  • 1. Data: 2009-12-22 10:29:35
    Temat: Polecony - upływ terminu w święto
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    Termin odbioru przesyłki upływa mi 25 grudnia. Uważam, że powinna
    leżeć na poczcie jeszcze 28, w poniedziałek. Czy mam rację?

  • 2. Data: 2009-12-22 11:09:20
    Temat: Re: Polecony - upływ terminu w święto
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 22, 11:29 am, przypadek <p...@g...pl> wrote:
    > Termin odbioru przesyłki upływa mi 25 grudnia. Uważam, że powinna
    > leżeć na poczcie jeszcze 28, w poniedziałek. Czy mam rację?

    Niekoniecznie. Zasade z 115 KC mozna przeciez wylaczyc wiec zalezy co
    dany operator pocztowy ma w regulaminie.

  • 3. Data: 2009-12-22 11:28:09
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 22 Gru, 11:29, przypadek <p...@g...pl> wrote:
    > Termin odbioru przesyłki upływa mi 25 grudnia. Uważam, że powinna
    > leżeć na poczcie jeszcze 28, w poniedziałek. Czy mam rację?

    I bedzie. Wpisali 25 bo tak wypada po dodaniu 7 dniu od daty
    dostarczenia powtornego awizo.
    No chyba ze wtedy oddzial pracuje, ale wtedy nie mialbys przeciez
    problemu z odebraniem przesylki.

  • 4. Data: 2009-12-22 12:54:33
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Gru, 12:09, BK <b...@g...com> wrote:

    > Niekoniecznie. Zasade z 115 KC mozna przeciez wylaczyc wiec zalezy co
    > dany operator pocztowy ma w regulaminie.

    Akty są tu zebrane:

    http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=PAP

    Regulamin się w tej kwestii nie wypowiada.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 9 stycznia 2004 r.
    w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych:

    § 38. 1. Przesyłki lub przekazy pocztowe operator
    wydaje adresatowi w placówce oddawczej w terminie
    14 dni, zwanym dalej "terminem odbioru", z zastrzeżeniem ust. 2.

    (ust. 2 okresla inny termin dla zywych ptakow itp.).

    i to wszystko.

    Ustawa Prawo Pocztowe nic nie mówi na temat.

    Więc nie widzę powodów, dla których 115 KC nie miałby zastosowania,
    Rozporządzenie jest w końcu "decyzją innego organu państwowego w
    rozumieniu 110 KC...

  • 5. Data: 2009-12-22 13:12:47
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Gru, 12:28, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:

    > No chyba ze wtedy oddzial pracuje

    To akurat nie ma znaczenia przy liczeniu terminów odbioru.

  • 6. Data: 2009-12-22 13:23:48
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 22, 1:54 pm, przypadek <p...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Więc nie widzę powodów, dla których 115 KC nie miałby zastosowania,
    > Rozporządzenie jest w końcu "decyzją innego organu państwowego w

    Jak sie nie wypowiada regulamin, prawo pocztowe i rozporzadzenia to
    znaczy, ze mozna uznac zasade z KC :)