  • 41. Data: 2008-08-07 11:39:10
    Temat: Re: Opłata za odbiór w siedzibie sklepu
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 07 sierpień 2008 10:55
    (autor Paweł Marcisz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <9...@x...go
    oglegroups.com>):

    > Nie bardzo. Jest to (zapewne) ta sama osoba prawna, a więc ten sam
    > dłużnik.

    Czyli jak zamówię tonę ziemniaków w Gdańsku, a zgłoszę się do oddziału w
    Nowym Targu, to mają mi darmo przewieźć na południe?

    --
    Tristan

  • 42. Data: 2008-08-07 16:02:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2008, Tristan wrote:

    > (autor Paweł Marcisz
    [...]
    > Czyli jak zamówię tonę ziemniaków w Gdańsku, a zgłoszę się do oddziału w
    > Nowym Targu, to mają mi darmo przewieźć na południe?

    Nie mieszaj - próbujesz spełnić na potrzeby tego samego wierzyciela
    INNĄ UMOWĘ. Argument Pawła jest prawdziwy, ale ortogonalny do
    tego czy umowa zostanie w ten sposób wykonana (bo to już zależy
    od umowy, a nie osób). Pisząc inaczej: (Paweł) nie odnosił się do
    wykonania umowy, a wyłącznie do uwagi (Henryka?) o osobach.

    Umowa sprzedaży może przewidywać takie cóś co Kodeks Cywilny nazywa
    "miejscem spełnienia świadczenia" - może tam zajrzyj, niż rzucisz
    przykładem? ;)
    Oczywiście - w przypadku o którym piszesz - nie mają obowiazku,
    ale wynika to z "miejsca" w treści umowy, a nie "innej osoby".

    Per analogiam, jakbyś miał dwa mieszkania, a dostawca telekomu
    zamiast pociągnąć Ci telefon do mieszkania "A" zamiast do
    mieszkania "B" tłumaczył by Ci, że jemu wygodniej, a przecież
    osoba ta sama, to też byś musiał przyznać że ma rację ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2008-08-08 18:47:46
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> Odpowiedz na

    > No właśnie czekam aż ktoś coś napisze, bo wcale nie jestem
    > przekonany że jednak nie traci...

    Własnie dziś to przerobiłem. Zamówiłem w sklepie internetowym kamere
    Praktica, potestowałem ją przez 7 dni, i dziś oddałem. Sklep początkowo robił
    problemy, meilowo upierał się że absolutnie nie, ale dzis po wizycie
    osobistej, właściciel przy mnie zadzwonił do Federacji Konsumentów, gdzie
    sympatyczny pan wytłumaczył, iż transakcja została zawarta po za siedzibą
    firmy, a to czy odbieram towar w sklepie, czy na marsie nie ma żadnego
    znaczenia. Pieniądze wróciły do mego portfela.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski