  • 11. Data: 2005-09-05 23:02:19
    Temat: Re: PKP- Mandat za przekroczenie wieku studenta
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Seba wrote:

    > Jest to gdzieś napisane? No jakas podstawa prawna tego co mowisz? To może
    > jeszcze mam obowiązek znac dokladne odleglosci miedzy stacjami taryfikator i
    > powinienem sam sobie bilet wypisac :-)

    Chociażby w taryfie przewoźnika jest opisane, komu ulga przysługuje.

    Np. na stronach przewozów regionalnych czwarta pozycja od góry w menu
    "Wszystko dla podróżnych" to "Ulgi w komunikacji"

    http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=ulgi.html

    Wyraźnie jest napisane "studenci do 26. roku życia".

    W razie jakbyś nie wiedział, to samo dotyczy np. komunikacji miejskiej.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 12. Data: 2005-09-05 23:11:05
    Od: "Seba" <s...@...wp.pl>

> [...]
    >
    > Wyraźnie jest napisane "studenci do 26. roku życia".
    >
    > W razie jakbyś nie wiedział, to samo dotyczy np. komunikacji miejskiej.

    No ok.Tylko co jesli wczesniej tego nie czytalem? Powinienem grzecznie przyjac
    ten mandat?
    Przewożnik tak zupelnie nie odpowiada za wystawiony bilet? Pozatym nie
    uciekalem wiec chyba powinno skonczyc sie na doplacie.
    I co z napisem na legitymacji wprowadzajacym mnie w blad? Tam wyraznie pisze
    ze przysluguje mi ulga.

    Seba

  • 13. Data: 2005-09-05 23:12:08
    Od: "Seba" <s...@...wp.pl>

  • 14. Data: 2005-09-05 23:21:18
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    wiadomości news:dfiipn$st8$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    >
    > Wyraźnie jest napisane "studenci do 26. roku życia".
    >
    > W razie jakbyś nie wiedział, to samo dotyczy np. komunikacji miejskiej.

    u mnie na wsi do 24.

  • 15. Data: 2005-09-05 23:22:21
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uciekalem wiec chyba powinno skonczyc sie na doplacie.
    > I co z napisem na legitymacji wprowadzajacym mnie w blad? Tam wyraznie

    i to 50% choc w rzeczywistosci mniejsza... to szkola wydala ci legitymacje i
    do niej pretensje

  • 16. Data: 2005-09-05 23:23:39
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@...wp.pl> napisał w wiadomości

    > No ok.Tylko co jesli wczesniej tego nie czytalem? Powinienem grzecznie
    przyjac
    > ten mandat?

    Dokladnie tak. Jesli tego wczesniej nie czytales - to Twoj blad.
    Normalny bilet jest to bilet 100%. Jezeli korzystasz ze specjalnego
    przywileju, ktory daje Ci panstwo - a jest nim ulga - musisz zapoznac sie z
    regulami gry. Te reguly gry sa zapisane w ustawach. Kiedy wreszcie
    rozpoczniesz dorosle zycie - bo ze sposobu w jaki postrzegasz swiat
    wnioskuje, ze wciaz siedzisz pod sukienka mamusi, zobaczysz, ze zycie to
    gra, z regulami ktorej nalezy sie zapoznac. Inaczej zamieni sie ona w
    Jumanji. To zdarzenie w pociagu to mala lekcja przed wejsciem w doroslosc
    (ktora zacznie sie, gdy skonczysz studia i pojdziesz do pracy).

    > Przewożnik tak zupelnie nie odpowiada za wystawiony bilet?

    Odpowiada. Co to ma do rzeczy? Uwazasz, ze przed kupnem biletu masz byc
    wypytywany o wiek, stopien niepelnosprawnosci, czy inwalidztwo wojenne?
    Upewnienie sie o tym, czy Ci ulga przysluguje to jest Twoj obowiazek!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2005-09-05 23:24:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Seba wrote:

    > No ok.Tylko co jesli wczesniej tego nie czytalem?

    A ja wcześniej nie czytałem cen na towarach w sklepie.

    Znaczy się mogę wszystko darmo wynieść?

    > Powinienem grzecznie przyjac ten mandat?

    Tak.

    > Przewożnik tak zupelnie nie odpowiada za wystawiony bilet? Pozatym nie

    Przewoźnik nie jest jasowidzem. Osoba w kasie zakłada, że jeśli ktoś
    prosi o bilet ulgowy, to wie, że jest do tego uprawniony.

    > uciekalem wiec chyba powinno skonczyc sie na doplacie.

    To zależy tylko od dobrej woli przewoźnika.

    A dobrej woli nie należy spodziewać się po tych wampirach z 'renomy',
    zwłaszcza że oni zarabiają na złapanych gapowiczach.

    > I co z napisem na legitymacji wprowadzajacym mnie w blad? Tam wyraznie pisze
    > ze przysluguje mi ulga.

    Kto pisze?

  • 18. Data: 2005-09-05 23:30:34
    Od: "Seba" <s...@...wp.pl>

    > Kto pisze?

    To chyba druk MEN-u. A szkola wpisuje tam dane, wkleja fotke, przybija
    pieczatki i gotowe.

    Seba

  • 19. Data: 2005-09-05 23:41:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Seba wrote:

    > To chyba druk MEN-u. A szkola wpisuje tam dane, wkleja fotke, przybija
    > pieczatki i gotowe.

    Też mi student...

    Nie dość, że kaleczysz język, to jeszcze nie rozumiesz, jak ci się to
    delikatnie wytyka. Szkoda, że za to mandatów nie wystawiają ;->

  • 20. Data: 2005-09-06 00:00:12
    Od: s...@...wp.pl

    > Nie dość, że kaleczysz język, to jeszcze nie rozumiesz, jak ci się to
    > delikatnie wytyka. Szkoda, że za to mandatów nie wystawiają ;->

    Na temat jezyka to idz sie powymądrzać na pl.hum.polszczyzna . Tam bedziesz
    mogl sie popisac swoja elokwencją.