    From: "Pionier" <p...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ojciec znęca się nad córką - pomoc prawna
    Date: Fri, 3 Jun 2005 22:26:32 +0200
    Sender: p...@v...pl@pc23.zyg.brewet.pl

    Witam
    Problem który chciałem tu poruszyć dotyczy mojej dziewczyny a dokładnie
    relacji córka - ojciec. Ojciec jej dość intensywnie stosuje względem niej
    przemoc psychiczną często obraża ją krzyczy zwymyśla od najgorszych
    itp.(muszę dodać, że w dzieciństwie znęcał się fizycznie bijąc kablem nawet
    gdy zaczęła chodzić do gimnazjum) W ten sposób poniżając i nie pozwalając
    jej dosłownie na nic zabrania jej nawet wychodzić na dwór, spotykać się
    zemną i ze znajomymi chociaż już jest osobą pełnoletnią (w tym roku skończy
    19 lat) powoduje to, że staje się powoli kłębkiem nerwów do tego stopnia, że
    boi się tego, że ojciec wyrzuci ją z domu bo już tym się również
    odgrażał.(brak pracy i perspektyw na przyszłość uniemożliwia jej odejście z
    domu).
    Moje więc pytania brzmią następująco:
    Czy ojciec ma prawo w tej sytuacji wyrzucić córkę ?
    Czy Ona może w jakiś sposób bronić się prawnie?
    Prosiłbym o pomoc w tej kwestii. Jeżeli miałby ktoś linki do stron o tej
    tematyce bardzo bym prosił.

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wszelką pomoc.