  • 11. Data: 2009-12-22 20:29:57
    Temat: Re: Oszuści...???
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Czapla pisze:

    > Niestety, obawiam się, że praktyka będzie taka sama jak u tej bibliotekarki.
    > Sprawa identyczna, tylko tam dłużnik (też osoba całkowicie obca) się nie
    > wymeldował.

    > Od tego zacząłem. Nie tylko z listonoszem, ale również z kierowniczką poczty
    > (również pisemnie). Stanowczo odmówili współpracy.

    > To przyjdą bejzbole...:(. Mam podstawy przypuszczać, na podstawie

    To żaden argument. Bejzbole mogą przyjść i bez wyroku, a nawet bez
    powodu.

    > wcześniejszych bardzo smutnych doświadczeń, że nie będzie tak prosto. Sąd wyda
    > nakaz na tamtych gości z moim adresem. Pisma sądowe wrócą z adnotacją "nie
    > podjęto w terminie", nakaz się uprawomocni a komornik przyjdzie pod jedyny
    > znany mu adres.

    Jak przyjdzie, to spisze protokół i sobie pójdzie. Nie bądź złych myśli.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-12-22 20:30:55
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:

    > Dostrzegasz różnicę pomiędzy: ADRESAT NIEZNANY vs NIE PODJĘTO W
    > TERMINIE ?
    >
    > ADRESAT WYPROWADZIŁ SIĘ vs NIE PODJĘTO W TERMINIE ?

    Dostrzegasz fakt, ze poczta nie przyjmuje do wiadomosci oswiadczen
    "adresat nieznany"? Awiza wedruja do skrzynki i w papierach na poczcie
    nie ma roznicy, czy pan Kowalski nie odebral, bo nie chcial, czy nie
    odebral, bo jest pod tym adresem nieznany.

    Ty przedstawiasz stan pożądany, a ja ci mowie, jaki jest faktyczny.

    MJ

  • 13. Data: 2009-12-22 20:32:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z przyczyn przez Ciebie tu opisanych masz parwo przypuszczać, że doszło
    > do popełnienia przestępstwa na szkodę kilku banków. Złóż zawiadomienie o
    > przestępstwie, co powinno generalnie uciąć sprawę, bo Policja
    > poinformuje o powyższym fakcie banki.

    Banki wiedzą, przecież informował ich o tym listem poleconym.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-12-22 20:35:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> writes:

    > Poleconych nie do siebie oczywiście nie odbierasz - wtedy adresat z
    > automatu się o tym dowie.

    Dowie sie, ze listu nie odebrano. Nie dowie sie, dlaczego.

    > Ale jak wyobrażasz sobie administracyjno-prawne sposoby na
    > zabezpieczenie się przed taką ewentualnością?

    Jest to forma kradziezy, no moze nie calkiem tozsamosci, ale jednak
    czegos. Powinno byc zabronione, organa wladzy powinny tych delikwentow
    zlapac pod ich prawdziwym adresem, ukarac (powiedzmy grzywna) i przede
    wszystkim odebrac im dokumenty poswiadczajace nieaktualny adres.

    Ale u nas panstwo rzadko kiedy broni uczciwego obywatela przed
    nieuczciwym.

    MJ

  • 15. Data: 2009-12-22 20:35:20
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jak się kupuje mieszkanie to się sprawdza, czy rzeczywiście nikt w nim nie
    > mieszka, a nie czy ktoś jest zameldowany.

    Autentyczny numer sprzed paru lat (złe czasy były, dziś są elektroniczne KW,
    taki numer już nie przejdzie):

    Gościu miał potężne długi i mieszkanie. Dogadał się z komornikiem... Wystawił
    mieszkanie na sprzedaż. Kupiec też był nie w ciemię bity, pojechali razem na
    Nowy Zjazd (trzeba tłumaczyć? :). Sprawdzili KW, wszystko było OK, no to udali
    się od razu do notariusza. Przedtem sprzedający puścił sms-a a komornik
    natychmiast wlazł na KW. Gościu kupił już mieszkanie z długiem, sprawa trafiła
    do sądu, ciągnęła się parę lat. Nie udowodniono sprzedającemu i komornikowi
    zmowy, nie można było ustalić, czy najpierw kupujący sprawdził, czy komornik
    wpisał. Z tego co pamiętam to był poważny argument przyśpieszenia
    elektronizacji KW. Dług zapłacił nabywca, sprawa była słynna parę lat temu,
    opisywała to szeroko prasa.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 16. Data: 2009-12-22 20:35:24
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Dostrzegasz fakt, ze poczta nie przyjmuje do wiadomosci oswiadczen
    > "adresat nieznany"? Awiza wedruja do skrzynki

    Boisz się bejzboli, a nigdy nie ma cie w domu. Jesteś życzliwym
    człowiekiem, że obawiasz się o to, że jakiś drechol spałuje
    bejzbolem klamkę.

    > nie ma roznicy, czy pan Kowalski nie odebral, bo nie chcial, czy nie
    > odebral, bo jest pod tym adresem nieznany.

    Jesteś w błędzie.

    6008

  • 17. Data: 2009-12-22 20:39:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:

    > Boisz się bejzboli, a nigdy nie ma cie w domu. Jesteś życzliwym
    > człowiekiem, że obawiasz się o to, że jakiś drechol spałuje bejzbolem
    > klamkę.

    Czys ty oszalal?

    > Jesteś w błędzie.

    Zapraszam na poczte w Warszawie, przy ulicy Targowej. Urzedniczka
    stanowczo i kategorycznie odmowila przyjecia do wiadomosci, ze osoba
    widniejaca na awizo pod tym adresem nie mieszka. Przyszlo jeszcze
    awizo powtorne, a potem zapewne poczta pismo odeslala - wg ciebie z
    jaka adnotacja?

    MJ

  • 18. Data: 2009-12-22 20:43:34
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]
    > widniejaca na awizo pod tym adresem nie mieszka. Przyszlo jeszcze
    > awizo powtorne, a potem zapewne poczta pismo odeslala - wg ciebie z

    Korzystałem z niej wielokroć z racji czasowego zamieszkania na
    Okrzei (Btw - bar na rogu ząbkowskiej istnieje jeszcze ?) i nie
    uważam by na tej poczcie pracownicy zajmowali się uporczywym i
    złośliwym (na złość tobie) dokuczaniem poprzez olewanie
    obowiązujących procedur .

    Przychodzi listonosz, otwierasz , list do pani dupczyńskiej.
    Odpowiadasz - nie mieszka tu taka, wyprowadziła się bez podania
    adresu. Listonosz skrobie na przesyłce ADRESAT NIEZNANY, i
    koresp wraca sobie do nadawcy.

    6008

  • 19. Data: 2009-12-22 20:44:10
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Banki wiedzą, przecież informował ich o tym listem poleconym.

    To nie ma żadnego znaczenia, oni w ogóle nie reagują na takie listy. To jest
    tylko mój "dupochron", przyda się w sądzie, jak już będę składał skargę na
    czynności komornika.
    Natomiast pisma z policji raczej nie zlekceważą, ponadto mam podstawy
    przypuszczać (nie wiem na pewno) że chyba mają jakieś (oczywiście nielegalne)
    listy takich cwaniaków i się ostrzegają wzajemnie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 20. Data: 2009-12-22 20:44:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Dowie sie, ze listu nie odebrano. Nie dowie sie, dlaczego.

    Nie powiem, żeś głupi. Powiem, że kłamiesz - bo przekazywaną Ci
    elementarna wiedzę przez odpowiadaczy po prostu olewasz.
    6008