  • 21. Data: 2015-01-12 09:21:47
    Temat: Re: Oszustwo na portalu aukcyjnym i Policja
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.01.2015 16:41, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ma się to zmienić z najbliższą zmianą kpk.Podobno - bo jeszcze nie
    > śledziłem - w takim wypadku wystarczy notatka policjanta, a ewentualnie sąd
    > sobie będzie wzywał świadka, o ile uzna to za konieczne.

    W znanych mi przypadkach wystarczyłoby żeby trochę sprawniej robili to
    co robili. Np. spisywali protokół kradzieży roweru której niż 4 godziny.

    Jako że nie wyglądali na uosobienie kawałów o policjantach/milicjantach,
    mniemam że było to działanie celowe mające na celu zniechęcenie do
    zawracania głowy. Coś podobnego jak stosuję w stosunku do zgłaszających
    błędy w oprogramowaniu (każę szczegółowo opisać problem, przez co wielu
    dochodzi do wniosku że tak naprawdę problemu nie ma lub nie jest wart
    poświęcania kilku minut na opis błędu).

    p. m.

  • 22. Data: 2015-01-12 20:10:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Policja przez email prosi o podanie danych? To jakiś żart? :)

    A czemu żart? Najprawdopodobniej mają po prostu korespondencję mailową
    zabezpieczoną u sprawcy. ALLEGRO odpowiada na temat danych kupujących
    osobno, na wniosek i bardzo długo. A jak nawet odpowie, to czasem ludzie
    tam nie aktualizują danych albo wpisują "głupoty". Zaś KPK przewiduje
    możliwość wezwania za pośrednictwem e-maila. Sposób dobry, jak każdy inny.
    Warunek, że e-mail jest z domeny policja.gov.pl, która gwarantuje, że to z
    Policji.
    ---
    Udo się albo nie udo.