    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opłata za odbiór w siedzibie sklepu
    Date: Thu, 7 Aug 2008 18:02:10 +0200
    <X...@1...0.0.1> <g6sff8$6fu$2@inews.gazeta.pl>
    <1...@s...googlegroups.com>
    <1...@4...net>
    <n...@p...fixed> <Pine.WNT.4.64.0808010959190.2688@quad>
    <d...@3...googlegroups.com>
    <109j488jlhkvn$.8hs8zqyyyfoq.dlg@40tude.net>
    <b...@x...googlegroups.com>
    <nend30cb35yy$.gzngmtqzdhp8.dlg@40tude.net>
    <0...@d...googlegroups.com>
    <e5izr68c9u3h$.18nu35paiq4of$.dlg@40tude.net>
    <9...@x...googlegroups.com>
    <g7emsu$3sd$1@news.onet.pl>

    On Thu, 7 Aug 2008, Tristan wrote:

    > (autor Paweł Marcisz
    [...]
    > Czyli jak zamówię tonę ziemniaków w Gdańsku, a zgłoszę się do oddziału w
    > Nowym Targu, to mają mi darmo przewieźć na południe?

    Nie mieszaj - próbujesz spełnić na potrzeby tego samego wierzyciela
    INNĄ UMOWĘ. Argument Pawła jest prawdziwy, ale ortogonalny do
    tego czy umowa zostanie w ten sposób wykonana (bo to już zależy
    od umowy, a nie osób). Pisząc inaczej: (Paweł) nie odnosił się do
    wykonania umowy, a wyłącznie do uwagi (Henryka?) o osobach.

    Umowa sprzedaży może przewidywać takie cóś co Kodeks Cywilny nazywa
    "miejscem spełnienia świadczenia" - może tam zajrzyj, niż rzucisz
    przykładem? ;)
    Oczywiście - w przypadku o którym piszesz - nie mają obowiazku,
    ale wynika to z "miejsca" w treści umowy, a nie "innej osoby".

    Per analogiam, jakbyś miał dwa mieszkania, a dostawca telekomu
    zamiast pociągnąć Ci telefon do mieszkania "A" zamiast do
    mieszkania "B" tłumaczył by Ci, że jemu wygodniej, a przecież
    osoba ta sama, to też byś musiał przyznać że ma rację ;)

    pzdr, Gotfryd