  • 1. Data: 2009-12-22 23:13:34
    Temat: widzenia z dzieckiem
    Od: kasia <l...@i...pl>

    witam.
    moj znajomy i jego zona zyja w separacji. jego zona nie pozwala mu sie
    spotykac z dzieckiem. kolega ten troche narozrabial w przeszlosci,
    zaniechal utrzymywania dziecka i odwiedzania go.Jednak teraz twierdzi
    ze chce go widywac (jakie ma plany co do utrzymywania-nie wiem).
    Wiem tez ze moj znajomy nie ma zasadzonych widzen z dzieckiem ani
    alimentow, wobec tego czy ta jego zona moze mu zabronic widywania
    dziecka? Zrozumiale jest jesli sad zasadzi takie widzenia ale jesli
    nie bylo takiej sprawy?

  • 2. Data: 2009-12-23 06:46:55
    Temat: Re: widzenia z dzieckiem
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    W dniu 2009-12-23 00:13, kasia pisze:
    > Wiem tez ze moj znajomy nie ma zasadzonych widzen z dzieckiem ani
    > alimentow, wobec tego czy ta jego zona moze mu zabronic widywania

    Nie może. Ojcem jest także prawnie, a nie tylko biologicznie?

    Z tym, że powyższa odpowiedź dotyczyła strony prawnej. W praktyce jest
    inaczej.

    Jeżeli rzeczywiście chce zacząć być ojcem i matka dziecka jest gotowa
    rozmawiać, to będzie najlepsza droga. Jeżeli nie potrafią rozmawiać (ale
    chcą), mogą skorzystać z mediacji.

    Jeżeli rozmowa nie wchodzi w grę, może wystąpić do sądu, choć w jego
    sytuacji ma tam kiepską pozycję. Coś jednak wywalczy. Będzie miał wtedy
    papier. Ten papier pozwoli mu egzekwować swoje prawa, choć tylko
    teoretycznie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk