    From: "Jacky" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ogrodzenie i nowy sąsiad
    Date: Fri, 6 May 2005 10:28:05 +0200

    Moim drodzy,

    Parę lat temu stałem się właścicielem działki (prostokąt) zabudowanej domem
    jednorodzinnym. Z jednej strony mam sąsiada, z drugiej ulice, zaś z trzeciej
    i czwartej strony była działka rolna (pszenica i takie tam). Działkę tę
    ogrodziłem we własnym zakresie solidnym ogrodzeniem stalowym i sam
    utrzymywałem (malowanie itd).

    Pół roku temu działka rolna została kupiona przez "nowego sąsiada", który
    jest właśnie na etapie załatwiania WZ. Pytanie do Was, czy mogę wnosić
    jakiekolwiek roszczenia do nowego sąsiada względem tego ogrodzenia, w końcu
    będzie z niego również korzystał. Wdzięczny też będę za namiary na
    odpowiednie ustawy, rozporządzenia itd.

    Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam,
    Jacek