eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › zakupy i prawo
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2007-03-15 19:46:06
    Temat: zakupy i prawo
    Od: ara <a...@a...com>

    Poważnie myślę o zakupie nowego telewizora.Dzisiaj pomaszerowałem do Media
    Markt z mocnym postanowieniem ,że bez telewizora nie wyjdę.Wybrałem
    telewizorek 5999 zł i mówie facetowi no taki biorę proszę go włączyć. Na to
    facet mówi mi tak: proszę iść do serwisu tam może sobie pan sprawdzić i
    podbić gwarancję. Ja mu na to no tak ale aby udać się do serwisu muszę
    przejść przez kasy i najpierw za telewizor zapłacić, więc jak mogę zapłacić
    skoro nawet nie wiem co jest w tej paczce? Gściu mi mówi tak: nas
    obowiązują procedury i to jest zgodne z prawem, my tu na stoisku nic nie
    rozppakowujemy i nic nie sprawdzamy. Myślę sobie jaja robi więc mówie
    zawołaj pan kierownika, kierownik przyszedł i mówi to samo.Wiec mówię
    panowie to niech ten serwis będzie ale przed kasami, a nie po kasach.
    Kierownik do mnie niech pan nas nie poucza my działamy zgodnie z prawem.
    Więc mu powiedziałem, że ja zgodnie z prawem idę do innego sklepu gdzie
    przynajmniej nim zapłacę zobaczę co jest w paczce.
    Teraz dla jasności : biorę telewizor całkowicie zapakowany idę do kasy
    placę i po zapłaceniu idę do serwisu któru jest obok tam dopiero mogę
    sprawdzić co sobie kupiłem.
    Co prawnicy na to czy to jakieś nowe przepisy ,że najpierw muszę zapłacić
    by zobaczyć co kupiłem?

    araara


  • 2. Data: 2007-03-16 07:54:52
    Temat: Re: zakupy i prawo
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>


    Użytkownik "ara" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:9xlm0ak63t2f.mzb0mkwyh4ef$.dlg@40tude.net...
    > Poważnie myślę o zakupie nowego telewizora.Dzisiaj pomaszerowałem do Media
    > Markt z mocnym postanowieniem ,że bez telewizora nie wyjdę.Wybrałem
    > telewizorek 5999 zł i mówie facetowi no taki biorę proszę go włączyć.

    spisz model
    podzwoń do innych sklepów (w stolicy czy innych większych miastach na pewno
    znajdziesz taki sklep)
    czy mają taki lub podobny model
    ty masz taką cenę w MM - jeśli oni dadzą lepszą i będziesz mógł obejzeć tą sztukę,
    to przyjeżdzasz.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin


  • 3. Data: 2007-03-16 09:11:15
    Temat: Re: zakupy i prawo
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl>

    w ramach sprzedaży konsumenckiej
    (chyba że kupujesz na firmę)
    mają obowiązek umożliwić ci sprawdzenie sprzętu
    art. 3 ust. 3 ustawy o sprzedaży konsumenckiej
    3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie
    warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru
    konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania
    głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

    pozdrawiam
    ksli



  • 4. Data: 2007-03-16 16:29:39
    Temat: Re: zakupy i prawo
    Od: ara <a...@a...com>

    Dnia Fri, 16 Mar 2007 10:11:15 +0100, ksli napisał(a):

    > w ramach sprzedaży konsumenckiej
    > (chyba że kupujesz na firmę)
    > mają obowiązek umożliwić ci sprawdzenie sprzętu
    > art. 3 ust. 3 ustawy o sprzedaży konsumenckiej
    > 3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie
    > warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru
    > konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania
    > głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
    >
    > pozdrawiam
    > ksli

    Przeczytaj uważnie co napisałem oni takie warunki zapewniają ale najpierw
    muszę zapłacić za towar.Ja chciałbym towar sprawdzić przed zapłatą ,a nie
    po zapłaceniu.przecież jeżeli zapłacę i przejdę linię kas to faktycznie
    towar opuścił miejsce sprzedaży

    araara


  • 5. Data: 2007-03-18 01:02:31
    Temat: Re: zakupy i prawo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.03.2007 ara <a...@a...com> napisał/a:
    > Poważnie myślę o zakupie nowego telewizora.Dzisiaj pomaszerowałem do Media
    > Markt z mocnym postanowieniem ,że bez telewizora nie wyjdę.Wybrałem
    > telewizorek 5999 zł i mówie facetowi no taki biorę proszę go włączyć. Na to
    > facet mówi mi tak: proszę iść do serwisu tam może sobie pan sprawdzić i
    > podbić gwarancję. Ja mu na to no tak ale aby udać się do serwisu muszę
    > przejść przez kasy i najpierw za telewizor zapłacić, więc jak mogę zapłacić
    > skoro nawet nie wiem co jest w tej paczce? Gściu mi mówi tak: nas

    To jest niezgodne z art. 3 u.3 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.
    (Dz. U. 141 poz. 1176). Zgłaszałem tę sprawę (też chodziło o MM) rok czy
    dwa lata temu do IH lub UOKiK (już nie pamiętam w tej chwili). Wystosowali
    pismo do MM, a ten im odpowiedział, że zapewniają warunki umożliwiające
    sprawdzenie. Na tym sprawa się skończyła.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2007-03-18 16:38:01
    Temat: Re: zakupy i prawo
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Fri, 16 Mar 2007 17:29:39 +0100, ara napisał(a):

    > Przeczytaj uważnie co napisałem oni takie warunki zapewniają ale najpierw
    > muszę zapłacić za towar.Ja chciałbym towar sprawdzić przed zapłatą ,a nie
    > po zapłaceniu.przecież jeżeli zapłacę i przejdę linię kas to faktycznie
    > towar opuścił miejsce sprzedaży
    >

    Zamiast się kłócić z kierownikiem, trzeba dokładnie przeanalizować ich
    regulamin. Być może jest tak, ze dopuszczają zwrot towaru w jakims tam
    czasie po zakupie. Więc zapłać, idź sprawdź i po sprawdzeniu oddaj, niech
    oddadzą ci kasę.

    Zdaje się w przepisach konsumenckich jest zapis, ze tylko towar wadliwy
    można zwrócić lub wymienić na innyc, ale zdaje się dobra wola wielkich
    sklepów jest daleko idąca i możesz zwrócić i oni nie robią z tego żadnego
    problemu.

    --
    Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net


  • 7. Data: 2007-03-18 17:06:36
    Temat: Re: zakupy i prawo
    Od: <s...@g...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@p...gmail.com> wrote in
    message news:v1xs4tex4w6v.1np435f6qlup9$.dlg@40tude.net...

    > Zdaje się w przepisach konsumenckich jest zapis, ze tylko towar wadliwy
    > można zwrócić lub wymienić na innyc, ale zdaje się dobra wola wielkich
    > sklepów jest daleko idąca i możesz zwrócić i oni nie robią z tego żadnego
    > problemu.

    Z tego co pamiętam dobra wola MM nie sięga aż tak daleko - sprawny towar
    przyjmą z powrotem w ciągu 7 dni, ale tylko pod warunkiem jednoczesnego
    zakupu innego towaru o nie mniejszej wartości. Tak przynajmniej było parę
    lat temu, mogło sie zmienić.

    Pozdrawiam,
    strach


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1