  • 1. Data: 2002-09-17 10:47:44
    Temat: Oszustwo handlowe
    Od: "pomme" <p...@i...pl>

    Witam Grupowiczów
    Mam małe pytanko dotyczące oszustwa handlowego. Co zrobic, gdy np stwierdze,
    ze w jakims sklepie lub markecie dopuszczono sie oszustwa handlowego; np na
    plycie wiórowej o rozm załużmy 2700mm x 2030 mm widnieją w/w rozmiary i
    cena 37,80pln. Nie ma zadnych dodatkowych informacji. Decyduję się na zakup
    kilku takich plyt (toż to taniocha) a pan mnie informuje, że podana cena
    dotyczy nie jednej plyty, ale metra kwadratowego ( uprzedzam, że nigdzie nie
    ma na ten temat informacji). Czy to jest oszustwo handlowe? No bo w końcu
    mozna bylo zrozumiec, że 37,80 kosztuje cala plyta a nie jej metr2
    Jesli tak, to gdzie sie zglasza takie rzeczy, do kogo dzwonic , jak
    udowodnić że to oszustwo? I jak wygląda postępowanie?
    dziekuje za odpowiedz
    PS sprawa juz nieaktualna, ale chcialabym wiedzieć na przyszlość, jak radzić
    sobie z takimi rzeczami
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-09-17 20:28:06
    Temat: Re: Oszustwo handlowe
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    pomme <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > dziekuje za odpowiedz
    > PS sprawa juz nieaktualna, ale chcialabym wiedzieć na przyszlość, jak radzić

    Art. 543 k.c. - wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z
    oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.
    Oznacza to, że sprzedwaca jest związany tą ofertą. Wystarczy, że Ty złożysz
    swoje oświadczenie woli co do kupna i umowa sprzedaży jest zawarta.
    Jeśli masz jakiś świadków to zawsze możesz iść do sądu cywilnego (lub
    konsumenckiego jeśli sprzedawca się zgodzi) z żądaniem spełnienia świadczenia
    czyli wydania rzeczy.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl