  • 11. Data: 2015-01-11 08:57:31
    Temat: Re: Oszustwo na portalu aukcyjnym i Policja
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2015-01-10 20:44, WAM pisze:

    > Nie musisz niczego zgłaszać. Jesteś na liście świadków w sprawie i tak
    > czy owak będą chcieli Cię przesłuchać bez względu na Twoje odczucia.
    > Później jeszcze sąd wezwie Cię na potwierdzenie zeznań. Na obu tych
    > etapach możesz powiedzieć że nie czujesz się oszukany ale to nie
    > zmieni chęci do przesłuchania Cię w charakterze świadka.
    >
    > WAM

    A czy w przypadku otrzymania wezwania na przesłuchanie przysługuje mi w
    pracy jakiś urlop okolicznościowy na czas składania zeznań? Czy niestety
    w tym wypadku muszę brać urlop wypoczynkowy i tracić jeden dzień wolnego?

  • 12. Data: 2015-01-11 09:02:35
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2015-01-10 17:53, Borys Pogoreło pisze:
    nego darmowego serwera poczty.

    > Nagłówki można sfałszować tak samo, jak adres nadawcy. A jeśli ktoś miałby
    > tworzyć taką skomplikowaną akcję do wyłudzania danych, to pewnie i o to by
    > zadbał. Jedynym wiarygodnym potwierdzeniem tożsamości nadawcy byłby podpis
    > elektroniczny takiego listu (o ile miałbyś zaufany dostęp do klucza
    > publicznego nadawcy).
    >
    > Albo można po prostu do nich zadzwonić i zapytać, czy faktycznie taka
    > sprawa jest w toku.

    Sama treść wiadomości jak i nagłówki nie wzbudzają podejrzeń. Mimo to
    jednak jak miałbym cokolwiek odpisywać to najpierw zadzwonię do tej
    jednostki policji w Olkuszu, potwierdzę czy osoba podpisująca się w
    mailu jest u nich detektywem i czy faktycznie prowadzą dochodzenie w
    sprawie tego oszustwa.

  • 13. Data: 2015-01-11 09:59:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SERG m...@p...fm ...

> [...]
    > W mailu proszą mnie o potwierdzenie swoich danych osobowych i adresowych
    > w celu zlecenia czynności przesłuchania mnie we właściwej jednostce
    > policji. I tu nasuwa mi się pytanie czy muszę im te dane potwierdzać?
    > Powiem szczerze, że nie mam za bardzo ani czasu, ani ochoty chodzić po
    > komisariatach i ,,bujać się" w sprawie utraconych 4,50zł. Czy w stosunku
    > do mnie mogą zostać wyciągnięte jakieś nieprzyjemne konsekwencje w
    > związku z niepotwierdzeniem swoich danych? Czy też mogę im śmiało
    > odpisać, że faktycznie zostałem przez tą osobę oszukany, ale nie chcę

    Olej to - niech oszust uniknie kary.
    A jak nastepnym razem ktos cie oszuka na 1000 czy 10.000 to przypomnij
    sobie te sytuacje...

  • 14. Data: 2015-01-11 10:24:39
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 10.01.2015 17:36, Robert Tomasik pisze:
    > Oczywiście rozumiem, że po prostu za 4,50 zł nie chce Ci sie biegać na
    > przesłuchania, ale spójrz na to bardziej ogólnie - ten facet pewnie w ten
    > sposób oszukał tysięce osób, każdą o 4,50 zł. Jak się idiotów nie bedzie
    > tępić, to na ALLEGRO będzie więcej oszustwów.

    Z trzeciej strony, ilekroć byłem przez Policję przesłuchiwany na
    okoliczność zgłoszenia przeze mnie czegoś, to miałem wrażenie że sposób
    przesłuchiwania jest celowo tak upierdliwy żeby mi w przyszłości nie
    przychodziło do głowy nic zgłaszać. Zadziałało - nie przychodzi mi już
    więcej :).

    Warto to mieć na uwadze. Dla 4.5zł stracić kawał dnia roboczego, to musi
    być świadome poświęcenie na rzecz nauczki dla oszustów na allegro a nie
    impuls.

    p. m.

  • 15. Data: 2015-01-11 16:41:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Warto to mieć na uwadze. Dla 4.5zł stracić kawał dnia roboczego, to musi
    > być świadome poświęcenie na rzecz nauczki dla oszustów na allegro a nie
    > impuls.

    Ma się to zmienić z najbliższą zmianą kpk.Podobno - bo jeszcze nie
    śledziłem - w takim wypadku wystarczy notatka policjanta, a ewentualnie sąd
    sobie będzie wzywał świadka, o ile uzna to za konieczne.

  • 16. Data: 2015-01-11 22:14:50
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    Dnia Sun, 11 Jan 2015 08:57:31 +0100, SERG napisał(a):

    > A czy w przypadku otrzymania wezwania na przesłuchanie przysługuje mi w
    > pracy jakiś urlop okolicznościowy na czas składania zeznań? Czy niestety
    > w tym wypadku muszę brać urlop wypoczynkowy i tracić jeden dzień wolnego?

    na wezwaniu powinno być pouczenie co dalej w przypadku nie stawiennictwa,
    generalnie stawiać się raczej trzeba, a czy coś ci przysługuje to też
    zalezy czy jesteś zleceniobiorcą czy pracownikiem.

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://grupy.3mam.net/

  • 17. Data: 2015-01-12 00:00:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Jan 2015 09:33:10 +0100, SERG <m...@p...fm>
    wrote:
> [...]
    > w celu zlecenia czynności przesłuchania mnie we właściwej jednostce
    > policji. I tu nasuwa mi się pytanie czy muszę im te dane

    Policja przez email prosi o podanie danych? To jakiś żart? :)

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-01-12 06:17:41
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2015-01-11 22:14, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:

    > na wezwaniu powinno być pouczenie co dalej w przypadku nie stawiennictwa,
    > generalnie stawiać się raczej trzeba, a czy coś ci przysługuje to też
    > zalezy czy jesteś zleceniobiorcą czy pracownikiem.

    pracuje na etacie i mam umowę o pracę

  • 19. Data: 2015-01-12 06:18:33
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2015-01-12 00:00, Marek pisze:

    > Policja przez email prosi o podanie danych? To jakiś żart? :)

    No właśnie to nie żart, sprawdzając swoją pocztę też się mocno
    zaskoczyłem :)

  • 20. Data: 2015-01-12 07:00:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    .
    > adresowych
    > potwierdzać?
    > Policja przez email prosi o podanie danych? To jakiś żart? :)

    A czemu żart? Najprawdopodobniej mają po prostu korespondencję mailową
    zabezpieczoną u sprawcy. ALLEGRO odpowiada na temat danych kupujących
    osobno, na wniosek i bardzo długo. A jak nawet odpowie, to czasem ludzie
    tam nie aktualizują danych albo wpisują "głupoty". Zaś KPK przewiduje
    możliwość wezwania za pośrednictwem e-maila. Sposób dobry, jak każdy inny.
    Warunek, że e-mail jest z domeny policja.gov.pl, która gwarantuje, że to z
    Policji.