  • 1. Data: 2008-07-31 06:07:33
    Temat: Ważność karty gwarancyjnej
    Od: g...@g...com

    Witam,
    W autoryzowanym serwisie Lenovo odmówili mi uznania gwarancji na
    notebooka, ponieważ karta gwarancyjna nie została poprawnie
    wypełniona. A dokładnie, brakuje na niej moich danych osobowych.
    Skierowałem w tej sprawie pytanie do Lenovo a oni mi odpowiedzieli:
    "Karty gwarancyjne są wystawiane naszym klientom i tylko naszym
    klientom świadczymy usługi gwarancyjne. Nie mamy innej możliwości
    zweryfikowania tego. Jeśli ktoś chce pozostać anonimowy może zawsze
    skorzystać z naprawy płatnej."
    Zawsze uważałem że karta gwarancyjna jest wystawiana na konkretny
    towar, a nie właściciela - tym bardziej że w czasie trwania gwarancji
    można przecież odsprzedać notebooka.
    Czy mogę w jakiś sposób wyegzekwować naprawę gwarancyjną, czy raczej
    zapomnieć o tym i naprawiać we własnym zakresie?

    Pozdrawiam
    GS

  • 2. Data: 2008-07-31 06:21:43
    Temat: Re: Ważność karty gwarancyjnej
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    g...@g...com pisze:

    > Czy mogę w jakiś sposób wyegzekwować naprawę gwarancyjną, czy raczej
    > zapomnieć o tym i naprawiać we własnym zakresie?

    A czy gwarancja jest na pewno konieczna ? Nie jesteś konsumentem ?

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-07-31 06:56:40
    Od: g...@g...com

    On 31 Lip, 08:21, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > A czy gwarancja jest na pewno konieczna ? Nie jesteś konsumentem ?
    >
    > --
    > @2008 Johnson
    > Imperare sibi maximum est imperium

    Nie opisywałem szczegółowo sytuacji - chodzi o to że gwarancję mam na
    12 m-cy które minęło, ale ponieważ w tej serii notebooków zdarzały się
    wadliwe baterie, to Lenovo przedłużyło o dodatkowe 6 miesięcy okres
    gwarancyjny na samą baterię.
    Czyli wina leży po stronie producenta, a w ramach rękojmi, lub
    niezgodności z umową w sprzedaży konsumenckiej, musiałbym dochodzić
    praw u sprzedawcy - zgadza się?

    Pozdrawiam
    GS

  • 4. Data: 2008-07-31 07:42:02
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    g...@g...com pisze:
> [...]
    > Czy mogę w jakiś sposób wyegzekwować naprawę gwarancyjną, czy raczej
    > zapomnieć o tym i naprawiać we własnym zakresie?

    Hmmm, miałem podobną jazdę z gwarancją na HP n1020V (3 letnią) zaniosłem
    sprzęt do CSS we Wrocławiu, gdzie uprzejma Pani stwierdziła, że nie mogą
    mi uznać gwarancji gdyż na karcie gwarancyjnej nie ma numeru seryjnego
    sprzętu.
    Wróciłem do domu, zarejestrowałem produkt wraz z numerem karty
    gwarancyjnej na stronie HP, po czy sprawnym ruchem długopisu dopisałem
    numer seryjny na karcie gwarancyjnej i wysłałem do serwisu do Warszawy.
    Po trzech dniach komputer wrócił kurierem na wskazany przeze mnie adres
    - oczywiście naprawiony i sprawa zakończyła się pozytywnie.

    P.S. jeszcze przed rejestracją komputera na stronie HP, po sprawdzeniu
    gwarancji na produkt jak BYK stało, że mój notebook jest objęty 3 letnią
    gwarancją.

    Sugeruję uzupełnić brakujące dane i spróbować raz jeszcze - może w innym
    serwisie - o ile taki istnieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 5. Data: 2008-07-31 07:55:44
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 31 Lip, 08:07, g...@g...com wrote:
    > A dokładnie, brakuje na niej moich danych osobowych.

    Nie mozesz sam sobie wpisac tych danych osobowych?

  • 6. Data: 2008-07-31 08:01:57
    Od: g...@g...com

    On 31 Lip, 09:42, Reseller <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > gwarancją.
    >
    > Sugeruję uzupełnić brakujące dane i spróbować raz jeszcze - może w innym

    Spróbuję tak zrobić.
    Na początku próbowali mi wmówić że gwarancja jest liczona od czasu
    zarejestrowania notebooka w ich bazie danych w momencie wyprodukowania
    go i zapakowania w chinach - nie ważne że kupiłem go parę miesięcy
    później w Polsce. Później przyczepili się tej karty gwarancyjnej.
    A chodzi o głupią wymianę wadliwej baterii. Ot i podejście Lenovo do
    klienta.

    Pozdrawiam
    GS

  • 7. Data: 2008-07-31 08:08:34
    Od: g...@g...com

    On 31 Lip, 09:55, castrol <j...@b...pl> wrote:

    > Nie mozesz sam sobie wpisac tych danych osobowych?

    Tak zrobię. Ale serwis powiedział mi "my nie jesteśmy od wypałniania
    pańskiej karty gwarancyjnej". A że nie mieszkam w w-awie, więc wyjazd
    w celu odwiedzenia mojej karty i uzupełnienia to kilka straconych
    godzin.

    Pozdrawiam
    GS

  • 8. Data: 2008-07-31 08:21:05
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    g...@g...com pisze:
    > On 31 Lip, 09:42, Reseller <r...@o...pl> wrote:

    > A chodzi o głupią wymianę wadliwej baterii. Ot i podejście Lenovo do
> [...]

    Ewidentna spychologia... "Jak nie kijem go to pałką". Trzeba im i kij i
    pałkę wytrącić z ręki. Okazuje się, że normalnie nic nie może działać w
    tym kraju i trzeba kombinować. Teraz w myśl zasady - kto sprytniejszy -
    Ty musisz się wykazać wszystkim do czego ewentualnie mogą się przyczepić
    - spełnić wszystkie ich oczekiwania i wymagania, żeby nie mogli odmówić.

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 9. Data: 2008-07-31 17:19:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    g...@g...com pisze:

    > Czyli wina leży po stronie producenta, a w ramach rękojmi, lub
    > niezgodności z umową w sprzedaży konsumenckiej, musiałbym dochodzić
    > praw u sprzedawcy - zgadza się?

    Tak, ale tam jest "gwarancja" [niezgodność z umową] na 2 lata.
    To że wina leży po stronie producenta, nie ma znaczenia dla
    odpowiedzialności sprzedawcy. A może nawet jest to korzystne bo nie
    będzie trudno udowodnić wady. A sprzedawca ma regres do producenta.

    Więc jeśli jesteś konsumentem, to wal do sprzedawcy. Tak myślę.

  • 10. Data: 2008-07-31 17:21:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A w sumie przypomniało mi się że sam mam Lenovo :) Jakiego typu laptopa
    dotyczy wada baterii? Może też wymienię?