  • 1. Data: 2002-10-22 08:30:39
    Temat: Brak meldunku (pilne !!!).
    Od: "neelix" <n...@w...pl>

    Witajcie.

    Jaka powinna być procedura postępowania policji (dzielnicowego) w przypadku
    zamieszkiwania w lokalu osób niezameldowanych ? W miarę możliwości prosiłbym
    też o info: nr.art. i który kodeks, dla poparcia wypowiedzi. Ja kodeksu nie
    posiadam, dlatego potrzebna jest rzeczowa informacja.
    Czy policja zajmuje się tego typu przypadkami ? Czy należy to do ich
    obowiązków ? Czy mogą się migać i przesuwać kompetencje na inne organy (np.
    Urząd Skarbowy, Miejski) w celu pozbycia się kłopotu (statystyka, prywatny
    stosunek funkcjonariusza do problemu-pobłażliwość, litość) i wnoszącego
    skargę petenta ?
    Bardzo często takie lokale o niskim standardzie zamieszkują anonimowi
    najemcy z tzw. marginesu społecznego. Bywają oni agresywni i wulgarni w
    stosunku do otoczenia. Przez swoją anonimowość i wsparcie ze strony
    właściciela(zysk) czują się bezkarni. Chodzi też o powszechne zjawisko
    wynajmowania lokali dla przybyszy zza wschodniej granicy. Problem jest
    poważny i może stanowić zagrożenie dla okolicznych mieszkańców. W przypadku
    jakiegoś incydentu lokator znika, a właściciel lokalu nie przyznaje się do
    niczego. Szukaj wiatru w polu.
    Na grupie nie bywam, dlatego najbardziej pożądane byłyby odpowiedzi na
    priva. Jeżeli pójdą na grupę, to też będę wdzięczny. Sprawa pilna.

    n...@w...pl

    Chamstwu należy przeciwstawiać się siłom i godnościom osobistom !

  • 2. Data: 2002-10-23 18:59:03
    Temat: Re: Brak meldunku (pilne !!!).
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "neelix" <n...@w...pl> napisał:

    >Jaka powinna być procedura postępowania policji (dzielnicowego) w przypadku
    >zamieszkiwania w lokalu osób niezameldowanych ?
    Moze ukarac tak wlasciciela jak i zamieszkujacego w oparciu o
    Art. 147. § 1. KW (Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku
    meldunkowego, podlega karze ograniczenia wolnosci, grzywny albo karze
    nagany).
    Obowiazek ten wynika z ustawy o o ewidencji ludnosci.

    >Czy mogą się migać i przesuwać kompetencje na inne organy
    Nie moga. To ich obowiazek. Naciskaj na dzielnicowego, a w razie
    opieszalosci pisz pisma do jego wladz.
    Mozesz tez zawiadomic Urzad Skarbowy, ze walsciciel wynajmuje i nie
    placi podatku.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2002-10-28 17:05:20
    Od: "neelix" <n...@w...pl>

    Użytkownik Artur Golański <A...@k...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...onet.pl...
> [...]
    > Art. 147. § 1. KW (Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku
    > meldunkowego, podlega karze ograniczenia wolnosci, grzywny albo karze

    Dzięki za odpowiedź.

    neelix