  • 11. Data: 2016-06-17 12:30:58
    Temat: Re: Ojciec przelewa córce 1000000 na przechowanie....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neost
    rada.pl...
    >Pije do księgowych, którzy wpadają w panikę, gdy przychodzi kasa na
    >konto firmowe "na przechowanie" (niepowiązana z fakturą czy innym
    >dokumentem w związku z prowadzoną działalnością). I nie dlatego, że
    >związane jest to z pcc ale twierdzą, że to przychód i trzeba zapłacić
    >pod. dochodowy. Nie znają się? Spotykałem się z tym w kilku firmach.

    >Poi co zatem podatek od darowizn czy nagród, skoro można obejść go
    >(wg tego co sugerujesz) 2% pcc od nieprawidłowego depozytu?

    Bo darowizna jest bezzwrotna, a jesli przewiduje sie zwrot, to to jest
    pozyczka.

    Nawiasem mowiac - gdyby podarowal corce, to by nic nie zaplacili (pod
    warunkiem zachowania odpowiedniego trybu).

    J.

  • 12. Data: 2016-06-17 14:44:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 17.06.2016 o 12:13, Liwiusz pisze:

    > Możemy też zawrzeć umowę pożyczki z terminem zwrotu za 80 lat.

    A może lepiej dać tą kwotę za usługę wsparcia w niebiosach po śmierci?
    Obowiązek podatkowy powstaje chyba po wykonaniu usługi.

  • 13. Data: 2016-06-17 14:45:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-17 o 14:44, t-1 pisze:
    > Obowiązek podatkowy powstaje chyba po wykonaniu usługi.

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2016-06-17 17:51:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jun 2016 12:30:58 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nawiasem mowiac - gdyby podarowal corce, to by nic nie zaplacili
    (pod
    > warunkiem zachowania odpowiedniego trybu).

    On jako firma też? Zresztą to chyba jeszcze bardziej skomplikowane bo
    kasa przyszła od należącej do ojca sp zoo, więc trudno ją podciągnąć
    pod darowiznę "od ojca".

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-06-17 18:26:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >On jako firma też? Zresztą to chyba jeszcze bardziej skomplikowane bo
    >kasa przyszła od należącej do ojca sp zoo, więc trudno ją podciągnąć
    >pod darowiznę "od ojca".

    Jak rozumiem - ojcu od spzoo sie nalezala.
    Prywatnie mogl podarowc corce, a corka zainwestowac w swoja
    dzialalnosc.

    Ale troche dziwne to uzyczenie konta ... a moze ta spzoo nie nalezala
    do ojca ?

    J.

  • 16. Data: 2016-06-18 19:12:20
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-06-17 o 09:41, Marek pisze:
    > Mamy takie orzeczenie
    > http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/DB0104A8B9
    >
    > Dlaczego us przyczepił się tylko do niezapłaty PCC od depozytu
    > nieprawidłowego?
    > Z treści orzeczenia wynika, że przelew był między przedsiębiorcami.
    > Córka z tych pieniędzy pokryła ujemne saldo swojego rachunku oraz
    > zapłaciła swoim wierzycielom faktury. Bezprzecznie dysponowała tymi
    > środkami jak własnymi, dlaczego US nie zażądał od niej podatku
    > dochodowego od tego miliona?

    Bo to jej ojciec i ich pieniądze.

    --
    animka