  • Date: Fri, 03 Jun 2005 23:23:20 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ojciec znęca się nad córką - pomoc prawna

    Dnia 03/06/2005 22:26, Pionier wrote :
    > Witam
    > Problem który chciałem tu poruszyć dotyczy mojej dziewczyny a dokładnie
    > relacji córka - ojciec. Ojciec jej dość intensywnie stosuje względem niej
    > przemoc psychiczną często obraża ją krzyczy zwymyśla od najgorszych
    > itp.(muszę dodać, że w dzieciństwie znęcał się fizycznie bijąc kablem nawet
    > gdy zaczęła chodzić do gimnazjum) W ten sposób poniżając i nie pozwalając
    > jej dosłownie na nic zabrania jej nawet wychodzić na dwór, spotykać się
    > zemną i ze znajomymi chociaż już jest osobą pełnoletnią (w tym roku skończy
> [...]

    Nie zaszkodzi rozważyć złożenia doniesienia o przestępstwie znęcania
    się, zwłaszcza jeśli ma wielu świadków takiego zachowania ojca.

    Czy ojciec ma prawo wyrzucić córkę? Oczywiście, że ma takie prawo --
    jeśli będzie płacił za jej utrzymanie gdzie indziej.

    Takie zachowanie należy przerwać od razu nie przebierając w środkach --
    choć to może być bolesne. Złożyć zawiadomienie o przestępstwie i dotrwać
    do końca sprawy. W razie jakichkolwiek rzeczy, które robi ojciec, wzywać
    Policję -- nie chce wypuścić z domu? Wezwać Policję. Pobije? Wezwać
    Policję, zrobić obdukcję i złożyć zawiadomienie. Grozi wyrzuceniem z
    domu? Zagrozić pozwem o alimenty.
    Najlepiej jednak, gdyby Twoja dziewczyna wyprowadziła się gdzieś -- do
    rodziny, złożyła zawiadomienie o przestępstwie znęcania się i pozew o
    alimenty.

    Najlepiej jednak, skontaktować się z jedną z instytucji podanych tu:
    http://www.niebieskalinia.pl/pages.php?assign=adresy
    Zawodowcy pomogą najlepiej.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your