  • 1. Data: 2007-08-22 15:56:26
    Temat: Ogrodzenie
    Od: vermess <v...@i...pl>

    Witam,
    Mam działkę na wsi i chciałbym ją ogrodzić. Czy muszę mieć jakieś
    zezwolenie z urzędu gminy tudzież innej instytucji?

    --
    vermess

  • 2. Data: 2007-08-22 23:35:33
    Temat: Re: Ogrodzenie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    vermess wrote:
    > Witam,
    > Mam działkę na wsi i chciałbym ją ogrodzić. Czy muszę mieć jakieś
    > zezwolenie z urzędu gminy tudzież innej instytucji?

    A zapoznać się z prawem budowlanym nie łaska?

    Tak na szybko: jeśli ogrodzenie odgradza cię od jakiegoś miejsca
    publicznego (np. drogi) lub ma wysokość ponad 2,2m konieczne jest
    zgłoszenie takiej budowy właściwemu organowi (temu samemu, co od
    zezwoleń). Jeśli w ciągu 30 dni nie dostaniesz informacji, że organ się
    sprzeciwia (lub dostaniesz informację, że się zgadza) to możesz sobie
    ogrodzenie stawiać. W innych przypadkach (ogrodzenie stawiasz na swojej
    działce lub odgradzasz się od sąsiada, a ogrodzenie ma nie więcej jak
    2,2m wysokości - stawiasz i nie zawracasz sobie głowy biurokracją :)