  • 1. Data: 2007-03-15 15:41:58
    Temat: Przesylki reklamowe :(
    Od: Papik <p...@a...net>

    Juz mi rece opadaja.
    Co chwila przysylaja mi gazetki reklamowe adresowane na moja dzial. gosp. na
    zasadzie "uslugi blbleble imie, nazwisko, adres".

    Nie wyrazalem zgody na takie traktowanie i wyslalem im 2 miesiace temu maila
    aby mnie wypisali z tych dobrodziejstw - cisza.

    Czy moge jakos prawnie im pogonic kota ?
    Jakie dziala paragrafowe moge wytoczyc ?

    --
    * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2007-03-16 07:38:13
    Temat: Re: Przesylki reklamowe :(
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 15 Mar 2007 16:41:58 +0100, Papik napisał(a):

> [...]
    > aby mnie wypisali z tych dobrodziejstw - cisza.
    >
    > Czy moge jakos prawnie im pogonic kota ?
    > Jakie dziala paragrafowe moge wytoczyc ?

    Niestety (albo na szczęście - zależnie od punktu widzenia) nie ma takich
    paragrafów.

  • 3. Data: 2007-03-16 08:16:58
    Od: w...@p...onet.pl

    > Niestety (albo na szczęście - zależnie od punktu widzenia) nie ma takich
    > paragrafów.

    chyba nie do konca, pod warunkiem, ze dowiemy sie o jakie reklamowki chodzi -
    normalne? na papierze? mailem?

    pozdrawiam
    d.

  • 4. Data: 2007-03-16 14:14:21
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia 16 Mar 2007 09:16:58 +0100, w...@p...onet.pl napisał/napisała:
    > chyba nie do konca, pod warunkiem, ze dowiemy sie o jakie reklamowki chodzi -
    > normalne? na papierze? mailem?

    Oferta handlowa w postaci katalogu produktow wraz z cenami przesylany droga
    pocztowa przy wspolpracy z PP :)

  • 5. Data: 2007-03-18 21:43:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 15 Mar 2007 16:41:58 +0100, Papik

    >Co chwila przysylaja mi gazetki reklamowe adresowane na moja dzial. gosp. na
    >zasadzie "uslugi blbleble imie, nazwisko, adres".
    Przekresl swoje dane na kopercie, napisz strzalke w kierunku danych
    nadawcy i nad strzalka dopisz "ZWROT do nadawcy" i wrzuc do skrzynki.
    :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2007-03-18 21:56:04
    Od: " Paweł" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Papik <p...@a...net> napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie wyrazalem zgody na takie traktowanie i wyslalem im 2 miesiace temu maila
    > aby mnie wypisali z tych dobrodziejstw - cisza.

    Niestety za wiele nie podzialasz. Gdybys nie prowadzil dzialalnosci
    gospodarczej mozna byloby sie tutaj powolywac na ustawe o ochronie danych
    osobowych (po prostu wycofujesz lub ograniczasz wykorzystanie wpisu w
    odpowiedniej bazie osobowej), jednak prowadzenie przez Ciebie dzialalnosci
    gospodarczej sprawia, ze nie podlegasz pod ustawe o ochronie danych osobowych.

    Jesli skrzynka pocztowa nalezy do Ciebie (np. dom prywatny) to mozesz
    powolywac sie na to, ze nei zyczysz sobie korzystania w okreslony sposob z
    Twojej prywatnej wlasnosci.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 7. Data: 2007-03-18 23:30:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 16 Mar 2007 15:14:21 +0100, Papik napisał(a):

    > Oferta handlowa w postaci katalogu produktow wraz z cenami przesylany droga
    > pocztowa przy wspolpracy z PP :)

    1. Czy to druk bezadresowy?

    2. Jeśli byłoby to przesyłane mailem, to moznaby cos zrobic. Ale nie
    wymyslono jeszcze paragrafow na spam dostarczany normalna droga pocztowa
    :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2007-03-19 07:50:39
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > gospodarczej sprawia, ze nie podlegasz pod ustawe o ochronie danych osobowych.

    no wlasnie. Szkoda tylko, ze w przypadku "spamu pocztowego" nie jest tak jak w
    przypadku "spamu elektronicznego". Krotko mowiac przepisy dyrektyw wymagaja, aby
    "osoby inne niz osoby fizyczne posiadaly prawo do takiej samej ochrony".

    > Jesli skrzynka pocztowa nalezy do Ciebie (np. dom prywatny) to mozesz
    > powolywac sie na to, ze nei zyczysz sobie korzystania w okreslony sposob z
    > Twojej prywatnej wlasnosci.

    moze tu znajdziesz cos ciekawego:
    http://www.fkn.pl/prawowsieci.blog.onet.pl,187807337
    ,blog.html