  • 1. Data: 2005-05-06 08:28:05
    Temat: Ogrodzenie i nowy sąsiad
    Od: "Jacky" <j...@i...pl>

    Moim drodzy,

    Parę lat temu stałem się właścicielem działki (prostokąt) zabudowanej domem
    jednorodzinnym. Z jednej strony mam sąsiada, z drugiej ulice, zaś z trzeciej
    i czwartej strony była działka rolna (pszenica i takie tam). Działkę tę
    ogrodziłem we własnym zakresie solidnym ogrodzeniem stalowym i sam
    utrzymywałem (malowanie itd).

    Pół roku temu działka rolna została kupiona przez "nowego sąsiada", który
    jest właśnie na etapie załatwiania WZ. Pytanie do Was, czy mogę wnosić
    jakiekolwiek roszczenia do nowego sąsiada względem tego ogrodzenia, w końcu
    będzie z niego również korzystał. Wdzięczny też będę za namiary na
    odpowiednie ustawy, rozporządzenia itd.

    Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-05-06 09:50:42
    Temat: Re: Ogrodzenie i nowy sąsiad
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 6 maj o godzinie 10:28, na pl.soc.prawo, Jacky napisał(a):

    > .... czy mogę wnosić jakiekolwiek roszczenia do nowego sąsiada względem tego
    > ogrodzenia, w końcu będzie z niego również korzystał.

    Skąd domniemanie że będzie z niego korzystał?
    Przecież on może postawić swoje ogrodzenie np. 5 cm od granicy działki....
    co np. Ty również powinienieś uczynić - nie musiałeś stawiać ogrodzenia na
    *granicy* swojej działki i sąsiedniej.

    --
    Herbi
    06-05-2005 11:50:41

  • 3. Data: 2005-05-06 10:29:05
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Pół roku temu działka rolna została kupiona przez "nowego s?siada", który
    > jest wła?nie na etapie załatwiania WZ. Pytanie do Was, czy mogę wnosić
    > jakiekolwiek roszczenia do nowego s?siada względem tego ogrodzenia, w końcu
    > będzie z niego również korzystał. Wdzięczny też będę za namiary na
    > odpowiednie ustawy, rozporz?dzenia itd.

    To twoje ogrodzenie, a nie sąsiada. Jak chcesz cos od niego wydębic to
    oprotestowuj mu wszystkie decyzje administracyjne ;-) Bedzie ci sie
    dobrze z nim zyło.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-05-06 10:59:06
    Od: "loopa" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Jacky" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiednie ustawy, rozporządzenia itd.
    >
    > Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam,

    sąsiad się jeszcze nie wprowadził a ten już chce od niego jakieś pieniądze
    wydębić i od razu chce straszyć ustawami !!
    Zamiast normalnie porozmawiać..

    Świat się wali.

    Nie chciałbym mieć Cię za sąsiada.

    Łukasz

  • 5. Data: 2005-05-06 13:15:04
    Od: "Jacky" <j...@i...pl>

    Użytkownik "loopa" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>

    > sąsiad się jeszcze nie wprowadził a ten już chce od niego jakieś pieniądze
    > wydębić i od razu chce straszyć ustawami !!

    Oj ludziska, nie znacie całej sytuacji (bo nie na grupę) a już próbujecie
    interpretować. Nieładnie ...

    Oczywiście, najlepiej się zawsze dogadać, co często się udaje, niemniej
    jednak dobrze znać swoje prawa, chyba przyznacie mi rację? Pisałem w końcu
    na grupę pl.rec.prawo a nie na grupę zinterpetuj_to_po_swojemu.soc.pl ;-)

    Wątpię, aby sąsiad chciał stawiać drugie ogrodzenie 15 cm od obecnego, z
    taką sytuacją się szczerze mówiać jeszcze nie spotkałem. A Wy widzieliście 2
    ogrodzenia w odległości 15 cm ? Przecież to idiotyzm ...

    Czy naprawdę nie ma tutaj ludzi, którzy potrafią udzielić jakiejś rzetelnej
    odpowiedzi, a nie od razu interpretować ?

    pzdr.,
    Jacek

  • 6. Data: 2005-05-06 13:16:16
    Od: "Jacky" <j...@i...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > To twoje ogrodzenie, a nie sąsiada. Jak chcesz cos od niego wydębic to
    > oprotestowuj mu wszystkie decyzje administracyjne ;-) Bedzie ci sie
    > dobrze z nim zyło.

    Jasne, dzięki za cenną radę.

  • 7. Data: 2005-05-06 13:21:08
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Jacky napisał(a):
    > Czy naprawdę nie ma tutaj ludzi, którzy potrafią udzielić jakiejś rzetelnej
    > odpowiedzi, a nie od razu interpretować ?

    nie ma podstaw do żądania wynagrodzenia, zwrotu kosztów za postawienie
    ogrodzenia
    możliwe jest domaganie się udziału sąsiada w kosztach utrzymania
    (art.154§2 kc), ale to też nie zawsze

    KG

  • 8. Data: 2005-05-06 13:30:02
    Od: "Jacky" <j...@i...pl>

> [...]
    > ogrodzenia
    > możliwe jest domaganie się udziału sąsiada w kosztach utrzymania

    OK, wielkie dzięki.

    Jacek

  • 9. Data: 2005-05-06 13:40:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacky" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    Możesz od sąsiada się domagać jedynie kosztów utrzymania tego ogrodzenia
    (w praktyce malowanie). Podstawa prawna jest w kodeksie cywilnym, ale
    nie mam pod ręką, by znaleźć.

  • 10. Data: 2005-05-06 19:42:42
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Jacky"

    > Jasne, dzięki za cenną radę.

    ale on ma racje! ty mu pojdziesz na reke i dasz mu zyc, a on pozniej bedzie
    ci we wszystkim utrudnial zycie :-)
    tak to jest w naszej polsce

    --
    www.aem.pl GG: 1145538