  • 1. Data: 2007-03-15 19:15:19
    Temat: Oskarżony składa fałszywe zeznania
    Od: "Dawid" <d...@p...fm>

    Witam

    Mam znajomego 17lat, który kupił piwo w pewnej knajpie, butelkowe, poczym
    wyszli na zewnątrz, i poszedl na dyskoteke, tam pod lokale zaczepili ich
    ochroniarze i zadzwonili na policje. Policja przyjechala i pytala skad
    mieli piwo, wskazal na sklep,a w sklepie na sprzedawce, sprzedawca sie
    wyrzeka, ze nie kupili, nie wzieli rachunku, Jak udowodnić, ze owe piwo
    było kupione wlsnie w tym sklepie??

    --
    _________________________-
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-15 19:22:07
    Temat: Re: Oskarżony składa fałszywe zeznania
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieli piwo, wskazal na sklep,a w sklepie na sprzedawce, sprzedawca sie
    > wyrzeka, ze nie kupili, nie wzieli rachunku, Jak udowodnić, ze owe piwo

    Odciski palców sprzedawcy :]]]
    Ale twój znajomy, to nieciekawy typ. Sprzedawca wyświadczył mu uprzejmośc
    sprzedając piwo, a ten kabluje.

    Pozdro Przemek

  • 3. Data: 2007-03-15 19:45:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.03.2007 Dawid <d...@p...fm> napisał/a:
> [...]
    > mieli piwo, wskazal na sklep,a w sklepie na sprzedawce, sprzedawca sie
    > wyrzeka, ze nie kupili, nie wzieli rachunku, Jak udowodnić, ze owe piwo

    Oprócz odcisków palców na butelce albo grona wiarygodnych (co warto
    podkreślić, bo nastolatki z piwem na dyskotece to wyjątkowo słabi
    świadkowie) świadków - nie da się. No, może jakieś nagranie z monitoringu,
    gdzie wchodzą bez piwa do sklepu i wychodzą z.

    Pytanie tylko po co znajomy kabluje sprzedawcę. Sprzedawca postąpił źle, że
    sprzedał nieletniemu, ale niech już znajomy mu oszczędzi kwasu. Niech powie,
    że znalazł, albo że dostał od jakiegoś menela na potrzymanie i popijał.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2007-03-15 20:03:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@p...fm> napisał
    >Jak udowodnić, ze owe piwo było kupione wlsnie w tym sklepie??

    Swiadkowie, konfrontacja celem wykazania sprzecznych zeznań, odciski,
    nagranie z kamery (jak jest w sklepie lub w okolicy).
    Ale ja się zastanawiam... w jakim interesie Ty i ten znajomy martwicie się o
    udowodnienie winy sprzedawcy??? Jak go uniewinnią lub umorzą z braku
    dowodów, to nie jest zmartwienie znajomego, jego sytuacja prawna nie musi
    się zmienić. Brak potwierdzenia tego co zeznał, nie powoduje tak od razu
    zarzutu kłamstwa w postępowaniu. Żeby cokolwiek zarzucić znajomemu trzebaby
    udowodnić, że było rzeczywiście inaczej, a nie tylko, że nie można
    potwierdzic jego wersji. To raczej oczywiste, że sprzedawca ma motywy, aby
    kłamać, bo chce uniknąć odpowiedzialności.

  • 5. Data: 2007-03-15 20:27:08
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    > Pytanie tylko po co znajomy kabluje sprzedawcę. Sprzedawca postąpił źle, że
    > sprzedał nieletniemu, ale niech już znajomy mu oszczędzi kwasu. Niech powie,

    Prawdopodobnie policja mu nawciskała, ze jesli nakabluje to bedzie miał
    łagodniejszy wyrok.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 6. Data: 2007-03-15 21:37:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Prawdopodobnie policja mu nawciskała, ze jesli nakabluje to bedzie miał
    > łagodniejszy wyrok.

    Jaki wyrok? Nieletniemu nie wolno sprzedać, ale on mieć i pić może...

  • 7. Data: 2007-03-16 08:33:48
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Samotnik wrote:

    > Pytanie tylko po co znajomy kabluje sprzedawcę.

    Zmądrzał i poczuł w sobie obywatelską odpowiedzialność za przestrzeganie
    prawa. W końcu sprzedawca złamał prawo, a każdy kto o tym się dowiedział
    (znajomy dowiedział się jako pierwszy) powinien powiadomić stosowne
    organy. Dodatkowo jest pokrzywdzonym (rozpijanym) przez sprzedawcę.
    Fonon

  • 8. Data: 2007-03-16 09:42:59
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jaki wyrok? Nieletniemu nie wolno sprzedać, ale on mieć i pić może...

    A za spożywanie w miejscu publicznym co grozi? OIP tylko grzywna...

    --
    Konfederacja Fantastyki Rassun
    http://rassun.art.pl

  • 9. Data: 2007-03-16 11:19:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Osowiecki" <r...@r...art.pl> napisał
    > za spożywanie w miejscu publicznym

    Dokładniej w miejscu, w którym jest to zabronione (ustawa zawiera
    ograniczoną listę miejsc: ulice, parki, skwery, środki komunikacji i dworce)

    >co grozi? OIP tylko grzywna...

    Jeśli ma skończone 17lat to tak.

  • 10. Data: 2007-03-16 16:10:48
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    Dawid wrote:
    > Witam
    >
    > Mam znajomego 17lat

    Jest gówniarza niezły kapuś (dawniej esbek) a z Ciebie współpracownik
    (tajny) ...

    UWAGA sklepikarze: nie sprzedawać gówniarzom piwa !!!