponad 90' w prawo
    i ponad 90' w lewo. Rowerzystę widzisz ale nie rejestrujesz tego.

    > Dziękuję za potwierdzenie, że wzmiankowanego rowerzysty nie tyle nei mam
    > obowiązku, co nie powinienem widzieć.

    J.w. - albo patrzysz nie tam gdzie trzeba, albo potrzebna jest wizyta u
    okulisty.

    > Wybacz, którego wyrazu nie zrozumiałeś?

    Zgodnie z tym co piszesz - przepis stworzono aby istniał obowiązek... ale
    ani przepis ani obowiązek nie istnieje. Przepis stworzono ale go nie ma?
    Obowiązek istnieje i też go nie ma?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 225. Data: 2009-01-30 14:16:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A przecież wystarczy lekko łypnąć okiem w prawo :)

    Do tyłu.
    Nie ma obowiązku.
    Pomyśl lepiej jak mało wystarczyłoby ze strony łamiącego kilka przepisów
    rowerzysty...

  • 226. Data: 2009-01-30 14:18:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > I może pieszych też?

    >Pieszych za samochodem też.

    >Rozpocząłeś manewr skrętu i rowerzysta nie jest za
    > samochodem tylko po jego prawej stronie.

    Nieprawda.
    Po prawej będzie już PO skręcie.

    > Zgodnie z tym co piszesz - przepis stworzono

    Przepisu NIE stworzono.
    To tylko Ty wymyślasz bzdety mające sugerować coś odwrotnego.

  • 227. Data: 2009-01-30 14:19:19
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 12:12:54 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Dokładnie tak.
    > Chyba że prokurator udowodni, że go widziałeś, lub miałeś obowiązek go
    > widzieć.

    Albo widział i się nie przyznaje...
    albo widział i nie zarejestrował tego faktu...
    albo patrzył się nie tam, gdzie powinien.

    Ostatnia opcja to właśnie problemy ze wzrokiem, które spowodowały zawężenie
    kąta widzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 228. Data: 2009-01-30 14:26:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > albo patrzył się nie tam, gdzie powinien.

    Podasz ten przepis który wymaga kontemplowania chodnika za sobą?
    Jeśli nie, a jednak będziesz dalej chciał truć, to PLONK WARNING !!!

  • 229. Data: 2009-01-30 14:30:44
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 12:57:01 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Popatrz, kwadrat jest prostokątem. Niesamowite, prawda?

    Gratuluję spostrzegawczości. To teraz inaczej, na literkach.
    X jest przeznaczone do A
    Y może być przeznaczone do A, B, C i D
    Nie mam pojęcia za pomocą jakiej logiki, czy matematyki zrobiłeś "X jest
    Y".

    > Jak to nie? W co by uderzył rowerzysta?

    To wtedy nie idzemy moim tokiem myślenia tylko Twoim... albo jeszcze czyimś
    innym.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 230. Data: 2009-01-30 14:46:15
    Temat: Re: POLICJA JEST ǴUPIA
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-30 10:41:06 +0100, "Massai" <t...@w...pl> said:

    > Chcę zmienić pas, wyprzedzić, jest noc, zaczynam to sygnalizować, tyle
    > że jak się wychylę to widzę jadącego z naprzeciwka cichociemnego który
    > zapomniał świateł włączyć.
    > Więc przerywam manewr.
    > Facet za mną dodał gazu bo widział, że zaraz zjadę na lewy i on się do
    > tej ciężarówki chciał przytulić.
    > Bum, wjeżdża mi w bagażnik.
    > "Panie władzo, bo on mnie zmylił. Dał kierunek, jakby wykonał manewr
    > który zasygnalizował, to by go tam nie było! Jego wina!"

    Fajnie absurdalny przykład. Po pierwsze, "wychylić" przy wyprzedzaniu
    oznacza najczęściej wyjechać kawałkiem pojazdu poza linię - czyli brak
    opcji zajęcia miejsca przez samochód z tyłu. Zakładając nawet że
    "wychylasz się" całkowicie na przeciwny pas, to jeśli ktoś zajmie Twoje
    miejsce (zdążyłby?), a Ty będziesz wracał, to raz że nie on Tobie w
    dupę, tylko Ty jemu w bok, a dwa masz obowiązek sygnalizować każdą
    zmianę pasa, w tym powrót z nieudanego manewru wyprzedzania (co
    oczywiście nie daje żadnych specjalnych przywilejów).
    Poza tym, jadąc za kimś, jest szansa na ocenę jego stylu jazdy i
    stosunku do przepisów (pamiętasz ustęp o "okolicznościach wskazujących
    na..."?). Jak stoisz na podporządkowanej i czekasz na możliwość
    włączenia się do ruchu, to ni chu-chu nie jesteś w stanie tego ocenić.
    Czasem po prędkości uda się wywnioskować czy ktoś naprawdę będzie
    skręcał, czy raczej nie, ale raz, że nie zawsze, dwa nie każdy jest na
    tyle spostrzegawczy.

    de Fresz